Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Ett inte helt oväntat utfall
Läs granskningsnämndens beslut:
2014-06-09 Dnr: 13/02860
http://www.radioochtv.se/casedecisions/211849.pdf
Att ett beslut inte är oväntat betyder inte att det är korrekt!
Ett beslut baserat på sanningen och på det som de facto har skett går inte an, för det skulle bli för komplicerat då man inte längre kan utreda saken. Ett önskvärt beslut, skulle innebära att man blir tvungen att belysa toppen på ett isberg; legala stölder och förskingringar från gamla. Med advokater och tingsrätternas goda minne.
Att det är barnen som inte orkar vänta och är rädda för att inte få nog, tids nog, är ju en sak som visar att man kan inte värja sig när man blir gammal eller handikappad. Det som påstods om Alice var ju plausibelt med tanke på hennes ålder, och då är sanningen överflödig.
För det var inte barnens pengar, hur gärna de vill få till att det var deras pengar, eller att de upphöjde sin girighet till dygd genom att agera som om de skyddade sin mor när de tog allt ifrån henne.
Mina sympatier till paret som fick betala ett dyrt pris för sin vänskap; en vänskap Alice valde själv. Advokaten går till attack, med att projicera klienternas dåliga egenskaper på människor som endast råkade bli vänner med Alice. Det är ytterligare en dimension i denna tragik där barnen endast såg till vad Alice ägde.
Min önskan är att någon som vårdade Alice träder fram, och berättar sanningen om Alice sista tid i livet. Typ en whistleblower. Mitt råd till den personen är att ha ett nytt jobb i beredskap!