2014-06-11, 17:18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Jag har postat ett exempel här, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? jag menar att det exemplet är typiskt.

3) Nej jag behöver inte posta bevis för det som är a priori knowledge. Googla det.

4) Kvinnor som inte får manlig dominans på andra sätt tänder på våldtäkt.
En recension av en bok skulle vara hela underlaget för hela ditt resonemang?
Av en bloggande 18-årig och en 25-årig tjej???
Är du helt hjärnskadad?

3, Då får du som minst påvisa att det är det. Att häva ur sig de mest vansinnigt sjuka saker och sedan hävda att det är priori kunskap visar ju bara att argumenten saknar belägg.
Då kan vi bara konstatera att du saknar stöd för detta med.

4, Och det vetenskapliga stödet för detta är?

Så stödet för din argumentation är en bokrecension av några småtjejer och i övrigt fria fantasier? Får dig ju att framstå som en rätt löjlig person troll eller inte.
Citera
2014-06-11, 17:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
En recension av en bok skulle vara hela underlaget för hela ditt resonemang?
Av en bloggande 18-årig och en 25-årig tjej???
Är du helt hjärnskadad?

3, Då får du som minst påvisa att det är det. Att häva ur sig de mest vansinnigt sjuka saker och sedan hävda att det är priori kunskap visar ju bara att argumenten saknar belägg.
Då kan vi bara konstatera att du saknar stöd för detta med.

4, Och det vetenskapliga stödet för detta är?

Så stödet för din argumentation är en bokrecension av några småtjejer och i övrigt fria fantasier? Får dig ju att framstå som en rätt löjlig person troll eller inte.

2) Här är 10 böcker, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? , (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? jag menar att de är representativa.

3) Att sex och lösa mordmysterier är helt olika saker är de flesta överens om.

4) Kvinnors egna upplevelser, här är kvalitativa belägg för det,

Citera
2014-06-11, 17:53
Bannlyst
Babianen

Vad har du för preferenser på mannen som ska utföra våldtäkten? Spelar det någon roll eller räcker det med att mannen kan utföra våldtäkten?
Citera
2014-06-11, 18:01
Medlem
Hej!

För er som inte förstått det så har Babianen någon form av störning åt autismhållet, jag skulle gissa på Asperger. Det betyder att man har väldigt svårt att ta någon annans perspektiv och att man lätt fastnar i ett mekaniskt och stelt tänkande. Alla inlägg upprepar samma saker, oftast i form av en numrerad lista. Och allt är fullständigt svartvitt, ALLA kvinnor, generaliserat från den egna tämligen begränsade horisonten. Jag skulle vidare gissa på ett ganska begränsat umgänge och obefintligt yrkesliv/socialt liv utanför internet, vilket vidare normaliserar den här människosynen eftersom det udda känns som det normala. Det är ingen idé att argumentera alltså, det blir bara samma lista igen.

Men om det är någon som ändå vill förstå Babianens perspektiv så tror jag ni måste tänka att hon bara resonerar utifrån fysisk skada, inte psykisk. Hon tror inte att man kan få psykisk skada eftersom scenariot, paradoxalt nog, ska gå ut på att vara totalt maktlös och utlämnad på sina egna villkor.
Citera
2014-06-11, 18:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Babianen

Vad har du för preferenser på mannen som ska utföra våldtäkten? Spelar det någon roll eller räcker det med att mannen kan utföra våldtäkten?

Du menar männen? Jag har postat den sortens våldtäkt jag föredrar här, (FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna! de ska inte ska ha små kukar, de ska kunna sätta på mig hårt, de ska kunna prestera tillsammans med andra män, de ska orka hålla på länge, det viktigaste är att de kan göra det resten spelar ingen roll.

Det gäller inte bara mig med de flesta kvinnor gillar samma sak de har ungefär samma preferenser.

Citat:
Ursprungligen postat av majordomo
Hej!

För er som inte förstått det så har Babianen någon form av störning åt autismhållet, jag skulle gissa på Asperger. Det betyder att man har väldigt svårt att ta någon annans perspektiv och att man lätt fastnar i ett mekaniskt och stelt tänkande. Alla inlägg upprepar samma saker, oftast i form av en numrerad lista. Och allt är fullständigt svartvitt, ALLA kvinnor, generaliserat från den egna tämligen begränsade horisonten. Jag skulle vidare gissa på ett ganska begränsat umgänge och obefintligt yrkesliv/socialt liv utanför internet, vilket vidare normaliserar den här människosynen eftersom det udda känns som det normala. Det är ingen idé att argumentera alltså, det blir bara samma lista igen.

Men om det är någon som ändå vill förstå Babianens perspektiv så tror jag ni måste tänka att hon bara resonerar utifrån fysisk skada, inte psykisk. Hon tror inte att man kan få psykisk skada eftersom scenariot, paradoxalt nog, ska gå ut på att vara totalt maktlös och utlämnad på sina egna villkor.

1) Nej jag har inte autism, asperger. Jag säger bara det typ alla kvinnor tänker men inte skulle säga högt. Om jag är störd då är alla kvinnor störda.

2) Jag har jobbat i flera år, läst på universitet både i Sverige och utomlands, har vänner från olika bakgrunder/från olika länder/olika åldrar jag umgås med regelbundet, ingen av dem tycker att jag är konstig på något sätt,

3) Kvinnor får inte psykisk skada av våldtäkt därför att kvinnor blir sexuellt upphetsade av att vara maktlösa.

4) Medger du att kvinnor inte får fysiska skador av våldtäkt (i normala våldtäkter)? Kan du då tänka dig att de njuter av det fysiskt?
Senast redigerad av Babianen 2014-06-11 kl. 18:11.
Citera
2014-06-11, 18:35
Medlem
Durcherrss avatar
Jag är själv givetvis emot våldtäkt, men det verkar som att det Babianen skriver till stor del stämmer.

Hittade tre trådar på flashback där kvinnliga trådstartare skriver att de vill bli våldtagna:

(FB) Vill bli våldtagen, vad göra?!

(FB) Jag (tjej) vill bli "våldtagen".

(FB) Vill bli våldtagen, men lyckas inte!
Citera
2014-06-11, 18:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Här är 10 böcker, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? , (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? jag menar att de är representativa.

3) Att sex och lösa mordmysterier är helt olika saker är de flesta överens om.

4) Kvinnors egna upplevelser, här är kvalitativa belägg för det
2, Recensioner av böcker, det kanske kommer som en överaskning för dig, men det saknar helt bevisvärde för något alls annat än att de finns och har lästs. I övrigt är det nonsens.

3, Jag vet att det börjar bli lite svårt för dig att hänga med nu ditt svar tyder på det då det påpekar något som inte är uppe för diskussion. Om du hävdar att kvinnor läser våldtäktslitteratur för att de gillar att bli våldtagna och deras bokköp visar på detta får du faktiskt visa korrelationen till detta och förklara varför de skulle vara skillda från katastroflitteratur och deckare. Att du tycker att det är så duger inte, inte heller några löjliga länkar till några bokrecensioner...

4, Länkar till några no names som skrivit lite fjant i forum är inga bevis för något utom ditt eget bristande omdömme. Du saknar med andra ord vettiga argument?

Vilken överraskning lol.
Citera
2014-06-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Jag är själv givetvis emot våldtäkt, men det verkar som att det Babianen skriver till stor del stämmer.

Hittade tre trådar på flashback där kvinnliga trådstartare skriver att de vill bli våldtagna:

Och "kvinnliga trådstartare" på flashback är en bra källa?
Citera
2014-06-11, 18:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Bra ide, här är några fler exempel, det här är riktiga kvinnor för att jag kan känna igen det på sättet de skriver,

Is it weird that i like being "raped"?

I want to get raped? help?

I want to be raped and dominated?
Citera
2014-06-11, 18:44
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Och hur vet byfånen att det är kvinnor och inte manliga troll?
Citera
2014-06-11, 18:55
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Men herregud, ni normaliserar våldtäkt likt rollspel och bdsm, hur smarta är ni egentligen? Det heter "våldtäkt" för att offret inte gett sitt samtycke. Vi är inga djur på grönbete som bara väntar på att bli fyllda av alla kåta hannar.

Vid våldtäkt får man oftast skador eftersom kroppen inte är redo för det hela men pågår övergreppet en längre stund så är dte inget konstigt om man skulle få orgasm för att kroppen fungerar så, det innebär inte njutning för detta för orgasmen kommer inte mentalt.

Vart vill du komma med detta egentligen?
Citera
2014-06-11, 19:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Men herregud, ni normaliserar våldtäkt likt rollspel och bdsm, hur smarta är ni egentligen? Det heter "våldtäkt" för att offret inte gett sitt samtycke. Vi är inga djur på grönbete som bara väntar på att bli fyllda av alla kåta hannar.

Vid våldtäkt får man oftast skador eftersom kroppen inte är redo för det hela men pågår övergreppet en längre stund så är dte inget konstigt om man skulle få orgasm för att kroppen fungerar så, det innebär inte njutning för detta för orgasmen kommer inte mentalt.

Vart vill du komma med detta egentligen?
Varför finns det pedofiler?

Dessa personer liksom pedofiler har ett gäng felkopplade ledningar i hjärnan.
Svårare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in