2014-06-08, 22:13
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Finns det några närliggande Urban Exploration mellan Lerum och Jonsered?
Beror lite på vad du är ute efter. Finns lite skyddsrum, något bergrum och kanske något militärt någonstans i närheten Området är ganska glest på min karta och jag kan de flesta områden runtomkring, om du oavsett det skulle hitta något, säg till
Citera
2014-06-08, 23:51
Medlem
LINK82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Finns det några närliggande Urban Exploration mellan Lerum och Jonsered?

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKrut
Beror lite på vad du är ute efter. Finns lite skyddsrum, något bergrum och kanske något militärt någonstans i närheten Området är ganska glest på min karta och jag kan de flesta områden runtomkring, om du oavsett det skulle hitta något, säg till

Skyddsrum ??
Det bergrum som fanns är idag ordentligt stängt.
Och det militära som finns i området är aktivt SO

Men det är väl bara att ge sig ut och leta.
Kan tipsa om denna plats i brist på annat 57.750661, 12.225579
Finns på geocashing tror jag
Citera
2014-06-09, 06:14
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Skyddsrum ??
Det bergrum som fanns är idag ordentligt stängt.
Och det militära som finns i området är aktivt SO
Som sagt, beror lite på vad du är ute efter. Själv intresserad av det militära så varför inte.

Ja, finns ett skyddsrum i Jonsered, sedan har du ytterligare ett mindre bergrum i närheten (minns inte om det var skyddsrum också). Sedan har vi det största bergrummet (också vid Jonsered), som alla som bor i närheten bör kännas vid. Senast jag var där var det bara att putta upp porten, skyddsrummet däremot är ordentligt stängt.
Citera
2014-06-09, 15:20
Medlem
Står den gamla HC:n invid E20/Jonseredsmotet fortfarande öppen?

Hmm ni nämner ett militärt bergrum som fortfarande är SO, här står hjärnan helt still för mig. Har det något med radar att göra? Eller vilket åsyftas?
Citera
2014-06-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk

Sandsilon menar du?
Citera
2014-06-09, 17:10
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:

Hmm ni nämner ett militärt bergrum som fortfarande är SO, här står hjärnan helt still för mig. Har det något med radar att göra? Eller vilket åsyftas?
Sist jag kollade stod standsilon öppen men det skulle inte förvåna mig om den är bommad igen. Tack för att du pekar ut platsen för övrigt, förutom en del skräp så var det inte speciellt förstört därinne.

Militärt bergrum har ingen sagt men visst, när du ändå nämnder det, ja det finns - på sätt och vis. Mer säger jag inte här, vill inte att folk ska springa där och leka eftersom det är väl underhållet och fortfarande SO.

En HC (skulle mer kalla det DC) finns, men inte i Jonsered och den står fortfarande öppen.
Citera
2014-06-10, 10:00
Medlem
Forbo forshaga i sisjön borde ni passa på besöka nu. Jag har vart där ett flertal gånger ocg de rivs mer och mer för varje gång. Det är ganska intresasnt där inne faktiskt
Citera
2014-06-10, 10:04
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:

Jag tror inte HC:n är öppen längre, men det var länge sedan jag var där å andra sidan.

Nej det är nog inte sandsilon som avses.

Militärt - inte bergrum. Du tolkade texten fel, det är militärt men inget bergrum.
Citera
2014-06-10, 11:58
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag tror inte HC:n är öppen längre, men det var länge sedan jag var där å andra sidan.

Nej det är nog inte sandsilon som avses.

Militärt - inte bergrum. Du tolkade texten fel, det är militärt men inget bergrum.
Syftar du på "HC:n" i Partille så står den fortfarande öppen och lär göra det länge framöver, verkar inte som en jäkel bryr sig. Finns ingen HC i Jonsered

Bergrum och bergrum ... Syftar du på utrymmen under marken så finns det några militära sådana. Vet inte om jag skulle kalla det bergrum dock
Citera
2014-06-11, 07:03
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKrut
Syftar du på "HC:n" i Partille så står den fortfarande öppen och lär göra det länge framöver, verkar inte som en jäkel bryr sig. Finns ingen HC i Jonsered

Bergrum och bergrum ... Syftar du på utrymmen under marken så finns det några militära sådana. Vet inte om jag skulle kalla det bergrum dock

Jag syftade inte på något, det tidigare inlägget gjorde nog det däremot
Citera
2014-06-11, 13:40
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag syftade inte på något, det tidigare inlägget gjorde nog det däremot
Okej, då blandade jag visst ihop det.

Jag tycker silon (som ni pratade om) ser väldigt låst ut när man åker förbi, men jag ska ta och kika sedan när jag åker hemåt - kanske ska ta lite nya bilder så det är bra att veta i förväg
Citera
2014-06-11, 14:33
Medlem
Grishnacs avatar
Dubbelpost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in