2014-06-11, 14:34
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKrut
Okej, då blandade jag visst ihop det.

Jag tycker silon (som ni pratade om) ser väldigt låst ut när man åker förbi, men jag ska ta och kika sedan när jag åker hemåt - kanske ska ta lite nya bilder så det är bra att veta i förväg

Den är nog låst, det var väl någon som blev ertappad där för en tid sedan och därefter var den låst och tillbommad. Samma med skyddsrummet en bit därifrån, också låst och bommat. Men "HC'n" som ju inte ligger i Jonsered men ändå ganska nära verkar ju otroligt nog vara öppen.

Jag hittade ett annat vackert ställe i helgen som jag tänkte fota så snart som möjligt, men det är på rakt motsatta sidan om staden.
Citera
2014-06-11, 14:44
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Den är nog låst, det var väl någon som blev ertappad där för en tid sedan och därefter var den låst och tillbommad. Samma med skyddsrummet en bit därifrån, också låst och bommat. Men "HC'n" som ju inte ligger i Jonsered men ändå ganska nära verkar ju otroligt nog vara öppen.

Jag hittade ett annat vackert ställe i helgen som jag tänkte fota så snart som möjligt, men det är på rakt motsatta sidan om staden.
När hände detta? Jag var där i februari-mars, då var det öppet. Skyddsrummet däremot är väldigt låst och bommat! Förvånande att de inte gör något åt HC:n, ligger ju ganska centralt dessutom. Var där för exakt en månad sedan idag, står vidöppet!

Låter intressant, skicka gärna ett PM och berätta vad du hittat. Ligger ju i mina områden så det väcker ju lite intresse. Nu blir det att åka förbi två ställen och kika om de står öppna
Citera
2014-06-11, 15:26
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKrut
När hände detta? Jag var där i februari-mars, då var det öppet. Skyddsrummet däremot är väldigt låst och bommat! Förvånande att de inte gör något åt HC:n, ligger ju ganska centralt dessutom. Var där för exakt en månad sedan idag, står vidöppet!

Låter intressant, skicka gärna ett PM och berätta vad du hittat. Ligger ju i mina områden så det väcker ju lite intresse. Nu blir det att åka förbi två ställen och kika om de står öppna

Inget jätteintressant, lite öde industriförfall bara. Kommer bilder på bloggen när jag hunnit fota så känner du säkert igen det.
Citera
2014-06-11, 16:14
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Inget jätteintressant, lite öde industriförfall bara. Kommer bilder på bloggen när jag hunnit fota så känner du säkert igen det.
Ahh okej

Bommen på silon låg på marken och istället för hänglås så hade de bultat kedjan. Högst upp hade de bultat och svetsat ihop båda portarna. Tur att man besökte platsen när den fortfarande var öppen.

En cyklist som stirrade något otroligt, alltid lika kul hur de cyklar iväg som ingenting hänt när man vänder blicken mot dem. Skyddsrummet ser ut som det gjort det senaste året, händer inte mycket där nere.
Citera
2014-06-12, 06:07
Medlem
Monolits avatar
Citat:

Citat:
Jag börjar faktiskt misstänka var det är.

Upptäckte själv ett sådant ställe för ett tag sedan, som jag förvånansvärt inte är omskrivet tidigare, iallafall inte vad jag kommer ihåg.

Tog lite bilder, men sedan blev det inte av att lägga upp dem. Skall inte förebrå dig utan jag väntar och ser om det är samma plats.
Citera
2014-06-12, 06:51
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Jag börjar faktiskt misstänka var det är.

Upptäckte själv ett sådant ställe för ett tag sedan, som jag förvånansvärt inte är omskrivet tidigare, iallafall inte vad jag kommer ihåg.

Tog lite bilder, men sedan blev det inte av att lägga upp dem. Skall inte förebrå dig utan jag väntar och ser om det är samma plats.

Skruva inte upp förväntningarna bara, det är inget nytt okänt papyrus. Snarare lite vardagsue som ligger framför näsan på folk men ingen ändå "ser".
Citera
2014-06-16, 20:10
Medlem
LINK82s avatar
Om någon är intresserad av hur bofinken ser ut på insidan i dagsläget.

https://www.flickr.com/photos/gbgunderground/sets/72157645175536011/
Citera
2014-06-17, 15:56
Medlem
För den som vill göra lite tunnelpromenader i sommar...
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2400975-fran-och-med-i-dag-sa-gar-sparvagnstrafiken

Citat:
15 juni-21 juli byggs spårvägen om i Bellevue, det blir nya hållplatser och flyttning av spåren. Samtidigt utförs underhållsarbete av tunnlarna i Bergsjön.

Citat:
Spårvagnstrafiken till och från Angered är inställd mellan Gamlestadstorget och Angered 28 juli-10 augusti på grund av kontaktledningsbyte. Bussar ersätter mellan Gamlestadstorget och Angered.

Jag var och traskade i Bergsjö-tunnlarna förra sommaren:
(FB) UE i Göteborg (Sammanfogade trådar)
(FB) UE i Göteborg (Sammanfogade trådar)

.
Inget nytt på tunnelfronten här i stan? Det som skrivs berör mest nedlagda grejer..
Senast redigerad av diskhanduk 2014-06-17 kl. 16:01.
Citera
2014-06-17, 20:04
Medlem
Citat:

skriv gärna i pm! Tycker det är super intressant att fota gamla industrier..
Citera
2014-06-17, 21:07
Medlem
Vet inte om det är något intressant men...

Gammal Tågräls / Tunnel - Flickr
Citera
2014-06-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LINK82
Om någon är intresserad av hur bofinken ser ut på insidan i dagsläget.

https://www.flickr.com/photos/gbgunderground/sets/72157645175536011/

Fina bilder! Tack så mycket - har inte sett något från insidan vad jag minns.
Citera
2014-06-22, 03:17
Medlem
Vad ær det før stæller som ligger bakom macken vid rondellen - örgrytevägen/vägen som går parallellt med E6.

Blurrad på google kartan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in