2010-10-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Grattis, den har jag också letat efter..
OK, du är med som vanligt. En klippa.
Jag var lite hemlighetfull beträffande arbetstunnel råvattentunnel för en tid sedan..
Dax att prata klartext: Norra VV, inte Lackarebäck! Norrifrån, utanför stängslet. Titta o jämför med Torpaskolan.

/V
Citera
2010-10-26, 23:58
Medlem
Zovroys avatar
Var där i somras och tittade. Den är fin på utsidan men rätt skräpig på insidan, inte supermycket att hurra för. Men ändå intressant att ta en titt på!
Citera
2010-10-26, 23:59
Medlem
Zovroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbender
Va du där?
Vill/ska också dra dit. Men funderar på när det är bäst. Hade egentligen tänkt nu idag, men då det är en helgdag så kanske området är stängt, det ska ju vara inhägnat runt om i hamnen (sa en kompis till mig iaf som varit utanför grindarna och kikat in)

Tänk på att dra där ifrån innan de stänger och låser (!) grindarna till området, blir lite jobbigt att ta sig ut då.
Citera
2010-10-27, 19:07
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viewfinder
Underbart. Tredje gången gillt.
Har letat vid två tillfällen söder om Gamla Böneredsvägen, helt enkelt därför att det är där tunnenänden ligger, och spillvattenkartan brukar inte ljuga.
I efterhand kan det verka enkelt. Men en avloppstunnel behöver väl inte alltid ha sitt inslag vid änden?
Tänk tex på arbetstunnel där man går åt varsitt håll från inslaget.
I vilket fall som helst: bra jobbat!

Citat:
Skylt som försöker säga HALKRISK, samt något mer.
En förklaring till vad man kommer halka i?
Citera
2010-10-28, 23:08
Medlem
Dave-of-Awesomes avatar
Intressanta platser i Göteborg?

Jag undrar bara om det finns några lättåtkomliga områden i göteborg som leder in i berggrund och dylikt. Gärna någonstans där man inte löper risken att få 4000 volt igenom sig.
Citera
2010-10-28, 23:18
Medlem
seven09s avatar
https://www.flashback.org/t19834
Citera
2010-10-29, 11:13
Medlem
InfidelKafirs avatar
Vad är det som ligger här? X Marks the Spot. Har gått förbi där och tittat in lite men inte mer, Man ser in och kan gå in där..
http://www.glowfoto.com/static_image/29-020117L/1239/jpg/10/2010/img6/glowfoto
Och Sen undrar jag om det har varit ett gammalt militär område längst upp i Högsbohöjd? Har varit ute och gått i skogspåren där lite och tror jag hittat gammla bunkrar, kan det stämma?
http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=29-014352L&rand=3721&t=jpg&m=10&y=2010&srv=img5
Citera
2010-10-29, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InfidelKafir
Vad är det som ligger här? X Marks the Spot. Har gått förbi där och tittat in lite men inte mer, Man ser in och kan gå in där..
Har också varit där och kollat, rätta mig om jag har fel men visst är det väl ett kvadratiskt hål som står öppet i dörren/väggen? Ser ut som en riktigt gammal nätstation för el, men verkar inte ha varit använd på länge. Har inte varit där inne, skall tilläggas. Får bli någon kväll.

Citat:
Och Sen undrar jag om det har varit ett gammalt militär område längst upp i Högsbohöjd? Har varit ute och gått i skogspåren där lite och tror jag hittat gammla bunkrar, kan det stämma?
http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=29-014352L&rand=3721&t=jpg&m=10&y=2010&srv=img5
Just på dessa platser känner jag inte till vad det finns, men det stämmer att det finns en del sådant i skogarna åt det hållet.
Citera
2010-10-29, 12:49
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:

Haha! Kan det varit dig man såg här om dagen då?
Svaret är ja. Det har funnits två bunkrar i Högsbo. Du såg antagligen en "hög av större stenar" nära tennishallen, ett rött hus. Och den andra bunkern vet jag inte riktigt hur du skall kunna sett då det är 3M stängsel runt vattentornen där den andra var belägen. För övrigt finns det ett saftigt UE objekt i närheten, under vattentornen.

EDIT: Såg bilden över Högsbo. Kan redan nu säga att ett av X'en är felplacerade. Bjuder gärna på en tur. ;D

JD
Senast redigerad av CiaoArN 2010-10-29 kl. 12:52.
Citera
2010-10-29, 13:04
Medlem
InfidelKafirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiaoArN
Haha! Kan det varit dig man såg här om dagen då?
Svaret är ja. Det har funnits två bunkrar i Högsbo. Du såg antagligen en "hög av större stenar" nära tennishallen, ett rött hus. Och den andra bunkern vet jag inte riktigt hur du skall kunna sett då det är 3M stängsel runt vattentornen där den andra var belägen. För övrigt finns det ett saftigt UE objekt i närheten, under vattentornen.

EDIT: Såg bilden över Högsbo. Kan redan nu säga att ett av X'en är felplacerade. Bjuder gärna på en tur. ;D

JD

Haha kan det varit Ok men där jag satt det andra Xet, närmare fottbollsplanen, finns det även en stor hög som jag inte kan se som nått annat en en bunker. Mycket större en den högen av större stenar och bättre bevarad typ, men helt överväxt så det ser mer ut som en stor gräs hög. Vattentornet säger du, ska kolla lite mer på det och även försöka kolla närmare på den "bunkern" jag pratar om och kanske ta ett kort. Skickar PM om jag behöver hjälp Tackar.
Ingen anning om vad det andra är i närheten av Kungsten? Bara en elcentral eller nått eller? Det var öppet dit och det såg inte ut som nått sånt när jag stoppade in huvudet.
Citera
2010-10-29, 13:19
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Haha kan det varit Ok men där jag satt det andra Xet, närmare fottbollsplanen, finns det även en stor hög som jag inte kan se som nått annat en en bunker. Mycket större en den högen av större stenar och bättre bevarad typ, men helt överväxt så det ser mer ut som en stor gräs hög. Vattentornet säger du, ska kolla lite mer på det och även försöka kolla närmare på den "bunkern" jag pratar om och kanske ta ett kort. Skickar PM om jag behöver hjälp Tackar.
Ingen anning om vad det andra är i närheten av Kungsten? Bara en elcentral eller nått eller? Det var öppet dit och det såg inte ut som nått sånt när jag stoppade in huvudet.

Om du är på hugget och bor i närheten kan jag meddela att jag går upp dit där du markerat krysset. Skall ändå ut med hunden en snabbis, så du kan ju hänga med om du känner för det.

"Elcentralen" eller det lilla fristående huset i blå eller turkos färg i Kungssten du talar om, vet jag själv inte riktigt vad det är för något. Har sett att ett ventilationsgaller är öppet och har funderat på att krypa in. Det blir antagligen en tur dit ikväll, och i samband med det besöket skall jag också till Eriksberg och raffinaderierna.

JD
Citera
2010-10-29, 13:29
Medlem
InfidelKafirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiaoArN
Om du är på hugget och bor i närheten kan jag meddela att jag går upp dit där du markerat krysset. Skall ändå ut med hunden en snabbis, så du kan ju hänga med om du känner för det.

Ja jag bor precis där i närheten, Pennygången. Men är inte hemma fören i kväll. Men tack ändå. Kolla och se vad du tror.

Citat:
"Elcentralen" eller det lilla fristående huset i blå eller turkos färg i Kungssten du talar om, vet jag själv inte riktigt vad det är för något. Har sett att ett ventilationsgaller är öppet och har funderat på att krypa in. Det blir antagligen en tur dit ikväll, och i samband med det besöket skall jag också till Eriksberg och raffinaderierna.
JD

Just det jag pratar om. Såg att just det ventilationsgallret var öppet Men fick ingen uppfatning vad det kunde vara.. Och ville inte krypa in där själv
Senast redigerad av InfidelKafir 2010-10-29 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in