2014-06-11, 03:10
Bannlyst
Har inte gett min kik till någon förutom min flickvän. Någon bot har ändå hittat mig och skriver till mig. En stringröv på bilden och skriver på engelska. Hur fan hitta dom mig? Har inte svarat skriver ändå varje gång man loggar in och ut. Alltid samma meddelande också.

Det är inte min flickvän som testar mig eftersom det är typisk bot som man hade på MSN innan när de begav sig.
Citera
2014-06-11, 03:16
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Har inte gett min kik till någon förutom min flickvän. Någon bot har ändå hittat mig och skriver till mig. En stringröv på bilden och skriver på engelska. Hur fan hitta dom mig?
Dessa bottar får sin inspiration ifrån öppna hemsidor. De parsar igenom Facebook, Twitter och massor med andra hemsidor för att samla på sig användarnamn. Sedan har de en stor lista som de skickar ut sina meddelande till. Om du har samma nick på Kik som du har någon annanstans så är det svaret, men även någon annan kanske använder samma nick som dig så testa googla "ditt nick" på Google.

Edit: sen finns det andra sätt också. Ett klassiskt exempel är dessa falska surveys där man behöver ange sitt Kik-nick för att vinna något, du ser dom på Instagram ofta. Bottar älskar dessa nämligen.
Senast redigerad av .Chloe 2014-06-11 kl. 03:19.
Citera
2014-06-11, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Dessa bottar får sin inspiration ifrån öppna hemsidor. De parsar igenom Facebook, Twitter och massor med andra hemsidor för att samla på sig användarnamn. Sedan har de en stor lista som de skickar ut sina meddelande till. Om du har samma nick på Kik som du har någon annanstans så är det svaret, men även någon annan kanske använder samma nick som dig så testa googla "ditt nick" på Google.

Detta lät rimligt så är nog det.
Citera
2014-06-11, 18:28
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Är det dock så att man måste betala eller installera nya appar för att kunna fortsätta att använda det?

Och finns det inget sätt man kan skriva åäö där utan att behöva copy-pastea?
Rutan om att betala eller installera brukar dyka upp en gång per gång jag använder Bluestacks, bara att trycka på installera så sköter den jobbet och man behöver inte fundera mer på det.

När det gäller å, ä, ö-problemet så söker även jag en lösning dock! Någon som vet?
Citera
2014-06-12, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Rutan om att betala eller installera brukar dyka upp en gång per gång jag använder Bluestacks, bara att trycka på installera så sköter den jobbet och man behöver inte fundera mer på det.

När det gäller å, ä, ö-problemet så söker även jag en lösning dock! Någon som vet?

http://developer.android.com/tools/d.../emulator.html

Är det samma sak med åäö med detta program?
Citera
2014-06-12, 23:43
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Är det dock så att man måste betala eller installera nya appar för att kunna fortsätta att använda det?

Och finns det inget sätt man kan skriva åäö där utan att behöva copy-pastea?
Efter mycket om och men så hittade jag tillslut en lösning: Välj "svenska (androids tangentbord)" som språk, och av-aktivera "använd fysiska tangenter". När detta är gjort kan man klicka i sin "textruta" i kik och så får man upp ett tangentbord som ser ut som det gör i telefonen, där å, ä, ö ingår.
Citat:
http://developer.android.com/tools/d.../emulator.html

Är det samma sak med åäö med detta program?
^Hittade lösningen som du ser ovan, försökte mig dock på att installera programmet du länkade först, men det tog alldeles för lång tid på sig att fixa alla uppdateringar innan man kunde använda det så jag han tröttna och hitta den andra lösningen innan det var färdigt.
Men tack ändå!
Citera
2014-06-30, 00:08
Medlem
Happybejbs avatar
Hej på er kunniga!

Jag hoppas jag kan få hjälp med en fråga angående Kik.

Båda har iphones, men varför är det ett svagt D, när jag messat?!

1. Kan personen ha mobilen avstängd?! Batteriet slut?! Som gör att det blir ett svagt D.
2. Hur ser D:et ut om personen blockat en?! Kan man veta om man är blockad, lr inte?!
3. Båda har iphones

Väldigt tacksam för svar och hjälp

Anneli
Citera
2014-06-30, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Happybejb
Hej på er kunniga!

Jag hoppas jag kan få hjälp med en fråga angående Kik.

Båda har iphones, men varför är det ett svagt D, när jag messat?!

1. Kan personen ha mobilen avstängd?! Batteriet slut?! Som gör att det blir ett svagt D.
2. Hur ser D:et ut om personen blockat en?! Kan man veta om man är blockad, lr inte?!
3. Båda har iphones

Väldigt tacksam för svar och hjälp

Anneli

Om du är blockad står det D. Men nej, du vet inte om du blivit blockad. Skillnaden mellan svaga och starka D har jag faktiskt inte koll på. Tyvärr lär inte svaret till den frågan komma härifrån, då kunskaperna från användarna i denna forumsektion är närmast noll.
Citera
2014-06-30, 00:40
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Mobilen är på men skärmen kan vara låst.

Citat:
Det blir ett S

Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
Tyvärr lär inte svaret till den frågan komma härifrån, då kunskaperna från användarna i denna forumsektion är närmast noll.
Ett bold D innebär att push-notisen har framkommit och öppnad(men meddelandet är inte läst.) Ett svagt D innebär att meddelandet är skickat men status om push-notisen är okänd, alltså kan meddelandet vara på Kik's servrar eller hos mottagaren.
Citera
2014-06-30, 01:04
Bannlyst
Citat:

2. Hur ser D:et ut om personen blockat en?!

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Det blir ett S

Okej.

https://kikinteractive.zendesk.com/e...-been-blocked-

When you've been blocked, you'll still be able to send messages to that person and you'll see a D beside your messages to them. They won't receive your messages though, so the D won't change to an R.
Citera
2014-06-30, 01:13
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
When you've been blocked, you'll still be able to send messages to that person and you'll see a D beside your messages to them. They won't receive your messages though, so the D won't change to an R.
Alrighty! Må hända att det var så förr.
Citera
2014-06-30, 01:15
Medlem
Bara för mig KIK uppträder märkligt? Om någon skriver så ser jag inte det förrän jag trycker upp själva programmet och kanske den personens ruta, då kommer meddelandet fram fast dom redan skrivit det för kanske 15 min sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in