Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-06, 21:42
  #1
Medlem
Hur fungerar Kik messenger appen i mobilen? Har den någon koppling med mobilnumret? Jag har haft kik ett bra tag och nu fick jag ett kikmeddelande om att en person i min adressbok precis joinat kik. Hur hänger det ihop eftersom man inte ens anger mobilnumret när man registrerar sig? En fundering bara.
Citera
2012-07-06, 23:43
  #2
Medlem
SthlmFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creps
Hur fungerar Kik messenger appen i mobilen? Har den någon koppling med mobilnumret? Jag har haft kik ett bra tag och nu fick jag ett kikmeddelande om att en person i min adressbok precis joinat kik. Hur hänger det ihop eftersom man inte ens anger mobilnumret när man registrerar sig? En fundering bara.

Den är ju bara kopplad till adressbok?
Eller är det något jag inte förstår, försök förklara lite tydligare.
Citera
2012-07-08, 22:36
  #3
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creps
Hur fungerar Kik messenger appen i mobilen? Har den någon koppling med mobilnumret? Jag har haft kik ett bra tag och nu fick jag ett kikmeddelande om att en person i min adressbok precis joinat kik. Hur hänger det ihop eftersom man inte ens anger mobilnumret när man registrerar sig? En fundering bara.
När du installerade appen frågar den vid första öppningen om du vill tillåta den att kolla igen din adressbok efter andra som har KIK. Därmed får den även veta ditt nummer antar jag...

Dessutom suger den appen då den suger batteri som in i helvete.. Wakelocks på android hela tiden.
Citera
2012-07-10, 20:53
  #4
Medlem
VemAnnarss avatar
Någon som vet hur man sparar bilder som folk skickat till en?
ps. Android
ds
Citera
2012-07-10, 22:18
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
När du installerade appen frågar den vid första öppningen om du vill tillåta den att kolla igen din adressbok efter andra som har KIK. Därmed får den även veta ditt nummer antar jag...

Dessutom suger den appen då den suger batteri som in i helvete.. Wakelocks på android hela tiden.

Fan ta dig! Visste inte om att appen hade wakelocks..Varit lyckligt omedveten. Nu när jag kollade med betterbatterystats har apphoran hållit telefonen igång 20 minuter Fan också jag som gillar den appen annars..
Citera
2012-07-10, 23:32
  #6
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stfunoobigen
Fan ta dig! Visste inte om att appen hade wakelocks..Varit lyckligt omedveten. Nu när jag kollade med betterbatterystats har apphoran hållit telefonen igång 20 minuter Fan också jag som gillar den appen annars..
Haha aa, blev själv besviken :/
Tycker dock utvecklaren borde fixa det snart
Citera
2012-07-13, 16:53
  #7
Medlem
SchteKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemAnnars
Någon som vet hur man sparar bilder som folk skickat till en?
ps. Android
ds
Klicka på bilden, klicka på din mobils menyknapp, klicka på save!
Citera
2012-07-14, 04:49
  #8
Medlem
VemAnnarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchteK
Klicka på bilden, klicka på din mobils menyknapp, klicka på save!
Men gör man så blir det helt buggat. Bilden går sedan inte att öppna på datorn osv. Är det något man måste ändra efter sparad bild?
Citera
2012-07-14, 19:13
  #9
Medlem
PoolsCloseds avatar
Jag har ett problem med Kik. När jag registrerade mig så angav jag inte något telefonnummer, men nu vill jag ange ett så att mian vänner kan hitta mig. Hur fan gör man det? Hittar det inte någonstans, och jag vill inte behöva byta username
Citera
2012-07-14, 23:35
  #10
Medlem
VemAnnarss avatar
Hur fan gör man om man inte kommer ihåg? Jag hoppas inte jag angav mitt nummer, men man måste kunna se och ändra på något vis, som även PoolsClosed vill

Ser inget sådant man kan ändra med mobilen dock..
Citera
2012-07-29, 06:12
  #11
Medlem
zimzumzams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoolsClosed
Jag har ett problem med Kik. När jag registrerade mig så angav jag inte något telefonnummer, men nu vill jag ange ett så att mian vänner kan hitta mig. Hur fan gör man det? Hittar det inte någonstans, och jag vill inte behöva byta username
Se: http://www.kik.com/support
Citat:
Kik uses 'Address Book Matching' to help you find your friends. To enable this go to Settings > Privacy > Address Book Matching and click Yes. Input your correct, full phone number and make sure that your email address is correct.

Then, any time a friend signs up for Kik using a phone number or email address you have saved on your phone, or if they have your phone number or email address saved on their phone, you will both be sent a message saying "We just found a fellow Kikster
En sak jag undrar är att kik borde väl egentligen kunna fungera på en vanlig dator? Det är ju bara ett chatt-program så varför inte göra versioner för datorer också? Vet någon om det fungerar på en Ipad? Ipad och Iphone har väl samma OS så det borde väl fungera någon som provat?
Citera
2012-07-30, 23:58
  #12
Medlem
zimzumzams avatar
Det går köra KiK på Windows lyckades få det funka till slutt...Installera BlueStacks som är en emulator för Android du kan köra appar på och i den laddar du ner KiK

http://www.androidemulatorforpc.com/...er-for-pc.html

http://bluestacks.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback