2014-06-11, 00:08
Medlem
Jag var på Liseberg ett 10-tal ggr förra sommaren, dock var alla dessa ggr för att gå på musik, men personligen la jag inte märke till några större kvantiteter slöjbärare. Snarare upplevs dom som färre där inne än samhället i stort, då Lisebergsbesökare mest består av barnfamiljer som åker attraktioner, fulla svennar som gapar och skriker på "bonnavis" när dom gör mångkamp och pensionärer som besöker viskvällarna på Taubescenen.

När jag var liten var det inget problem med invandrargäng som rånades eller bråkade. Istället bestod dessa gäng av partillebor, lerumsbor, kungsälvsbor osv som drog in till Liseberg i gäng, smugglade in sprit i pet-flaskor, blev dyngraka, spydde i attraktionerna och bråkade med gäng från andra delar av stan eller kranskommuner. Speciellt populärt var det att samlas uppe på kullen där flumriden passerar, för där var inte så mycket folk så chansen var större att man slapp att vakter la sig i när man drack sin sprit och gruffades med andra "tuffa" ungdomar. Hur vet jag allt detta? Jag var en av dom. Och visst fan var det en och annan ensam svenneunge som emellanåt blev ansatt när vi i gängen ville sitta på vissa bänkar eller "kolla" på något. Tiderna har med andra ord inte förändrats ett skit och ni landsortsbor som tror att Liseberg tidigare varit välansade svensson-familjer som gick hand i hand och åt spunnet socker som befolkade Liseberg bör tänka om.

Men till min fråga. Ni som klagar på att Liseberg befolkas av slöjbärare; är det inte bättre att dessa kvinnor tar med sina barn till Liseberg och försöker ge dom den helylleuppväxt som vi hade? Att dom försöker integrera dom och få dom att träffa andra svenska ungar? Sitter dom kvar ute i sina förorter så får dom skit för detta. Vilket är bäst tror ni? Testa och säg hej till en slöjbärare kanske? Dom lär inte bitas...
Citera
2014-06-11, 00:09
Medlem
Agamantums avatar
Vaddå det är bara att kräva nytt åkpass av Liseberg och åka gratis. Skulle till en riktig dumskalle att bli plockad på pass och sen skita i att kräva Liseberg på passet.

Liseberg får anställa säkerhetsvakter om de inte klarar av att hålla säkerheten på sin mark.
Citera
2014-06-11, 00:11
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Bruksvallarna. Ytterskärgården. Österlen. Treriksröset. Noras omgivningar.

På Österlen poppar asylboendena upp som svampar ur jorden och man ser slöjor överallt i byarna runtomkring vilket jag aldrig gjort förut. Nu funderar väl Bert och någon mer på att öppna två ställen till där nere, bland annat i gamla kommunhuset i Simrishamn.
Förut har ju i alla fall de ensligt belägna stränderna, dit man måste ha egen bil för att ta sig, varit jättelugna. För ett par veckor sedan fick jag rapport om att det hänger araber även där. Hejdå Österlen, det blir Treriksröset i sommar!
Senast redigerad av JumpingJack 2014-06-11 kl. 00:19.
Citera
2014-06-11, 00:15
Medlem
Farbror Fazers avatar
Var där för några dagar sedan och såg väl ovanligt många slöjor mot vad man annars gör under en dag men så ser man ju frukansvärt mycket mer folk över lag och det var ingen större del av dem som störde.

Jobbigast är väl nästan alltid svenska killar i 20år åldern? Kan tänka mig att både en och annan störde sig på oss i alla fall
Citera
2014-06-11, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Fan då får man göra om planerna inför sommaren hade tänkt åka dit om någon vecka men nu blir det inget med det. Finns det ens någonstans man kan åka för att slippa dessa? De är ju överallt.

Du kan glömma Skara Sommarland. Bert Karlsson har ett asylboende i närheten och det verkar som varenda en har säsongskort Vid vissa tillfällen har det varit nästintill 50/50 med hucklen gentemot svennebananer Samma med Eskilstuna Zoo. Såg personligen när personalen blev förbannade på en invandrarfamilj som hade hemmagjorda åkband Det skedde en "incident" inne på Gustavsvik i Örebro. Personalen frågade mig direkt om det var invandrare som låg bakom, så de har ju problem där också med dem Lekland kan man i stort sett bara besöka på vardagskvällar om man inte vill få bekymmer med dem...
Citera
2014-06-11, 01:08
Medlem
Njaa var där förra året och såg typ 80 procent Svenskar.

Men såg ett femtiotal slöjbärare och negrer åka paddan igår (som turist osv kan man åka den båten genom stan). Tänkte att dom var nya i Sverige eller något. Kan vara så att vid sommaren får dom massa gratis turer till Liseberg m.m !
Citera
2014-06-11, 01:14
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Förra sommaren var jag där ett par gånger och jag tyckte mest att det var en massa svenssonfamiljer från Borås med skrikande ungar samt horder av norrmän.

Men det är väl ett typiskt fall av selektiv perception. För mig spelar det absolut ingen roll vilka de övriga besökarna är, så länge de är så få som möjligt. Jag var inte där för att lära känna någon utan för att leka.

Mao. de som parken faktiskt riktar sig till. Vad menar du med sista meningen totalt jävla trams. Du är säkert nån vänsterdesinformatör.

Jag har som sagt inte varit där på ett tag. Men som situationen ser ut och att orker lockas till våra offentliga platser som flugor till en sockerbit så gissar jag på att situationen är ganska obehaglig kanske dags att stänga ner den engång trevliga parken rent av?

Jag börjar förstå vad Hitler menade med lebensraum.
Citera
2014-06-11, 01:54
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Var själv där igår men upplevde det inte alls som så. Var nog mest svenskar faktiskt fast då jag har barn så var vi mest i barndelen. En och en annan gapneger gled dock förbi, men minst lika många gapiga svenskar. Tyckte nog att Liseberg var som vanligt. Men stör man sig på just svarta och araber så kanske det är det enda man ser till slut?

Frågan är varför vi ska importera mer problem då om vi redan har det?
Citera
2014-06-11, 01:57
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer

Jobbigast är väl nästan alltid svenska killar i 20år åldern? Kan tänka mig att både en och annan störde sig på oss i alla fall

Varför är ni jobbiga för? Ni är ju inte i närheten av att vara lika jobbiga som svartmuskiga.

Ställ dig bakom en niggerfamilj på ICA och du ska få höra på djungelvrål.
Citera
2014-06-11, 02:09
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Varför är ni jobbiga för? Ni är ju inte i närheten av att vara lika jobbiga som svartmuskiga.

Ställ dig bakom en niggerfamilj på ICA och du ska få höra på djungelvrål.

Han kanske var en sån där whigger som tar efter babbarna. Med tanke på den elaka smileyn så får man det intrycket iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
Ser ut så nu. Vänj dig eller håll dig till landet.

Jävla jude åk tillbaka till Israel med dig.
Citera
2014-06-11, 02:11
Medlem
Mvks avatar
TS har rätt.
Jag är utlänning (ej muslim) och har bott i Göteborg i 24 år.

Förr när man gick omkring i innerstan så såg man några testosteron-kurder i Nordstan.
Under göteborgskalaset var det en del blattar ute.
Nu är det en helt annan stad.
Huckle överallt.
Jag och flickvännen promenerade med ner för Avenyn för någon vecka sen och det var som en flyktingförläggning. Somalier, kurder, araber som hade studentmössan ovanpå slöjan.
Massa skitungar som stod i Mcdonaldskön och blåste för full hals inomhus i visselpipor, gapade och skrek.
Personalen bara kollade på.

På studentflaken viftar dom med kurdistans flagg, syriens flagga och iraks flagga.
"Man ska aldrig glömma var man kommer ifrån".
My ass, ditt landet är sönderkorruppt och regeringen dödar sina egna, stadsreligionen Islam slaktar folk i koranens namn. Fan finns det att vara stolt över?
Åk dit om det är så bra. Känner 5 pers på rak arm endast här på Flashback som gladeligen skulle lägga ihop till din flygbiljett om du drog.

Har en bekant som är invandrare som blev lite småsur på mig för jag hade en Svensk flagga på min balkong.
För helvete, vi bor i Sverige.
Jag har aldrig sett en svart amerikan vifta med liberias eller ghanas flagga.
Nej, där är man i första hand Amerikan och är stolt över det.
Folk dör som flugor för sitt land i diverse krig.
Säg vad man vill om Usa:s krig men du har hispanics, svarta och europeiska ättlingar som slåss under Amerikanskt flagg.

Vi hängde på Liseberg när vi var skitungar för 15 år sen, mest för vi inte hade någon villa med 4 våningar där man kunde vara i fred i sitt egna rum.

Man ville inte vara hemma och då fanns det inte så många ställen att hänga på om man var under 18.
Vi gick runt på Liseberg och raggade brudar mest, kanske åkte någon attraktion om vi hade råd.
Skulle aldrig falla oss in att begå brott där, det enda vi tänkte på var tjejer.
Sen hade dom på den tiden rätt bra vakter och kameror.
Om någon hoppade in över stängslet vid flume ride så var en vakt där på sekunder, än värre rånade nån.

Jag och flickvännen var i Budapest i våras och vi såg under fem dagar 5 mörkhyade och 3 st i huckle.
Då snackar vi en huvudstad.

Göteborg har verkligen ballat ur.
En helt annan stad är det numera.

Har inget emot invandrare men jag har inte en enda ståndpunkt gemensamt med en muslim.
Citera
2014-06-11, 02:12
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Har inte varit på Liseberg på flera år. Men i går (Måndag) åkte jag och familjen dit. Till min förvåning så var det proppfullt med araber och slöjbärare. Jag bor på landet och här ser jag ju inte en skymt av dem till vardags. Så ser det ut så där om dagarna? eller var det bara en tillfällighet?

Vad fan tror du. klart det ser ut så på Liseberg dag efter dag efter dag. Och eftersom dom flesta invandrarna bor i förorterna till Göteborg så åker det glatt in till Liseberg med spårvagnen och stjäl och beter sig som rövare. Detta problem är dock långt ifrån nytt. Har funnits sedan 90 talets glada dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in