2014-06-10, 23:07
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Tog du bilder så att vi får se hur det ser ut?

Konstigt att det är så fullt på Liseberg. Här i Stockholm har jag haft grönakortet de senaste fem åren och kan inte minnas att jag någonsin sett en slöja på grönan mer än enstaka, konstigt att det är sådan skillnad..Förra sommaren började jag nästan undra om något på grönan som var haram som dessutom kostar multum. Du kanske var där någon dag då det var en särskild "integrationsprojekt" på gång?

Ouppfostrade skitungar med utländsk bakgrund som sitter och spottar vid utgångarna där barnfamiljer ska gå ut har jag dock sett mycket av. För att inte nämna misshandlade spöken i spökhuset. Men det beror inte bara på mångkulturen utan främst på att vi pensionerade mäster erik på 50-talet.

Förra sommaren var det inte haram, snarare halal, i alla fall under den enda dagen jag var där. Ingen total invasion, men skulle tippa på att det var 50/50 svenskar/nysvenskar, vilket ju ändå är en klar överrepresentation sett till förhållandet i landet. Sen kan man ju tycka vad man vill om det, men någon mångkulturell frizon är det då inte.
Citera
2014-06-10, 23:13
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Nu under försäsongen förekommer det flera gånger per dag att grupper av ungdomar tvingar till sig åkpass av andra unga.

– Man kanske säger ”ge mig ditt åkpass” eller ”ta hit åkpasset”, säger Anders Fridehäll, säkerhetschef på Liseberg. Då har man kanske med sig en liten sax och klipper av åkpasset. Därefter tar man passet och sätter på det på sin egen arm med tejp eller tuggummi eller så."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...anas-pa-akpass

Ungdomarna som Västnytt talar med får frågan om de sköter sig på Liseberg.

– Vi sköter oss bra, svarar Nick Legget och Oliver Palada.

Okej?
Tack för länken!

Förresten så googlade jag innan denna länken kom, jag googlade "ungdomsgäng Liseberg".
Behöver jag säga mera än så? Inga bra, än mindre några trevliga, träffar, precis...
En av träffarna här ledde dessutom 14(!!)år tillbaka i tiden och låter PRECIS som dagens länk gör. Länk från 23: e maj år 2000:
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0.../liseberg.html
Senast redigerad av hee4r 2014-06-10 kl. 23:27.
Citera
2014-06-10, 23:14
Bannlyst
Jag upplevde detta idag, nu var jag visserligen inte på Liseberg men är relativt nyinflyttad till en större stad och där får jag se huckle-kärringar hela tiden.
Oftast kommer dom i grupp och tar upp hela trottoaren. Luktar skit och pratar högt på arabiska eller valfritt MENA språk.

Visst det hade varit okej om man kanske såg 1-2 grupper varje dag men när man ser minst 30 slöjbärande kvinnor på 2 timmar så är det ganska illa.
Iallafall enligt mig.

F.ö så såg jag hur en babbe "becknade" till en svensk kille idag. Han var runt 16år den svenska killen och babben i samma ålder. I släptåg hade han sin bitch och bodyguard med sig och lekte allan
Citera
2014-06-10, 23:15
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Förra sommaren var jag där ett par gånger och jag tyckte mest att det var en massa svenssonfamiljer från Borås med skrikande ungar samt horder av norrmän.

Men det är väl ett typiskt fall av selektiv perception. För mig spelar det absolut ingen roll vilka de övriga besökarna är, så länge de är så få som möjligt. Jag var inte där för att lära känna någon utan för att leka.

Selektiv perception sa du? Varför selekterade du ut Svenssonfamiljer, tillråga från Borås då? Och Norrmän på det?

Du är lustig. DET SPELAR ABSOLUT INGEN som helst roll vilka de andra besökarna är. Jo men tjena. Tror du ens på dig själv eller lät det bara vackert.
Citera
2014-06-10, 23:17
Medlem
perhammars avatar
Eftersom du bor på landet och inte ser en skymt av dom någonsin så tycker du ju att 2 pers i slöja är mycket och förmodligen din definition av proppfullt.
Citera
2014-06-10, 23:21
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Fan då får man göra om planerna inför sommaren hade tänkt åka dit om någon vecka men nu blir det inget med det. Finns det ens någonstans man kan åka för att slippa dessa? De är ju överallt.

Långholmen! En oas mitt i stockholm. Njut av den svenska naturen med de små koloniträdgårdarna, skogen och bergen. Ta en fika i närheten av fängelsemuseum, eller varför inte nyttja allemansrätten till fullo och ta med egen picknickkorg?

Var några år sedan jag var på Liseberg men har fått "vissa rapporter" om att det inte är lika mycket synonymt med svensk sommar nu som för 10 år sedan. Tiderna förändras...
Citera
2014-06-10, 23:37
Medlem
pelle49s avatar
Bruksvallarna. Ytterskärgården. Österlen. Treriksröset. Noras omgivningar.
Citera
2014-06-10, 23:37
Medlem
Dimaks avatar
När jag har varit på Liseberg så har jag nog ALDRIG sett en invandrare knappt, då var det högtid semester! men detta var för ca 5 år sen.
Citera
2014-06-10, 23:44
Citat:
Ursprungligen postat av perhammar
Eftersom du bor på landet och inte ser en skymt av dom någonsin så tycker du ju att 2 pers i slöja är mycket och förmodligen din definition av proppfullt.

"Dom". Nedsättande beskrivning, kan man ju tycka. "Vi" och "dom"? Trots allt?
Men "dom" kommer säkert till landet dem också.
Vad bra, eller hur? Och skall du den dagen också använda dig av samma nedsättande omdömen om "dom" kommer att "bo på landet"? Eller gäller detta ditt nedsättande omdöme bara dem som NU "bor på landet"?
Citera
2014-06-10, 23:49
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Det kan ju också vara som någon var lite inne på att veckodagen spelar in. En måndag den nionde juni har i alla fall jag ett arbete att gå till och har inte tid att åka till Liseberg.
På helgerna har förstås fler svenskar som vanligtvis jobbar tid att åka dit, vilket kan förklara de varierande upplevelserna i den här tråden.

Själv har jag inte varit på Liseberg på många år, men kan inte minnas att där kryllade av slöjbärare.
Citera
2014-06-11, 00:00
Medlem
Andykaufmans avatar
Ser ut så nu. Vänj dig eller håll dig till landet.
Citera
2014-06-11, 00:02
Medlem
ImWorthlesss avatar
Dagens sverige ser ut som sådant, tyvärr..
Ett förfall som pågått förlänge utan att någon broms funnits, men, valundersökningar samt valresultat pekar ju tydligt på missnöje bland vita svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in