2014-06-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Får för mig att det var ett uttalande av Ramis far i BLT men inte gällde detta mordkvällen?

Känner som sagt igen det. Men kan inte heller koppla det i tid till just den kvällen.
Citera
2014-06-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Möjligt...men mitt resesällskap trodde sig veta att mannen arbetade på soc...han verkade ha arabiskt ursprung
Pappan lär väl söka all information han kan få. Han har ju talat med grannarna och lär väl tala med soc och skolan också om möjligt. Han upplever att han inte fått mycket information från polisen säkert med viss rätt. Förhoppningsvis deltar han i förhör om paret.
Citera
2014-06-11, 00:43
Medlem
Citat:
Pappan lär väl söka all information han kan få. Han har ju talat med grannarna och lär väl tala med soc och skolan också om möjligt. Han upplever att han inte fått mycket information från polisen säkert med viss rätt. Förhoppningsvis deltar han i förhör om paret.
Kan han möjligen ha fått hämta Yaras tillhörigheter?
Och kanske hälsat på någon granne.
Citera
2014-06-11, 01:01
Medlem
Citat:

Han vill väl försöka förstå hur detta kunde hända och i vilken miljö Y levde i. All information ... för att försöka förstå.
Citera
2014-06-11, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gissar på målsägarbiträdet.
Nej målsägarbiträde är en kvinna vid namn Karin Renholm Åkersson.
Citera
2014-06-11, 06:58
Medlem
Citat:

Hur menar du att det går till?
Citera
2014-06-11, 07:00
Medlem
Citat:
Får för mig att det var ett uttalande av Ramis far i BLT men inte gällde detta mordkvällen?
Jo vad jag minns gjorde det uttalandet det. Hoppas någon kan ge oss en länk till artikeln.
Citera
2014-06-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jo vad jag minns gjorde det uttalandet det. Hoppas någon kan ge oss en länk till artikeln.

Ok. Men skulle den ordutväxlingen gälla mordkvällen så är det anmärkningsvärt. Om någon har BLT+ så borde det ligga i artikel med intervju Ramis far.

Polisen har uttryckt en önskan om förhör med biopappa så det borde väl inte stöta på några svårigheter. Förstår inte riktigt vad du menar "med hur det skulle gå till". Att han söker information genom att tala med grannar och ev söka upp soc och skola är väl inte så konstigt? Han har ju uttryckt en önskan om att få veta så mycket som möjligt. Vilken info han sedan kan få är väl en annan fråga.
Citera
2014-06-11, 09:08
Medlem
Citat:
Hur menar du att det går till?

Eller menar du kanske att biopappa yrar så i nattmössan så det inte går att hålla förhör?

Jag tror inte alls du behöver vara orolig. Han kommer nog strama upp sig hos farbror blå. Han verkar ju ha en smått orimlig tilltro till svenska myndigheter så det går säkert bra. Så polisen får lite info främst om den inte helt unga gossen Rami. Kanske om hans resor, human advocate utbildningar, misshandelstendenser och dylikt. Vore finemang.
Senast redigerad av VemKom 2014-06-11 kl. 09:31.
Citera
2014-06-11, 09:59
Medlem
Citat:
Jag läste nånstans (kommer tyvärr inte ihåg vart) där det beskrivs att Rami skypa med sin pappa (Ys morfar) runt 21 tiden på kvällen och hur han var tvungen att avsluta för att Amani ropa och sa att han måste se efter sina barn. Så jag tro inte att det stämmer att hon (Yara) skulle vara död innan han kom hem.
Någon annan som känner igen det?

MotorBoater hade den stora vänligheten att delge oss artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
BLT idag Känns som de snokat runt en hel del här...

Livet i Sverige blev inte som de drömt om

https://anonfiles.com/file/b2ba2735924fdc656283788459fdf93b

”På Valborgsmässoafton pratar 31-åringens pappa med sin son över Skype. I bakgrunden hör han kvinnan skrika åt mannen att han ska ta hand om sin son.”

Och då kommer åter min fundering upp, var sonen inte hennes? Kanske stämmer det i grunden, att de inte träffades förrän 2011?
Citera
2014-06-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie

”På Valborgsmässoafton pratar 31-åringens pappa med sin son över Skype. I bakgrunden hör han kvinnan skrika åt mannen att han ska ta hand om sin son.”

Och då kommer åter min fundering upp, var sonen inte hennes? Kanske stämmer det i grunden, att de inte träffades förrän 2011?

Den där artikeln är intressant ur flera aspekter.

Men apropå citatet så nämns alltså inte tidpunkten för samtalet. Att Rami skulle varit bortrest under mordkvällen kan man nog glömma. Finns då ingen anledning för hans pappa att ljuga om ett faktum som kan vara försvårande för sonen.
Citera
2014-06-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie

Varför tror du att hon säger "ta hand om din son" /till skillnad från min son/?
Jag läser inte som ett direkt citat utan ett referat.
Hon kan lika gärna ha skrikit "ta hand om Dade /eller Rayan/, men i referatet blir det "sin son".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in