2014-06-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Den familjen i Landskrona sitter nog inne med en del svar!!

Om jag förstått det rätt så är Islam Lilly eller hennes man släktingar till Amani, inte Rami. Och Amanis familj var ju emot äktenskap mellan Amani och Rami. Jag förstår ärligt talat inte vad familjen i Landskrona skulle ha med Rami att göra, även om Islam Lilly en poserat framför en lastbil som kanske eller kanske inte ägs av hennes make. Eller har någon av er funnit någonting som tyder på vänskap mellan Rami och Islam Lilly med maken på någon av Ramis FB-konton. Däremot kan det vara så att Rami hälsade på sina släktingar i Holland, ensam. Och kom hem, fann Yara död och började bråka med sin fru. Grannarna hörde högljudda röster från familjens lägenhet innan ambulansen kom.
Citera
2014-06-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om jag förstått det rätt så är Islam Lilly eller hennes man släktingar till Amani, inte Rami. Och Amanis familj var ju emot äktenskap mellan Amani och Rami. Jag förstår ärligt talat inte vad familjen i Landskrona skulle ha med Rami att göra, även om Islam Lilly en poserat framför en lastbil som kanske eller kanske inte ägs av hennes make. Eller har någon av er funnit någonting som tyder på vänskap mellan Rami och Islam Lilly med maken på någon av Ramis FB-konton. Däremot kan det vara så att Rami hälsade på sina släktingar i Holland, ensam. Och kom hem, fann Yara död och började bråka med sin fru. Grannarna hörde högljudda röster från familjens lägenhet innan ambulansen kom.

...eller så slog han lilla Yara riktigt illa denna sista gång och förstod att det kunde vara hälsosamt för honom att resa bort några dagar. Med lite tur hade flickan piggat på sig när han kom hem, annars kunde han ju alltid skylla på sin fru ...
Citera
2014-06-10, 21:23
Medlem
Citat:

Det finns bilder på Rami tillsammans med Islam Lillys make på hans facebook. Att någon skulle ha varit emot deras äktenskap kan nog skrivas av som en lögn för att ha något slags asylskäl.
Citera
2014-06-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det finns bilder på Rami tillsammans med Islam Lillys make på hans facebook. Att någon skulle ha varit emot deras äktenskap kan nog skrivas av som en lögn för att ha något slags asylskäl.

Jag har inte koll på vem Islam Lillys make är men tycker ändå att det är lite långsökt att Rami skulle ha behövt skjuts av honom för att åka till Holland. Så fattig var han väl inte att han inte kunde betala sin egen biljett dit. Men jag håller med dig att det antagligen var en lögn att Amanis familj skulle ha varit emot hennes äktenskap med Rami. Där lurade de Migrationsverket och de fick antagligen flykting- eller skyddsstatus. Och det är svårt att utvisa personer som den här typ av status. Oavsett vad de har begått för brott. Migrationsverket skulle i och för sig kunna göra en ny utredning men eftersom domstolen kommer att inhämta yttrandet från Migrationsverket i Malmö så tror jag inte att det kommer hända någonting. Dessutom kommer såväl Rami som Amani givetvis berätta om sina nya asylskäl - typ att de kommer att dödas i Gaza, eftersom de har dödat ett barn från Gaza. Och det är fullt tillräckligt för att de ska kunna slippa utvisning. Sverige utvisar inte personer som riskerar döden i sina hemländer.
Citera
2014-06-10, 22:14
Medlem
Citat:
Jag läste nånstans (kommer tyvärr inte ihåg vart) där det beskrivs att Rami skypa med sin pappa (Ys morfar) runt 21 tiden på kvällen och hur han var tvungen att avsluta för att Amani ropa och sa att han måste se efter sina barn. Så jag tro inte att det stämmer att hon (Yara) skulle vara död innan han kom hem.
Någon annan som känner igen det?
Citera
2014-06-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jag läste nånstans (kommer tyvärr inte ihåg vart) där det beskrivs att Rami skypa med sin pappa (Ys morfar) runt 21 tiden på kvällen och hur han var tvungen att avsluta för att Amani ropa och sa att han måste se efter sina barn. Så jag tro inte att det stämmer att hon (Yara) skulle vara död innan han kom hem.

Jag känner igen det, men kan inte heller komma ihåg var jag läst det

Det var i ganska närhet till händelsen ...
Citera
2014-06-10, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Har pappan åkt hem till sitt nu?

Nej han är kvar i Karlskrona. Såg honom åka buss igår och han, tillammans med en annan man, steg av utanför huset där Yara bodde.
Citera
2014-06-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Nej han är kvar i Karlskrona. Såg honom åka buss igår och han, tillammans med en annan man, steg av utanför huset där Yara bodde.

Gissar på målsägarbiträdet.
Citera
2014-06-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Möjligt...men mitt resesällskap trodde sig veta att mannen arbetade på soc...han verkade ha arabiskt ursprung
Citera
2014-06-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Han kan vara här så länge hans visering är giltig. Jag vet inte hur länge den är giltig men jag tror att han kan förlänga den för att vara med rättegången. Fast, är det någon som vet när rättegången kommer att äga rum.
Citera
2014-06-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul

Får för mig att det var ett uttalande av Ramis far i BLT men inte gällde detta mordkvällen?
Citera
2014-06-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Möjligt...men mitt resesällskap trodde sig veta att mannen arbetade på soc...han verkade ha arabiskt ursprung

OK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in