2014-06-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Måste även detta framgå någonstans, jag har sett svenska småflickor som är sminkade. Det är vanligt i USA också där man till och med har skönhetstävlingar för 7-åringar. Det beror nog mer på föräldrarna än var man kommer ifrån.
Man har skönhetstävlingar för bebisar i USA, äckligt, äckligt - håller med.
Men jag vill åt nyanserna i det här. Bl.a. det att det nog inte är så vanligt att sminka småflickor i Gaza eller Palestina annat än till fest. För att nu inte riskera att Palestina förväxlas med delar av Afganistan och länderna däromkring, där man verkligen gifter bort 6-åringar. Det finns otäcka bilder från sådana äktenskap. Vilket inte betyder att det inte kan förekomma i Palestina också.
När nu detta kom upp vill jag bestämt påstå att Yara på bilden från Gaza är osminkad, att hon är uppsminkad för något festligt tillfälle på bilden i Sverige - observera att pojkarna också är vattenkammade och uppstassade på småpojkars vis. Av detta kan man inte dra några som helst slutsatser om att Yara sexualiserats eller missbrukas sexuellt.
Punkt för min del!
Citera
2014-06-09, 23:45
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Måste även detta framgå någonstans, jag har sett svenska småflickor som är sminkade. Det är vanligt i USA också där man till och med har skönhetstävlingar för 7-åringar. Det beror nog mer på föräldrarna än var man kommer ifrån.

Precis. Och i just detta fall finns onekligen en hel del frågetecken kring föräldrarna
Citera
2014-06-10, 00:25
Medlem
Smink och posering

Är inte det som förorsakat Ys död.

Enligt mig.

Där sätter jag punkt.
Citera
2014-06-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Smink och posering

Är inte det som förorsakat Ys död.

Enligt mig.

Där sätter jag punkt.

EDIT. Med ett sista inlägg http://www.folkbladet.nu/818419/asele-far-kritik-for-handlaggning
Citera
2014-06-10, 02:15
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
EDIT. Med ett sista inlägg http://www.folkbladet.nu/818419/asele-far-kritik-for-handlaggning

Var BO verkligen stationerad i Åsele?
Citera
2014-06-10, 03:39
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Yara har alltså hela sitt liv levt i en krigszon med ständiga bombningar. Ett öde hon delar med många.

Ser att du fortsätter sprida infantil smörja i tråden. "Ständiga bombningar" är väl snarare vad Israel drabbas av.
Citera
2014-06-10, 07:07
Medlem
Citat:

Dåligt ledarskap = stor personalomsättning = bristande rutiner
Allt hänger samman och då är risken stor att barn far illa. Om personalen är mycket kompetetent kan det gå bra.

Jag har inga problem med att kvinnor sminkar sig. Eller barn och män heller, för den delen. Om jag inte vetat vad som hände sedan, hade jag förmodligen inte reagerat på bilden med Yara och de två små pojkarna.

I mina ögon har Rami gått över gränsen när han misshandlar Amadi när hon är gravid i 4:e månaden. Med risk för att även detta barn dör.
Citera
2014-06-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ser att du fortsätter sprida infantil smörja i tråden. "Ständiga bombningar" är väl snarare vad Israel drabbas av.

Nej det gör hen inte. Hen har delvis rätt men överdriver. Vilket den andra sidan också älskar att göra. Finns säkert långa infantila trådar där respektive sida ägna sig åt det. Konflikten har ett symbolvärde som gör att den sällan beskrivs i rättvisa termer.

Nå. Vad är din åsikt om sminket?
Citera
2014-06-10, 10:26
Medlem
R*m* i Holland!21/4 bild på honom i bil 26/4 Amsterdam 28/4 Rotterdam. Är han där själv? Kör han själv, en bil är ju reggad på familjen. Hälsar på släkten eller har nåt fuffens för sig?Han är ju bortrest bara några dagar innan Y*r* dör!!!! Hur har han råd? Får vi någonsin veta sanningen?
Citera
2014-06-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
R*m* i Holland!21/4 bild på honom i bil 26/4 Amsterdam 28/4 Rotterdam. Är han där själv? Kör han själv, en bil är ju reggad på familjen. Hälsar på släkten eller har nåt fuffens för sig?Han är ju bortrest bara några dagar innan Y*r* dör!!!! Hur har han råd? Får vi någonsin veta sanningen?

Bra frågor!

Den långa häktningen kommer göra susen, för min uppfattning är att denne man inte är van vid motgångar, eller att han hamnar i en situation som han inte kan snacka sig ur.

Jag tror inte heller att han kan räkna med lilla fruns lojalitet när tiden går och hon är utan barnen. Min förhoppning är att hon inser att hennes liv är i fara, för det är hon som kommer få möta klanens vrede.
Citera
2014-06-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jag kan ju åta mig att öppna.
Om jag inte missminner mig, så ses Lilly Islams man posera vid en större lastbil.
Om han är lastbilsförare och kör ner mot kontinenten då och då, då kanske han bjudit MGM på skjuts?
Han kan för den delen också ha samåkt med någon annan kompis.
Att kolla: hade inte MGM facebookvänner, kanske rentav släkt, på de här platserna? Om de tog emot honom som gäst då bjöd de säkert både på sightseeing och mat. Alltså resan gratis och inget hotell och matsäck bara för bilturerna. Det behövde inte alls bli dyrt.
Det här kan vara möjligt, det kan vara fel, men det är i alla fall ett uppslag.
Citera
2014-06-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag kan ju åta mig att öppna.
Om jag inte missminner mig, så ses Lilly Islams man posera vid en större lastbil.
Om han är lastbilsförare och kör ner mot kontinenten då och då, då kanske han bjudit MGM på skjuts?
Han kan för den delen också ha samåkt med någon annan kompis.
Att kolla: hade inte MGM facebookvänner, kanske rentav släkt, på de här platserna? Om de tog emot honom som gäst då bjöd de säkert både på sightseeing och mat. Alltså resan gratis och inget hotell och matsäck bara för bilturerna. Det behövde inte alls bli dyrt.
Det här kan vara möjligt, det kan vara fel, men det är i alla fall ett uppslag.
Den familjen i Landskrona sitter nog inne med en del svar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in