2014-06-09, 19:02
Medlem
Leonore måste ju döpas i Sverige för att få ingå i tronföljden och få sitt liv betalt av skattebetalarna, så Madeleine med påhäng valde att åka till Sverige för dopet. Hon kommer nu också formellt att bo i Sverige för att komma i åtnjutandet apanage. Fast var hon vistas mest lär vi få se. Men vad vi inte får se är hur mycket skattepengar som går åt till dopet. Det vägrar man från Hovet att berätta. Öppenheten med skattebetalarnas pengar gäller för oss andra men tydligen inte för den kungligafamiljen.
Citera
2014-06-10, 10:57
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
jag tycker madde har blivit oretvist behandlad,hon har gift sig med en man som inte vill bli prins ,han vil fortsätta att få in stålar, hon bor delvis i hus som hennes man har köpt,hon har inga livvakter i sitt nya land,har hört det av folk som sett henne,och därmed en kostnad mindre.hon har ett jobb ,kanske inte är där varje dag ,men hon gör något vettigt,och hon får bara apanage när hon jobbar i sverige.hon skulle nog kunna leva på sin mans förmögenhet.

Madeleine lever lyxliv i NY. Din synvinkel är lite lustig.
Hon var ju hemma i Stockholm för ett tag sedan och blev stoppad efter att ha kört i bussfil, hon hävdade sin kungliga immunitet

Säger allt om vilken verklighet hon lever i.
Någon slags låtsasvärld.
Jag tycker kungen ska ta ifrån henne titlarna och låta henne stanna i NY för gott.
Livvakter behövs nog inte i NY, särskilt inte när man inte behöver frottera sig med allmänheten.

(Hon hade fel ska jag väl tillägga och bötfälldes i efterhand)
Senast redigerad av Malingin 2014-06-10 kl. 11:00.
Citera
2014-06-10, 11:30
Medlem
skulle va kul att se en bild av madde och chris om 20 år,madde lite öveviktig och har precis sprutat in föryngringsmedel i kinderna ,chris fet med en stor mage och ganska trött och sur på pressen,,
Citera
2014-06-10, 12:02
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
skulle va kul att se en bild av madde och chris om 20 år,madde lite öveviktig och har precis sprutat in föryngringsmedel i kinderna ,chris fet med en stor mage och ganska trött och sur på pressen,,

20 år? Du behöver nog bara vänta 5
Citera
2014-06-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Det här tycker jag också var konstigt, firar man normalt sett inte sånt tillsammans?

Jag håller med, detta kungahus slutar aldrig att förvåna. Det var nog snarare ett krismöte, då man inte bjuder in familjen vid den tiden man börjar göra sig klar att gå hem.

För det är faktiskt märkligt att brudgummens familj går på krogen, och att inte alla familjerna firade tillsammans med en middag och släktträff i samband med dopet.
Citera
2014-06-10, 21:44
Medlem
LuxVeritatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Madeleine lever lyxliv i NY. Din synvinkel är lite lustig.
Hon var ju hemma i Stockholm för ett tag sedan och blev stoppad efter att ha kört i bussfil, hon hävdade sin kungliga immunitet

Säger allt om vilken verklighet hon lever i.
Någon slags låtsasvärld.
Jag tycker kungen ska ta ifrån henne titlarna och låta henne stanna i NY för gott.
Livvakter behövs nog inte i NY, särskilt inte när man inte behöver frottera sig med allmänheten.

(Hon hade fel ska jag väl tillägga och bötfälldes i efterhand)
Med tanke på att parets plan, i vart fall vad de gått ut med, är att bo i USA fram till dess att Fimpen ska börja skolan så undrar jag om Ciggen och Fyllot verkligen har svenska livvakter i NY. Jag tvivlar på att de ens har livvaktsskydd där och om de har det vid något särskilt tillfälle så lär det snarare vara logiskt att ha några inhyrda från ett amerikanskt säkerhetsbolag, dels för att dessa kan geografin, lagar och annat mycket bättre och inte minst pga vapentillstånd och annat.

För övrigt tror jag att det där med en flytt till Sverige när Fimpen blivit skolmogen bara är en dimridå. Förvisso tror jag att Ciggen vill behålla kopplingen till kungahuset, både för sig själv och för Fimpens framtida försörjning men jag tror snarare en sådan flytt kanske sker när Fimpen är äldre, säg högstadieåldern eller gymnasiet.
Citera
2014-06-11, 01:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Leonore måste ju döpas i Sverige för att få ingå i tronföljden och få sitt liv betalt av skattebetalarna, så Madeleine med påhäng valde att åka till Sverige för dopet. Hon kommer nu också formellt att bo i Sverige för att komma i åtnjutandet apanage. Fast var hon vistas mest lär vi få se. Men vad vi inte får se är hur mycket skattepengar som går åt till dopet. Det vägrar man från Hovet att berätta. Öppenheten med skattebetalarnas pengar gäller för oss andra men tydligen inte för den kungligafamiljen.

Förjävligt att man måste betala för deras jävla cirkus
Citera
2014-06-11, 08:24
Medlem
Prinsessans ointresse för Sverige, leva på skattebetalares pengar?

Med tanke på prinsessans ointresse för Sverige, och stora intresse att umgås med sociteten i New York, är det verkligen rimligt att hon lever på svenska skattebetalares pengar?

Skall svenska skattebetalare betala hennes partajande på lyxklubbar runt om i världen?

Är det inte dags att hon avsäger sig prinsesstiteln, då hon dels inte är intresserad av Sverige, och dels inte är intresserad av att ta sitt ansvar som prinsessa?
Citera
2014-06-11, 08:34
Medlem
RagnarLothbrokks avatar
Ganska säker på att apanaget inte går till hennes supande i NY. Hon är gift med en mångmiljonär (god för flera hundra miljoner) och hon lever delvis på familjens pengar.
Senast redigerad av RagnarLothbrokk 2014-06-11 kl. 08:38.
Citera
2014-06-11, 08:38
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Hur mycket får Madeleine respektive Carl Philip av apanaget? Hur många är det som delar på det? Betalar konungen även ut till sina systrar.

Ren nyfikenhet :-)
Citera
2014-06-11, 08:48
Medlem
O-Lyckligs avatar
Hon säljer ju mängder av lösnummer åt Aftonbladet... samt ger oss, dödliga, inspiration och en, behövlig, verklighetsflykt just på grund av hennes extraordinära liv! Självklart ska Vi, fortsätta, betala hennes uppehälle

Se så, hon frambringar mycket glädje i allas våra liv, ifrågasätt henne aldrig igen!
Citera
2014-06-11, 10:18
Medlem
William Hainess avatar
Sammanfogad tråd.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem