Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Kritiken för vänstervridning & propaganda är lika stark mot BBC i England som den är mot SVT här i Sverige. Men i England har ju flera BBC-chefer erkänt problemet & påbörjat en självrannsakan angående det blinda stödet för mångkulturen.
Visst, men BBC är inte i närheten av så illa som SVT. Bara för att två organisationer får likartad kritik så innebär det inte att de är jämförbara. Jag såg t.ex. på BBC:s valvaka om EU-valet, och där behandlas ett parti som UKIP på ett seriöst sätt. Man visar med pedagogisk grafik hur de tagit olika områden och ordet "rasist" dyker inte upp varenda minut som i svensk TV.
Min erfarenhet är att svensk media förmodligen en av de mest vinklade, extrema och oseriösa i den civiliserade världen. Jag menar, visst England har sina tabloider, men det finns åtminstone seriösa alternativ, och en åsiktsflora där konsumenten kan välja. I Sverige är det bara extremradikal PK-galenskap i all media, och det finns överhuvudtaget ingen annan åsiktsriktning annat än i vissa amatörmässiga bloggar.
Svensk media har förmodligen större likheter med merparten diktaturer än med den civiliserade världen.