2014-06-09, 14:35
  #6781
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det är en helt annan femma.

Ofta gör dom det för att de inte ska förhindra utredningar eller påverka vittnen.
Om de sedan skulle bli frikända så får de skadestånd för den tiden som de suttit häktade
Det här är kraftigt OT men man sitter i häkte i väntan på dom och om domen är fällande, tills domen vunnit laga kraft, om det är ett brott med minimistraff 2 års fängelse eller om det blivit ett långt fängelsestraff.
Jämförelsen med licensavgiften haltar betydligt, du bör jämföra med t ex skatteinbetalningar istället för häktningar i brottmål.
Kan vi återgå till medidöden nu?
Citera
2014-06-09, 19:11
  #6782
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
...Att prata om propaganda och sedan tipsa om Avpixlat blir väldigt komiskt. Avpixlat har noll bredd. Den hemsidan rapporterar nästan enbart om nyheter som ställer invandrare i dålig dager. Självfallet ska man inte förlita sig på en nyhetskälla. Då blir man snabbt hjärntvättad. Jag läser allt jag kommer över (inklusive Avpixlat).

Jag tycker inte om när jag använder hårda ord som "medlöpare" men jag är sådan här. Jag är snällare i verkligheten. Fast jag tycker ju förstås inte att jag har fel.

Men, Avpixlat var inte först. Sidan behövs som motvikt till staten och löjroms-kommunisterna i de fina kvarteren som i maskopi med staten berikar redaktionerna på dags- och kvällstidningarna.

Usch, det kommer en tidpunkt när det får till slut med traditionella svenska massmedia.
Citera
2014-06-09, 19:47
  #6783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kritiken för vänstervridning & propaganda är lika stark mot BBC i England som den är mot SVT här i Sverige. Men i England har ju flera BBC-chefer erkänt problemet & påbörjat en självrannsakan angående det blinda stödet för mångkulturen.
BBC political editor Nick Robinson yesterday admitted the Corporation was too slow to acknowledge problems and concerns about mass immigration
[...]
He said that the BBC made a “terrible mistake” in the late 1990s and early 2000s by avoiding a proper debate amid fears it would “unleash” a wave of racism.
[...]
Last July a report commissioned by the BBC Trust found a “deep liberal bias” was behind the corporation’s failure accurately to reflect public concern about both immigration and the EU.
[...]
A BBC spokesman said: “As we’ve previously made clear, this was a historical issue and we now believe our reporting is in the right place.”


http://www.express.co.uk/news/uk/452269/Terrible-mistake-by-BBC-on-immigration-blasts-Nick-Robinson
Det här är skillnaden mellan BBC och SVT i ett nötskal: en förmåga till självrannsakan, även avseende sina egna favorit-käpphästar. Jag har svårt att se SVT komma med något som ens liknar ovanstående uttalanden. Detta trots att SVT, åtminstone enligt min uppfattning, är oerhört mycket extremare än BBC var under den värsta perioden.

Jag vet inte om BBC behåller sina tittarsiffror bättre än SVT gör, men om SVT varit kapabla till något liknande tror jag att de skulle återfå en del förlorad respekt. Iallafall hos mig.
Citera
2014-06-09, 21:37
  #6784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det var på tiden. Den påtvingade licens-TV:n håller på att ramla ihop, och vem bryr sig om alla b-och c-kanaler som finns i utbuden? Dom som hade på talradion hela dagar dog bort för 20 år sen.
Möjligt. Dock fortfarande väldigt många som lyssnar på talradio varje dag. Ca 70-75 % av svenskarna lyssnar på radio minst 5 min under ett genomsnittligt dygn. Över hälften av denna grupp lyssnar på Sveriges Radio. Sveriges Radio = Mycket talradio.

1. http://www.radioochtv.se/om-mediebranschen/radio/

2. http://radionytt.se/nyheter/lyssnarsiffror-vecka-21/

Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
BBC political editor Nick Robinson yesterday admitted the Corporation was too slow to acknowledge problems and concerns about mass immigration
[...]
He said that the BBC made a “terrible mistake” in the late 1990s and early 2000s by avoiding a proper debate amid fears it would “unleash” a wave of racism.
[...]
Last July a report commissioned by the BBC Trust found a “deep liberal bias” was behind the corporation’s failure accurately to reflect public concern about both immigration and the EU.
[...]
A BBC spokesman said: “As we’ve previously made clear, this was a historical issue and we now believe our reporting is in the right place.”


http://www.express.co.uk/news/uk/452269/Terrible-mistake-by-BBC-on-immigration-blasts-Nick-Robinson
Det här är skillnaden mellan BBC och SVT i ett nötskal: en förmåga till självrannsakan, även avseende sina egna favorit-käpphästar. Jag har svårt att se SVT komma med något som ens liknar ovanstående uttalanden. Detta trots att SVT, åtminstone enligt min uppfattning, är oerhört mycket extremare än BBC var under den värsta perioden.

Jag vet inte om BBC behåller sina tittarsiffror bättre än SVT gör, men om SVT varit kapabla till något liknande tror jag att de skulle återfå en del förlorad respekt. Iallafall hos mig.
SVT har högt förtroende hos folk i gemen (se länk nedan).

http://www.svt.se/nyheter/sverige/hogt-fortroende-for-public-service

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag tycker inte om när jag använder hårda ord som "medlöpare" men jag är sådan här. Jag är snällare i verkligheten. Fast jag tycker ju förstås inte att jag har fel.

Men, Avpixlat var inte först. Sidan behövs som motvikt till staten och löjroms-kommunisterna i de fina kvarteren som i maskopi med staten berikar redaktionerna på dags- och kvällstidningarna.

Usch, det kommer en tidpunkt när det får till slut med traditionella svenska massmedia.
Avpixlat fyller en viktig funktion precis som Aftonbladet och övriga tidningar/hemsidor som rapporterar om nyheter och samhällsproblem. Aldrig fel med lite Yin och yang. Tuggmotstånd är bra. Sedan får man ju hoppas att läsarna tänker till och inte sväljer allt som sägs. Vill man bli hjärntvättad går det annars lika bra med Bibeln/Koranen.
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2014-06-09 kl. 22:05.
Citera
2014-06-09, 23:48
  #6785
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kritiken för vänstervridning & propaganda är lika stark mot BBC i England som den är mot SVT här i Sverige. Men i England har ju flera BBC-chefer erkänt problemet & påbörjat en självrannsakan angående det blinda stödet för mångkulturen.

Visst, men BBC är inte i närheten av så illa som SVT. Bara för att två organisationer får likartad kritik så innebär det inte att de är jämförbara. Jag såg t.ex. på BBC:s valvaka om EU-valet, och där behandlas ett parti som UKIP på ett seriöst sätt. Man visar med pedagogisk grafik hur de tagit olika områden och ordet "rasist" dyker inte upp varenda minut som i svensk TV.

Min erfarenhet är att svensk media förmodligen en av de mest vinklade, extrema och oseriösa i den civiliserade världen. Jag menar, visst England har sina tabloider, men det finns åtminstone seriösa alternativ, och en åsiktsflora där konsumenten kan välja. I Sverige är det bara extremradikal PK-galenskap i all media, och det finns överhuvudtaget ingen annan åsiktsriktning annat än i vissa amatörmässiga bloggar.

Svensk media har förmodligen större likheter med merparten diktaturer än med den civiliserade världen.
Citera
2014-06-10, 00:54
  #6786
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Emma vill bli journalist! Vilket driv den nybakade studenten har och hon har verkligen en vision om sitt kommande yrke. Precis vad branschen behöver.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/har-finns-framtidsjobben

Mellan 00:00-00:55 och 02:55-03:09 berättar Emma om sina planer. Herre min skapare, dagens ungdomar....
Citera
2014-06-10, 01:10
  #6787
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Har man inte nära släktingar eller föräldrar som känner mycket mediafolk så är det idiotiskt att försöka bli journalist, jag kommer faktiskt inte på någon bransch som har mer nepotism än just media.
Citera
2014-06-10, 09:43
  #6788
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Min erfarenhet är att svensk media förmodligen en av de mest vinklade, extrema och oseriösa i den civiliserade världen.
Där får du inget mothugg från mig iallafall.
Citera
2014-06-10, 12:55
  #6789
Medlem
Dagens Media 2014-06-10:
Citat:
Medieinvesteringarna förmedlade via mediebyråerna minskade med 6 procent i maj jämfört med motsvarande period ifjol.

[...]

Maj månad innehåller varken färre faktureringsdagar eller helger jämfört med maj 2013, vilket gör det svårt att förklara bort tappet på 12,8 procent för tv.

– Mediekategorin tv fortsätter att tappa, drivet av det minskande tv-tittandet. Kategorin lider inte utav svag efterfrågan utan av ett för litet utbud. Tv- stationerna är i princip slutsålda, men kan inte leverera marknadens krav på tittare och tappar följaktligen intäkter, säger Jochum Forsell, vice vd IUM, i ett pressmeddelande.

Bland printmedierna minskar landsortspressen med 9,2 procent, storstadspressen med 14,6 procent och kvällspress med 26,2 procent.


...

http://unvis.it/www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3831541.ece

http://www.dagensmedia.se/multimedia/bilder/article3831550.ece/BINARY/original/mediebyrbarometern_maj.png
Citera
2014-06-10, 13:00
  #6790
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano

Min erfarenhet är att svensk media förmodligen en av de mest vinklade, extrema och oseriösa i den civiliserade världen.

Svensk media har förmodligen större likheter med merparten diktaturer än med den civiliserade världen.

Då är man ju nyfiken hur det kommer sig att du har så stor erfarenhet av övriga länders medier och inte minst diktaturers.
Forskar du, kanske en doktorsavhandling i botten?
Citera
2014-06-10, 13:09
  #6791
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Har man inte nära släktingar eller föräldrar som känner mycket mediafolk så är det idiotiskt att försöka bli journalist, jag kommer faktiskt inte på någon bransch som har mer nepotism än just media.

Vad räknar du som mediafolk?
Om du syftar på journalister så har du helt fel. Visst är det så och som alltid, att har man kontakter så får man en annan väg in. Nepotism finns överallt.
Men det finns ingen bransch som mediebranschen där man utvärderas så snabbt och åker ut om man inte kan leverera. Gör man bra ifrån sig som vikarie kan man få fast, det är lika för alla.
Citera
2014-06-10, 13:56
  #6792
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Vad räknar du som mediafolk?
Om du syftar på journalister så har du helt fel. Visst är det så och som alltid, att har man kontakter så får man en annan väg in. Nepotism finns överallt.
Men det finns ingen bransch som mediebranschen där man utvärderas så snabbt och åker ut om man inte kan leverera. Gör man bra ifrån sig som vikarie kan man få fast, det är lika för alla.

Ingrid Carlqvist vile ju granska vänsterextremismen inom just media och som du säger hon åkte ut snabbt då hon inte levererade enligt den tysta praxis som gäller inom mediebranschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in