Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Old Ruffian finns kvar på en del bolag, ska ju vara lagringsvänlig. Har en på lagring själv. 3 Fonteinen Oude Kriek finns kvar, har även en sån på lagring som jag ser fram emot.
Druckit Oppigårds Thurbo Stout än, förresten? På tal om det har jag två såna på lagring.
Hmm, Old Ruffian har jag inte provat, verkar intressant. Finns dock tyvärr inte i närheten av mig, och 650 ml; jobbigt format på en BW-flaska. 355 ml brukar vara i mesta laget om man inte är flera stycken som dricker.
Thurbo Stout har jag provat några gånger. God, men inte lika bra som Yeti i min bok. Lite vek och lite för dominant sötlakritskaraktär för min gom.
Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
jag brukar i stort sett bara stoppa ner imps/porters, barleys och surgrejer i min, dvs sådant som faktiskt gillar att lagras, någon enstaka strong ale.
det mesta (nästan uteslutande) är alkoholstarka grejer.
ja ett starkt tips är ju att köpa abt 12-orna när de kommer på 75or och slänga ner.
Mm, jo. Det är väl det som ska lagras här, plus ett gäng belgare (allt ifrån dubbel till quadruppel verkar gå att lagra ett tag). Håller fortfarande på att lära mig dricka suröl. Rodenbach GC var den senaste ölen jag vaskade, men det var nått år sen. Synd att den inte finns kvar i ordinarie sortiment, hade varit kul att testa en flaska till. Boon Oude Kriek drack jag i förra veckan med stor behållning. Den kunde gärna fått vara ännu lite stramare och mer funkig, så nu står här fyra flaskor på lagring. Hoppas mikroorganismerna tillför ordentlig karaktär de närmsta åren. Ska hålla utkik efter abt 12. Vill helst ha småflaskor, men jag kan göra plats för större om så krävs, och kollikravet på de små är lite jobbigt.