• 1
  • 2
2014-06-10, 02:43
Medlem
JoonaToivios avatar
Jag och några polare var ute och gick förbi ett industriområde runt 1-tiden inatt. I slutskedet av industriområdet finns en relativt stor skog som vi måste gå längs för komma fram till vårt mål. Då hör vi plötsligt panikskrik från skogen, säkert 50-100 meter ifrån oss. Vi stannar upp och alla hör det tydligt. De lät först som fåglar som hade panik som torterades, innan både jag och min polare mer hörde att det lät som tjejljud. En sak var säker; det var inget rådjur eller räv som skrek på tom mage.

Tortyrskriken höll på tills vi sprang ned från vägen till skogen (vi pratade ganska högt ska väl sägas). Som sagt tystnar skriken och vi står nu helt stilla och bara lyssnar, då hör vi tydligt i alla fall en kille inifrån skogen, ganska mörk röst, som kommunicerade med någon med små bokstäver. Så uppskattningsvis var han över 14 år i alla fall och någon mer snubbe vid honom. Mer därifrån hör vi inte.

Vi bestämmer oss tidigt för att stanna kvar vid platsen och vänta på fler skrik. Så vi går längs skogen och kikar omkring lite, utan att hitta något. Vi går sedan tillbaka till ursprungsplatsen där vi hörde skriken, men inte heller där ser vi några tecken/ljud utifrån. Vi funderade på att gå in, men vi kände oss alla säkra på att gärningsmännen skulle ha lämnat platsen vid det här tillfället och dessutom är det så tät skog, så att hitta i mörkret stället där det ska ha skett kan vara ganska svårt.

Jag ska ta mig en titt där imorgon och kolla efter några spår. Kommer ha feta skuldkänslor att vi inte ingrep direkt istället för att avvakta, ifall det har hänt något extremt där.

Vad tror ni det kan ha varit? Ska väl sägas att vi befann oss i en förort söder om Stockholm.
Citera
2014-06-10, 02:52
Bannlyst
Min första tanke var rådjur, har tidigare blivit skrämd utav rådjur då de kan låta nästan som plågade människor. Eftersom ni hörde två mansröster på platsen borde ni ha beväpnat er med påkar och räddat den flickan ni förmodligen hörde bli våldtagen om så är fallet så förväntar jag mig att ni går till polisen och berättar era uppgifter. Hoppas också att ni dränker er själva till följd utav eran feghet. Varför skrek ni inte mot dom? Var väl bara att ropa vadfan sysslar ni med? Alt om ni inte upphör med det ni nu gör så kommer vi dit och slår ihjäl er? Ni var ju två man jag hade även ensam gått till botten med händelsen på plats
Citera
2014-06-10, 03:01
Bannlyst
Hur såg det ut i övrigt på platsen? Någon gångväg som tjejen alternativt hade kunnat bli påhoppad vid? Av din beskrivning att dömma så verkar det inte direkt vara en plats där en överfallsvåldtäkt äger rum kl 1 en måndagsnatt
Citera
2014-06-10, 03:22
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarbajs
Min första tanke var rådjur, har tidigare blivit skrämd utav rådjur då de kan låta nästan som plågade människor. Eftersom ni hörde två mansröster på platsen borde ni ha beväpnat er med påkar och räddat den flickan ni förmodligen hörde bli våldtagen om så är fallet så förväntar jag mig att ni går till polisen och berättar era uppgifter. Hoppas också att ni dränker er själva till följd utav eran feghet. Varför skrek ni inte mot dom? Var väl bara att ropa vadfan sysslar ni med? Alt om ni inte upphör med det ni nu gör så kommer vi dit och slår ihjäl er? Ni var ju två man jag hade även ensam gått till botten med händelsen på plats

Rådjur kan skrämma vem som helst... För det mesta går de lugnt runt i trädgårdar och äter upp all växtlighet som inte har gula blommor (skröna?). Men de kan låta som "spädbarn i nöd"/"flicka som håller på att bli gruppvåldtagen" etc. Mycket värre än "mars-katter". Man kan bli jävligt rädd, och "taggad" när man hör hur de håller på - de har ett hemskt läte.
Citera
2014-06-10, 03:23
Medlem
morbrostewarts avatar
liknande ljud kan en hare i nöd ge ifrån sig.
Citera
2014-06-10, 04:27
Medlem
LeifKofoths avatar
har också blivit skrämd av liknande läten mitt i natten, antar dock att det var ett rådjur men vid tidpunkten då det hände var jag nästan säker på att det var en människa jag hörde men så verkar det inte ha varit
Citera
2014-06-10, 05:52
Medlem
stayblacks avatar
Kan med allra största säkerhet lugna TS med beskedet om att det var en räv ni hörde. Om inte, beskriv gärna hur de skrik ni hörde skilde sig mot en räv.

Räv som skriker, ibland är skriken lite mer utdragna.
Senast redigerad av stayblack 2014-06-10 kl. 05:55. Anledning: tillägg
Citera
2014-06-10, 07:50
Medlem
Grishnacs avatar
Rävar kan förvisso låta ganska spooky, rådjur likaså - men det finns ett ljud som nog fan tar alla andra med råge. Jag hörde det första gången en sommarnatt när jag ensam skulle gå genom en mörk lummig lövskog, fasansfullt är det enda man kan säga och jag tog fan inte ett steg innan jag till slut lyckades se vad ljudet kom från......två grävlingar som slogs! Dra åt helvete vad vidrigt det ljudet var, som en människa med dödsångest är den närmaste beskrivning jag kan ge.
Citera
2014-06-10, 08:37
Medlem
Kan ha varit fåglarna som härmade något barn eller någon kvinnas skrik på annan plats också, det har jag sett hända någon gång när människor råkat i knipa.
Citera
2014-06-10, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Kan ha varit fåglarna som härmade något barn eller någon kvinnas skrik på annan plats också, det har jag sett hända någon gång när människor råkat i knipa.

Inte för att det finna sånna fåglar i Sverige men.., en god gissning.

Ring polisen så dom kan dit med hundar och lukta sperma typ.
Citera
2014-06-10, 09:49
Medlem
budadis avatar
Rävar kan låta fruktansvärt. Kolla runt lite på youtube på djurförslagen du fått.
Citera
2014-06-10, 10:02
Medlem
Tooheyss avatar
Har hört både hare och rådjur och kan säga att harar kan låta något fruktansvärt,då jag hörde hare första gången trodde jag någon blev ihjälslagen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in