2014-06-10, 10:29
Medlem
Cincinnatis avatar
Igelkottar skriker också ganska rejält när de är i knipa. Jag kommer ihåg en sommar när jag satt inne med fönstret öppet och hörde en som var i bråk med ett par katter. Min första tanke var att det var en människa som skrek innan jag gick dit och såg igelkotten. Här är en video med en som skriker men de kan låta mer panikslagna och ha en ljusare ton också.

https://www.youtube.com/watch?v=hW6MTFHi2Lg
Citera
2014-06-10, 10:31
Medlem
Drozds avatar
Jag har hört en hares dödsskrik en gång när den blev tagen av en rovfågel. Lät kusligt likt ett litet barns skrik, blodet isade sig verkligen sig i ådrorna.
Citera
2014-06-10, 10:32
Medlem
Damacys avatar
Rådjur kalvar väl nu under den här perioden? Kanske var det vad du hörde. Deras skrik kan låta något fruktansvärt.

Låg en sommarnatt för några år sedan med öppen balkongdörr och väcktes av vad jag tyckte var skrik, jag var helt övertygad om att en kvinna blev våldtagen lite längre upp på gatan. Jag hade ringt polisen om inte min bror hade varit hemma och förklarat hur läget låg till.
Citera
2014-06-10, 10:39
Medlem
karjus avatar
Var och övernattade i skogen för ett antal år sedan, och vid 4-5 tiden på morgonen väcks jag av att en kvinna skriker som om någon sakta håller på att såga i hennes ben. Drar fram kniven och hoppar ut för att lyssna varifrån skriket kommer. Det var inte mörkt längre, men hade ganska nyligen sett Blair Witch Project, så tankarna fylldes av inte så angenäma scenarier. Efter ett tag la jag dock märke till att ljudet upprepas med ungefär samma intervall, och lät i princip likadant hela tiden. Hade det varit en människa som torteras, alternativt vrålar av skräck, hade det nog kommit lite olika sorters skrin, och inte som ett ljudspår som hakat upp sig och repeteras med jämna mellanrum. Efter ett tag blev det återigen tyst. Fast en längre tid tänkte man ju ändå: tänk om det var någon som var i nöd...
Citera
2014-06-10, 11:57
Medlem
BigMojos avatar
Haha du har hört ett vildsvin! Det låter skrämmande likt en tjej som gallskriker mitt i skogen. Speciellt när det är 50-100m ifrån en.
Senast redigerad av BigMojo 2014-06-10 kl. 11:59.
Citera
2014-06-10, 12:01
Medlem
NorthSNKRs avatar
Det är ju skumt att du hörde en mansröst också...
Citera
2014-06-10, 12:19
Medlem
rockandrollas avatar
Exakt var befann ni er?
Varför ringde ni inte polisen?
Är ni säkra på att ni hörde mansröster men samtidigt
tät det bero efter att ha "lyssnat lite" så sätter jag mina pengar på att det var ett troll nu hörde, de om några kan skrävla både högt och länge utan att nån bryr sig...
Senast redigerad av rockandrolla 2014-06-10 kl. 13:09.
Citera
2014-06-10, 13:04
Medlem
jackflashs avatar
Sätter mina pengar på räven. De låter hemskt när de drar igång.
Citera
2014-06-10, 13:17
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Sätter mina pengar på räven. De låter hemskt när de drar igång.
Det är räv som fått mig att känna skuldkänslor för att jag inte ingripit genom att ensam gå skallgång i stora skogar om nätterna. Lyssna två sekunder på klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=J6NuhlibHsM;t=96
Citera
2014-06-10, 13:43
Medlem
Fan trode du bodde i Gbg för hörde liknande skrikljud vid 1-tiden, lät som en katt höll på att dö, den skrek höögt ._.
Citera
2014-06-10, 13:48
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Exakt var befann ni er?
Varför ringde ni inte polisen?
Är ni säkra på att ni hörde mansröster men samtidigt
tät det bero efter att ha "lyssnat lite" så sätter jag mina pengar på att det var ett troll nu hörde, de om några kan skrävla både högt och länge utan att nån bryr sig...
Vid ett industriområde i en förort till Stockholm. Ungefär 50 meter till ett industriområde och runt 300 meter till bostäderna.

Ja, när vi kom nära skogen och pratade högt, så tystade allt och man hörde en mansröst som pratade väldigt dämpat eller vad man ska säga. Hörde inte vad han sa, men vi antog att de var ett "vi drar".

Ett troll?
Citera
2014-06-10, 13:53
Medlem
JoonaToivios avatar
Jag har hört rävskrik förut, men det här var värre. Mer ångestladdad skrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in