2014-06-08, 17:09
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Hippies som orrecrist verkar tro att man skulle bli jesus bara för att man testat psykedeliska droger.

Finns faktiskt väldigt många forskare som har trippat, säkert en hel del politiker också. Inte lever vi i en perfekt värld för det, väx upp för fan.

Nej jag tror inte man kan bli jesus, men jag tror fanimig att världen hade sett lite bättre ut desto fler människor som genomgått en tripp. Du tillhör inte forskareliten i varje fall de kan vi nog konstatera
Citera
2014-06-08, 19:24
Medlem
Slingshots avatar
SD vad annars?
Citera
2014-06-08, 19:37
Medlem
Piratpartiet eller Liberalapartiet, PP har ju redan kommit en bra bit på vägen så blir nog dem.,..
Citera
2014-06-08, 19:50
Medlem
Bertil85s avatar
Flashback partiet röstade jag på.
Citera
2014-06-08, 20:31
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
SD vad annars?
Hur har du tänkt att SD ska underlätta ditt knarkande? Har du många invandrare som snor dina grejer eller?
Citera
2014-06-08, 22:04
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Pp
Citera
2014-06-08, 22:06
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Hur har du tänkt att SD ska underlätta ditt knarkande? Har du många invandrare som snor dina grejer eller?

Har jag sagt att dom ska underlätta mig mitt knarkande?
Citera
2014-06-08, 22:16
Medlem
AgentJoyBoys avatar
SD så klart
Citera
2014-06-08, 22:18
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har jag sagt att dom ska underlätta mig mitt knarkande?
Man kanske kan utgå ifrån att alla röster på ett parti som berör ens liv? Men skitsamma bra att du röstar SD trots att du knarkar.
Citera
2014-06-09, 20:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Man kanske kan utgå ifrån att alla röster på ett parti som berör ens liv? Men skitsamma bra att du röstar SD trots att du knarkar.

Varför ska man inte rösta på SD bara för att man knarkar?
Citera
2014-06-09, 22:53
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Varför ska man inte rösta på SD bara för att man knarkar?
Klart man kan göra det. Men man bör vara medveten om att SD vill fortsätta föra nolltolerans mot narkotika, de vill tom höja straffen om jag inte minns fel.
Citera
2014-06-09, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Nej jag tror inte man kan bli jesus, men jag tror fanimig att världen hade sett lite bättre ut desto fler människor som genomgått en tripp. Du tillhör inte forskareliten i varje fall de kan vi nog konstatera

I boken The psychedelic experience beskriver de olika stadier man kan komma ur en tripp i, det högsta är det upplysta, som buddhor och Jesus. Så nog kan du bli Jesus av en tripp, det kan väl inte bara jag som har det som målet med att resa?

Hallucinationer i himmelen sjöng De lyckliga kompisarna, synd att de flesta av dagens kristna inte har något roligare sakrament än rödvin.

Kanske om de registrerade hedniska samfunden bildade ett parti kunde man få upp droger i religionen på dagordningen igen. Eller om man bildade en svensk avdelning av Santo Daime, Temple of true inner light eller andra kyrkor som använder psykedelia. Men det ska nog mycket till för ett undantag i lagen om det ens är möjligt. Rastafaris i Sverige får väl inte röka på t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in