2014-06-10, 11:41
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Varför ska man inte rösta på SD bara för att man knarkar?
För att en röst på SD är detsamma som att be staten om att jaga alla knarkare. Torskar du för narkotikabrott, då är det ju inte synd om dig utan då har du snarare fått vad du förtjänar. Och torskar någon av dina vänner, ja då var det ju indirekt du som satte dit honom.
Citera
2014-06-10, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
SD så klart

Vilka droger använder du då?
Citera
2014-06-12, 13:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
För att en röst på SD är detsamma som att be staten om att jaga alla knarkare. Torskar du för narkotikabrott, då är det ju inte synd om dig utan då har du snarare fått vad du förtjänar. Och torskar någon av dina vänner, ja då var det ju indirekt du som satte dit honom.

Men de övriga partierna är ju inte heller särskilts drogliberala de heller, så det spelar ju ingen roll.
Citera
2014-06-12, 14:09
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Vilka droger använder du då?

Mestadels benso, alkohol o opiater o opioder, om det nu har någon betydelse?

Citat:
Men de övriga partierna är ju inte heller särskilts drogliberala de heller, så det spelar ju ingen roll.

Så sant, partierna snackar en j*vla massa men inget händer.
Citera
2014-06-12, 14:14
Medlem
De som säger SD verkar inte ha koll på deras politik eller något.

Pirat säger jag, tar itu med de viktiga frågor som rör oss idag - de enda de borde är ta i frågan om massinvandring, antingen helt stop eller så ska det vara restriktioner. -
Citera
2014-06-12, 14:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
De som säger SD verkar inte ha koll på deras politik eller något.

Pirat säger jag, tar itu med de viktiga frågor som rör oss idag - de enda de borde är ta i frågan om massinvandring, antingen helt stop eller så ska det vara restriktioner. -

Helt stopp som Finland tycker jag.
Citera
2014-06-12, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mestadels benso, alkohol o opiater o opioder, om det nu har någon betydelse?

Så sant, partierna snackar en j*vla massa men inget händer.

Jag frågade mest AgentJoyBoy för det verkade som att han skrev i tråden utan att vara substansanvändare, här gills inte bara kaffe, sprit och nikotin.
Fast jag kan ju ha fel.
Citera
2014-06-12, 14:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag frågade mest AgentJoyBoy för det verkade som att han skrev i tråden utan att vara substansanvändare, här gills inte bara kaffe, sprit och nikotin.
Fast jag kan ju ha fel.

Sry trodde du citerade mig, fel utav mig.
Citera
2014-06-12, 15:38
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Du vet inte ens vad du pratar om, det finns åtminstone ett parti som är så drogliberalt som det kan bli. Och även om det inte hade funnits något drogliberalt parti så hade det ändå varit lika fel att rösta på SD, bättre att inte rösta på något alls då.
Citera
2014-06-12, 19:42
Medlem
V-rocks avatar
Blankt.

Gillar det demokratiska systemet och vill stötta det, men inte de nuvarande aktörerna(partierna).

Brukar kalla mig oberoende socialliberal om nån frågar, men det är mest för att det är det närmaste jag kan komma mina åsikter utan att dra igång en föreläsning. Sneglat år klassiskt liberala partiet ibland, de känns som en frisk fläkt, men jag vill inte offra välfärden för att få knarka ifred.

Har egentligen slutat bry mig om partipolitik och är en mycket lyckligare man sen dess, det underlättar också umgänge i skilda miljöer.
Citera
2014-06-12, 19:49
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Blankt.

Gillar det demokratiska systemet och vill stötta det, men inte de nuvarande aktörerna(partierna).

Brukar kalla mig oberoende socialliberal om nån frågar, men det är mest för att det är det närmaste jag kan komma mina åsikter utan att dra igång en föreläsning. Sneglat år klassiskt liberala partiet ibland, de känns som en frisk fläkt, men jag vill inte offra välfärden för att få knarka ifred.

Har egentligen slutat bry mig om partipolitik och är en mycket lyckligare man sen dess, det underlättar också umgänge i skilda miljöer.

Röstar efter historia och logik , det kan skilja sig varje år, i kommunval kan det skilja ändå mer, kan rösta på vadsomhelst som bäst speglar mina åsikter, vilket inte kollas upp genom Aftonbladet...
Citera
2014-06-12, 19:54
Medlem
anonym.hedonists avatar
Tycker man bör rösta blankt och således vara anarkist, det är den enda rationella politiska åsikten man kan ha. Alla andra ideologier bygger på att man måste ge upp sin frihet och suveränitet och låta staten, med sitt våldsmonopol som alltid har missbrukats sedan tidernas begynnelse, bestämma över den enskilde individen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in