Shittingbrick:
Wahaha, jag såg det. Roligt att se hur Berny tampas med sina f.d. fans som ifrågasätter henne. Denna gången är det "Foofie" som ställer henne mot väggen. Först svarar Berny lugnt och sådär lagom bullshitty som hon gjort på senaste tiden. När hon då blir ifrågasatt om och om igen tycks hon bli irriterad och överväldigad och byter raskt taktik för att framställa det som att denne Foofie egentligen trampar in på "privat område" genom att citera ett "personligt brev";
Citat:
Vet du en sak. Jag skrev inte det där till dig. Att du citerar ett högst personligt brev som du inte förstår vidden av tycker jag bara är äckligt.
Sen försöker hon "jag är författare inte din vän"-approachen;
Citat:
Du läste mina böcker skrev du. Ja. Men jag är författare och inte din vän. Varför kan du inte behålla en distans?
Slutsteget "nu talar vi om dig istället";
Citat:
Nu har jag hällt upp kaffe och jag har faktiskt en fråga till DIG. Varför är du så besviken?
Borde kanske inte gotta mig i det men jag tycker det är så jävla hysteriskt att se Berny brottas med sina egna lögner. Hur hon bollar runt dem och ömsom förnekar, ömsom försöka legitimera vad hon just dementerat, repeat. Jag är schizofren, jag ljög om min schizofreni, jag ljög inte om min schizofreni jag hörde "ekon", ni har inte hela bilden men jag lägger ut mina journaler för att ge er en mer nyanserad bild (skrattanfallspaus), fast ni har fortfarande inte hela bilden, om och om och om igen.
Edit:
Och jo, hon borde rimligtvis träffa the love of her life 7.0 snart. Det är sommar och hon är ensam och uttråkad. Ska vi tippa på att det blir en kvinna igen? Tänkte eftersom hon är trött på både Danne och Snuskgubben dvs "män" så borde valet falla på en kvinna. Kanske en vårdpersonal som är imponerad och förförd av Bernys "mystiska skönhet"?