2014-06-06, 14:47
Medlem
violinsofviolences avatar
Det här kommer lite out of the blue, men jag satt och googlade på "cholas" och insåg att Emma och Berny körde ganska hårt på den stilen vad gäller smink. Kände att det var en notis värd att dela med mig av, hehe.

http://nattstadcdn.com/6/1000000/990....jpg?width=762

http://img.wonderhowto.com/img/03/25...p.1280x600.jpg
Citera
2014-06-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Med tanke på att din uppfattning om "mobbing" skiljer sig markant mot andras uppfattning om saken så bör du fundera själv du!

edit; för övrigt, kan du inte ta och gå en kurs i att lära dig vara konsekvent, vi andra här skulle uppskatta om du inte vände kappan efter vinden så mycket..?
Som jag förklarat så många gånger förut men som vissa inte kan ta in så tycker jag Berny är en fin människa som gått igenom oerhört mycket, dock håller jag självfallet inte med om allt hon gör.

Mobbning= När en grupp förolämpar, trakkasserar och på annat sätt kränker en individ gemensamt. Att jag ens måste förklara det.
Citera
2014-06-09, 00:52
Medlem
shittingbrickss avatar
Nytt blogginlägg som i korthet berör:
  • Att vi inte har hela bilden
  • Allt hon skrivit är sant
  • Snack om diagnoser
  • Hon har visst hört röster
  • Heroinist sedan hon var 12 (en jättebra kommentar någon skrev var hur en tolvåring från en katolsk familj får tag i heroin)
  • Jonas misshandlade henne
  • Bevis på ADHD-diagnos
  • Någon slags "förklaring" på varför hon manipulerar och bedrar
  • Ett uttalande som kommer göra att folk spekulerar kring om hennes Aspergerdiagnos är lika riktig som Opus Deis egentliga inblandning i hennes uppväxt

Man undrar ju lite hur hon ska ha det egentligen, det här med rösterna. Här är inlägget för er som inte vill ge klick till hennes blogg:

Citat:
Jag lägger ut journalerna för att jag vill visa er som är intresserade en mer nyanserad bild av både mina sämre sidor och mina lite bättre. För mig är det en befrielse att vara såhär öppen även fast det är hemskt allting. Men jag känner att: här är jag och ni kan inte förstå mig genom journalanteckningar (och ni behöver inte förstå mig) men ni kan se hur ojämn och konstig bilden är. Mina trauman och min uppväxt som jag har berättat om är sanning. Tyvärr. Er upplevelse av att jag ofta beter mig som ett svin och med empatistörning är också sanning. Tyvärr. Enligt läkare är jag allt ifrån antisocial personlighetsstörning till samsjuklighet inom cluster b med borderline och enligt många är jag mer dissociativ än schizofren. Men min schizofrenidiagnos var aktuell i samband med att jag skrev om den. Jag hade endast en vag uppfattning om vad schizofreni var och idag kan jag säga att jag är övertygad om att jag inte är eller någonsin har varit schizofren. Men röster hörde jag. Mansröster. Demoner. Som befallde mig att rena mig. Tänk efter en stund. Vad är det? Det är ett eko av mina katolska förövare, det är en dissociation, det är ekon av röster som var verkliga i min barndom.

Trauma betyder sår. Jag orsakade mig sår mycket för att hantera och visa hur sårad jag redan var men också för att jag redan hade lärt mig kroppskontroll, att tämja kroppen för att göra själen starkare. Vingklippt ängel är i mytologin samma sak som Lucifer. Jag var ung och beskrev min verklighet på ett naivt och ganska oreflekterande sätt. Och med tonåringens behov av att försköna sig själv. Det narcissistiska försvaret som min Tat- utredning visade.

Precis som jag började med heroin och andra droger vid tolv års ålder. Min stora skräck under livet har varit min rädsla inför mina egna psykopatiska drag och nu vågar jag se det. Jag har absolut en del psykopatiska drag och antisocial personlighetsstörning förvånar mig inte. Det betyder inte att jag är psykopat. Jag har också det traumatiserade och dissociativa och om det är DID eller om det är drag, ja hur ska jag kunna veta det? Och vad spelar det egentligen för roll? Jag har inte kunnat ta emot hjälp men jag kämpade i hela min ungdom för att orka lita på personal och möta allting i terapi och när jag misslyckades så slutade jag se helt och allting eskalerade. Jag blev misshandlad av Jonas men jag såg delvis min egen del. Allvarliga koncentrationssvårigheter har jag haft under så lång tid jag kan minnas. Är det min stress från barndomen i kombo med drogerna? Eller är det Adhd? Ja det har jag ingen aning om men det yttrar sig på väldigt liknande sätt som ADHD. Så mycket kan vi fastslå.

Är jag manipulativ? Självklart. Det erkänner jag. Det ser ni också i vissa av utdragen. Jag ska förklara lite kort att jag delvis växt upp med väldigt empatistörda personer och lärt mig av dom. Delvis förmodligen har en bedragarnatur i mig. Och jag har desperat slagit mig fram på olika sätt utan att hinna tänka, jag litade aldrig på en enda människa och
Det här vill jag förklara tydligt. Att hamna på psyket var min räddning. Jag slapp övergrepp och annat genom att hamna inom slutenvården och på hem. Jag säger inte att jag trivdes på psyket, många av avdelningar jag vistades på var tuffa och tydligen minns jag inte långa perioder. Jag slussades runt, flyttade ständigt och träffade ständigt nya personer som skulle jobba med mig. Jag var ensam och rädd och under arton år och kunde inte tala om saker inom familjen förrän efter jag fyllde arton. Jag behövde också vara på behandlinsghem och psyket men och snälla försök att inte misstolka det jag berättar nu: jag har alltid läst av stämningar och situationer bra och jag var inte dum. Jag visste att jag var tvungen att kämpa för att få vara kvar inom slutenvården för annars skulle jag aldrig ha minsta chans att orka. Helgerna var alltid ett problem, många av hemmen hade helgstängt och ville att vi ungdomar skulle hem. jag fick endast komma till två olika jourem/kontaktfamiljer. Den ena minns jag inte alls och den andra var ett par på landet, hon var skådespelerska och jag var inte i skick för att vara trevlig. Efter det fick jag aldrig mer komma till en ny familj.

Jag skriver mer lite senare...

Ps. Börjar det inte bli på tiden att fröken Pålsson blir kär igen? Det känns som det var längesen hon "aldrig varit så kär som nu"?
Citera
2014-06-09, 15:39
Medlem
Kardnialvokals avatar
Shittingbrick:
Wahaha, jag såg det. Roligt att se hur Berny tampas med sina f.d. fans som ifrågasätter henne. Denna gången är det "Foofie" som ställer henne mot väggen. Först svarar Berny lugnt och sådär lagom bullshitty som hon gjort på senaste tiden. När hon då blir ifrågasatt om och om igen tycks hon bli irriterad och överväldigad och byter raskt taktik för att framställa det som att denne Foofie egentligen trampar in på "privat område" genom att citera ett "personligt brev";

Citat:
Vet du en sak. Jag skrev inte det där till dig. Att du citerar ett högst personligt brev som du inte förstår vidden av tycker jag bara är äckligt.

Sen försöker hon "jag är författare inte din vän"-approachen;

Citat:
Du läste mina böcker skrev du. Ja. Men jag är författare och inte din vän. Varför kan du inte behålla en distans?

Slutsteget "nu talar vi om dig istället";

Citat:
Nu har jag hällt upp kaffe och jag har faktiskt en fråga till DIG. Varför är du så besviken?

Borde kanske inte gotta mig i det men jag tycker det är så jävla hysteriskt att se Berny brottas med sina egna lögner. Hur hon bollar runt dem och ömsom förnekar, ömsom försöka legitimera vad hon just dementerat, repeat. Jag är schizofren, jag ljög om min schizofreni, jag ljög inte om min schizofreni jag hörde "ekon", ni har inte hela bilden men jag lägger ut mina journaler för att ge er en mer nyanserad bild (skrattanfallspaus), fast ni har fortfarande inte hela bilden, om och om och om igen.

Edit:
Och jo, hon borde rimligtvis träffa the love of her life 7.0 snart. Det är sommar och hon är ensam och uttråkad. Ska vi tippa på att det blir en kvinna igen? Tänkte eftersom hon är trött på både Danne och Snuskgubben dvs "män" så borde valet falla på en kvinna. Kanske en vårdpersonal som är imponerad och förförd av Bernys "mystiska skönhet"?
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-06-09 kl. 15:42. Anledning: Tillägg
Citera
2014-06-09, 15:59
Medlem
Det enda hon gör att snurra runt och komma tillbaka till samma saker om och om igen när hon "läxar" upp de som ifrågasätter henne på bloggen. Det är samma försvarstaktik från hennes sida och hon har egentligen inget nytt att säga, har hon inte haft på flera år. Förmodligen är hon pissed off för att folk inte tror henne, hur mycket "bevis" hon än presenterar för allehanda sjukdomar, trauman, diagnoser, övergrepp, våldtäkter, och ursäkter in absurdum för att skit hon har hittat på och fortfarande sysslar med.

Hon har, mig veterligen, aldrig svarat på en fråga rakt ut. Det faktumet gör att folk, även de mest inbitna fans, tröttnar. Jag tycker det är sunt att se hur personer på bloggen ifrågasätter (äntligen, liksom!) och kritiserar hennes snedvridna inlägg. Det finns ingen tyngre "mystik" bakom hennes sätt att undvika frågor, vad hon än själv tror. Det visar bara att hon mentalt är runt 13 år.
Citera
2014-06-09, 16:29
Medlem
Dessutom ska hon ena stunden skriva "svåra" inlägg om hur hon alltid har tolkat allt på ett språkligt sätt och analyserat folks språk när de pratar osv, för att framstå som så "aspig" som möjligt. Hon har också försvarat och beskrivit varför hon är den person med svårast AS i världen. Men nu erkänner hon att hon aldrig har haft AS alls.
Hur ska hon ha det?

Jag fattar ju att hon aldrig nånsin haft AS, den diagnosen sätts för helsike inte heller för att en person är inne i sorg. Bara en sån sak.

Som när hon har "adhd-ryck" när hon sedan säger att hon inte alls har adhd...man kan inte sätta på och stänga av autismsyndrom. Det är ju lite det som är hela grejen med just det spektrat.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-09 kl. 16:33.
Citera
2014-06-09, 16:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Som när hon har "adhd-ryck" när hon sedan säger att hon inte alls har adhd...man kan inte sätta på och stänga av autismsyndrom. Det är ju lite det som är hela grejen med just det spektrat.

Problemet är att Berny inte förstått att man inte kan axplocka hejvilt i gamla journaler och diagnosticera sig själv utefter vad man vill vara. Hon är fortfarande helt insnöad på psykopati/antisocial störning och lyckas därför "finna" detta i sina gamla papper och på sätt lyckas legitimera sina lögner och sin skeva verklighetsuppfattning. Knepigare människa får man fan leta efter. Fantastiskt hur hon lyckats tiga ihjäl hela graviditeten. Hur tänkte hon där? Hon är ju inte efterbliven på riktigt även om hon beter sig som det. Någonstans måste hon ju insett att hon inte kan kasta ur sig vad som helst och sen ska folk glömma bort det bara för att hon vägrar tala om det. Eller?!
Citera
2014-06-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Problemet är att Berny inte förstått att man inte kan axplocka hejvilt i gamla journaler och diagnosticera sig själv utefter vad man vill vara. Hon är fortfarande helt insnöad på psykopati/antisocial störning och lyckas därför "finna" detta i sina gamla papper och på sätt lyckas legitimera sina lögner och sin skeva verklighetsuppfattning. Knepigare människa får man fan leta efter. Fantastiskt hur hon lyckats tiga ihjäl hela graviditeten. Hur tänkte hon där? Hon är ju inte efterbliven på riktigt även om hon beter sig som det. Någonstans måste hon ju insett att hon inte kan kasta ur sig vad som helst och sen ska folk glömma bort det bara för att hon vägrar tala om det. Eller?!

Precis. Hon kommer alltid hitta belägg för Denna Veckas Diagnos för hon letar aktivt efter "bevisen" och läser bara vad hon själv vill läsa. Då blir det ju ganska lätt att vara sjuk/störd.
Citera
2014-06-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
  • Heroinist sedan hon var 12 (en jättebra kommentar någon skrev var hur en tolvåring från en katolsk familj får tag i heroin)

Hon säger i sin blogg att hon började prata med en man vid tunnelbanan och sedan fick hon heroin därifrån, men har hon inte sagt tidigare att hennes föräldrar, präster, nunnor och hela köret injicerade henne med heroin innan övergreppen? Stod det inte så i en "journalanteckning" som hon visade upp?

Så en strikt, katolsk familj som planerar hemska övergrepp på en 12-åring skickar ut densamme för att fixa heroin, som hon i sin tur har sådan "tur" att hon fixar från en man vid tunnelbanan?
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-09 kl. 19:47.
Citera
2014-06-09, 20:00
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlakusikov
Hon säger i sin blogg att hon började prata med en man vid tunnelbanan och sedan fick hon heroin därifrån, men har hon inte sagt tidigare att hennes föräldrar, präster, nunnor och hela köret injicerade henne med heroin innan övergreppen? Stod det inte så i en "journalanteckning" som hon visade upp?

Så en strikt, katolsk familj som planerar hemska övergrepp på en 12-åring skickar ut densamme för att fixa heroin, som hon i sin tur har sådan "tur" att hon fixar från en man vid tunnelbanan?

I den "journalanteckningen" stod det att hon fick bensodiazepiner av modern, inte heroin. Om vi syftar på samma.

Något jag inte fattar är varför hon och hur hon kunde sitta här i tråden och försvara och förklara att hon hade AS för något år (vet inte exakt, orkar inte leta upp det heller) sedan? Det var ju allt ifrån att hon som barn inte visste hur man lekte, bara satt och stirrade på glaskulor mot himlen och så vidare. Då var hon ju tvärsäker på den diagnosen.
Citera
2014-06-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
I den "journalanteckningen" stod det att hon fick bensodiazepiner av modern, inte heroin. Om vi syftar på samma.

Något jag inte fattar är varför hon och hur hon kunde sitta här i tråden och försvara och förklara att hon hade AS för något år (vet inte exakt, orkar inte leta upp det heller) sedan? Det var ju allt ifrån att hon som barn inte visste hur man lekte, bara satt och stirrade på glaskulor mot himlen och så vidare. Då var hon ju tvärsäker på den diagnosen.

Okej. Mindes fel då, även om jag faktiskt var säker.

Ja, eller hur. Det är det som jag menar, hon skriver långa, beskrivande inlägg lite här och var för att försvara sina diagnoser, och helt plötsligt har hon inte dem alls, och har egentligen aldrig haft. Diagnoserna är heller aldrig satta ordentligt utan hon börjar alltid svamla om läkare som har satt de i förbifarten eller att de inte vetat vad de skulle sätta på henne så de valde en ur högen, ungefär. Hon tar noll ansvar för hennes eget deltagande i utredningarna.

Edit: AS och dylikt är ju inget man vaknar upp med en dag, oftast finns det en betydande bakgrund, men hon pratade om det på ett sätt som att hon plötsligt upptäckte en dag att hon hade dessa svårigheter.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-09 kl. 20:17.
Citera
2014-06-09, 21:44
Medlem
donnamanloves avatar
Ett axplock av Bernys citat (läs: lögner och överdrifter) i tråden:

Om M/Caspian och Jesper: Han var mycket mer än en ytlig bekant och det var inte ett dugg konstigt att jag kom på begravningen. Har läst en del av vad som skrivits om att jag skulle profitera på hans död och dessutom å min mycket nära vän Jespers (en i änglafamiljen som senare tog livet av sig) så jag har ingen lust att kommentera detta. Jag blir bara förbannad. Jag borde kanske skriva mer om hur vår relation såg ut men jag blir som sagt förbannad så jag kan inte göra det just nu. Det som gör mig förbannad är att människor tror att jag helt kallt skulle utnyttja andras död.

-Jag har faktiskt tom blivit tvångsmediciner i perioder med bens.

-Jag föddes beroende av bens. Så nu vet ni det.

-Under flera år hade jag en kvinnlig läkare. Hon skrev ut extrema mängder av alla tabletter till mig. Här talar vi om tabletter som hundra somadril, ketogan plus allt det vanliga åt mig under cirka ja i alla fall tre år. Hon var från början min beroendeläkare. Men blev senare min privatläkare och skrev ut vad jag än bad om- det här var alltså tal om nya förpackningar Ketogan och Xanor och Somadril, Lyrica, Xanor, Citodon osv varje dag. Nu i efterhand har jag funderat på om hon var olyckligt kär i mig för mycket tyder på det.
Många inom vården har genom åren dragits starkt till mig, känslomässigt och sexuellt, och jag har sällan utnyttjat det- är det inte dom har utnyttjat mig om vi nu ska tala om att utnyttja?

- Amelia utpressade Berny och Berny försvarar sig: -Dom brott hon begått mot mig är både stöld och värre än så. Hon är en människa som ljuger konstant och som har väldigt kraftig borderline eller liknande. Hon har bland annat utpressat mig och hotat att gå till media med mina hemligheter som hon råkar känna till en del av, det är ett sådant typiskt svek som hon gör utan minsta samvetsbetänkelse. Att jag sedan faktiskt har blivit utsatt och hon använder detta på ett jävligt fult sätt för att få pengar- sådant skiter hon i.

Hennes bakgrund är inte värre än min. Ska vi jämföra så är min värre, mycket värre. Bara på helt andra sätt. Och jag skulle fan aldrig gå i attack mot mina medsystrar på det sättet som hon gör.

- Jag talade inte och i långa perioder led jag av något som kallas för selektiv mutism (vilket jag har gjort i perioder i hela mitt liv).

-Jag har inte det minsta borderline och har aldrig haft.

-Vad gäller mitt självskadebeteende så är det inte impulsivt och det är så extremt att det inte är borderline. En människa med borderline uppvisar sällan ett så extremt självskadebeteende som jag har gjort, mitt var också mer sterotypt och rituellt.

-Jag skulle genomgå en utredning för ADHD och autism och andra psykiska tester när jag gick på låg/mellanstadiet redan men jag fick inte medverka för mina biologiska föräldrar. Jag fick aldrig gå dit själv eftersom dom var rädda att jag skulle berätta något och dom fick det till att mitt stora problem var att jag hade spindelfobi.

-Jag skulle ha terapi med en kvinna som grät den dagen jag avbröt terapin. "Jag vet att du har utsatts för grova saker och jag önskar att jag hade kunnat hjälpa dig, vad gjorde jag för fel?". Jag minns att jag faktiskt gav henne en kram.

-Första gången jag kom in på slutenvård minns jag så tydligt än idag. Min läkare Elisabet från öppenvården som tagit med mig dit följde med mig och jag skrek så mycket att dom fick föra in mig till den avdelning där dom svårast sjuka patienterna satt. Dom som ansågs vara mycket farliga - och som aldrig fick permission. Jag låg i bälte och skrek ett helt dygn.

-Jag har känt både stor sorg och förtvivlan inför mina funktionshinder ADHD + autismspektrat.

-Jag tog hand om valparna. Och hyrde regelbundet städfirmor till huset.

-Jag har värre saker att tampas med än dom flesta människor någonsin har eller haft. Det säger jag på ett naturligt sätt, okej?

- Jag menar bara att jag har handledare/forskningsprojekt flera stycken och får hjälp med forskning och forskar på olika sätt och kommer utveckla detta. En forskare med titeln docent får ge mig tillstånd att forska på seriös vetenskaplig nivå även fast jag inte har utbildning.

-jag forskar också tillsammans med andra och då blir det på vetenskaplig nivå.

- tex var Theus min hund som jag köpte men kallades för klinikhunden så detta var ingen direkt lögn. jag valde bara vilken information jag ville ge er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in