2014-06-04, 11:54
Medlem
colafantacolafantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Nu får du ju ge dig. Det var en jäkla massa snack om att hon skulle "bevisa" sina diagnoser genom att lägga ut bevisen på det. -Lägg ut journalerna då! Nu när hon gjort det, Kritiseras hon för det också. Damned if you do, damned if you don't.

Kritiken härinne är ingen kritik att ta på allvar, det är bara en bunke outvecklat folk som hackar på någon som mår dåligt.

Pajnis, kan du inte komma med något vettigt som undantag för en gångs skull istället för alla dina patetiska skriftskrikande utbrott?
Citera
2014-06-04, 11:58
Medlem
habilgerbils avatar
Jag tycker verkligen Bernys historia är en tragedi där ingen vinner, det är så sorgligt. Samtidigt ÄR ju Berny som person, i alla fall den offentliga delen och den har ju varit oerhört utlämnande om än inte alltid sanningsenlig, helt jävla outhärdlig. Det är svårt att inte skratta eller smått förakta när man följer henne. Anledningen att jag följer henne är att jag var en ung trasig själ när hennes bok kom ut och jag har följt henne som en betraktare men aldrig ett fan. Har sett andra gå ner sig och bli kopior av henne i både språk och utseende. Jag är alltså en del av den generationen som zombifierades till änglaflikkor och har ett genuint intresse i Bernys resa från då till idag. Det gick verkligen åt helvete. Jaja.

Så eftersom det gnälls mycket om hur lågt det är att dissekera hennes liv och person som många här gör vill jag verkligen säga att det inte för alla handlar om illvilja, hat eller kyla, man kan faktiskt ömma för Berny och vilja henne väl samtidigt som man bara hatar allt hon står för och alla hennes val. Människan Berny är som vi alla en människa. Det är personan Berny som är ett jävla monster.

Krav på bevis i form av journaler och graviditetstest hit och dit, vad man än bjuds känns det oärligt och dekadent. Så mitt förslag är Öppet Hus. Ett veckoslut nu efter midsommar då Berny öppnar upp för allmänheten att komma och sitta på hennes säng, rota i hennes badrumsskåp, läsa allt som finns att läsa, prova hennes skor och klappa hennes hund. Se graviditetstestet irl om det ens finns. Läsa hennes sms. Få möjlighet att prata med personalen på boendet om deras upplevelser med Berny i byggnaden och deras tankar om hennes rätt att vara där. Hell, tvinga dit den förlorade familjen, gamla ragg, vänner och fiender.

Skulle den nakenheten göra oss mätta på Berny? ... Eller bara väcka ännu fler misstankar och frågor?

Du har faktiskt rätt Pajnispung, damned if you do, damned if you don't.
Citera
2014-06-04, 13:49
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Du har faktiskt rätt Pajnispung, damned if you do, damned if you don't.

Fast ingen har bett henne lägga upp några journaler någonsin. Det hela började med att hon på eget initiativ la upp "utdrag" ur sin journal som folk ifrågasatte eftersom de var extremt oprofessionellt skrivna för att komma från en läkare. Och nu lägger hon åter igen på eget bevåg in en satans massa utdrag från journaler som ingen bett om och som egentligen inte säger någonting. Oavsett vad hon fått för eventuella diagnoser i sin barndom så har de flesta är redan en bild av B som är en självupptagen, verklighetsfrånvänd missbrukare som inte klarar av att reda ut vad som är sanning och vad som är påhitt i hennes egna huvud. Jag tycker alls inte det är konstigt att folk ifrågasätter hennes graviditet. Jag själv är övertygad om att det är påhitt. Med tanke på att B mer än gärna fotar och lägger ut allt från journaler till polispapper till whatever egentligen som bekräftar hennes cause hon är uppe i för stunden, så menar jag bara att det är underligt att hon inte fotat och lagt ut en bild på en positiv gravidsticka.

Jag har sagt det innan och säger det igen; så fort B slutar blogga i några dagar så dör också diskussionen här inne. Den enda som håller intrigerna och diskussionen kring B i liv är hon själv. Hon hade kunnat döda den här tråden på en dag genom att stänga bloggen och låsa sina facebook men hon väljer aktivt att leva totalt självutlämnande och offentligt.
Citera
2014-06-04, 16:59
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Fast ingen har bett henne lägga upp några journaler någonsin. Det hela började med att hon på eget initiativ la upp "utdrag" ur sin journal som folk ifrågasatte eftersom de var extremt oprofessionellt skrivna för att komma från en läkare. Och nu lägger hon åter igen på eget bevåg in en satans massa utdrag från journaler som ingen bett om och som egentligen inte säger någonting. Oavsett vad hon fått för eventuella diagnoser i sin barndom så har de flesta är redan en bild av B som är en självupptagen, verklighetsfrånvänd missbrukare som inte klarar av att reda ut vad som är sanning och vad som är påhitt i hennes egna huvud. Jag tycker alls inte det är konstigt att folk ifrågasätter hennes graviditet. Jag själv är övertygad om att det är påhitt. Med tanke på att B mer än gärna fotar och lägger ut allt från journaler till polispapper till whatever egentligen som bekräftar hennes cause hon är uppe i för stunden, så menar jag bara att det är underligt att hon inte fotat och lagt ut en bild på en positiv gravidsticka.

Jag har sagt det innan och säger det igen; så fort B slutar blogga i några dagar så dör också diskussionen här inne. Den enda som håller intrigerna och diskussionen kring B i liv är hon själv. Hon hade kunnat döda den här tråden på en dag genom att stänga bloggen och låsa sina facebook men hon väljer aktivt att leva totalt självutlämnande och offentligt.

Hon skulle aldrig dra sig för att förfalska något heller. Hon kan ha tusen olika motiv till att vilja att vi ska tro eller spekulera i vissa saker. Det finns en anledning till att hon lägger upp journaler och det finns en anledning till varför hon väljer just de hon lägger upp, tror knappast hon tänkt fota 4 kg journaler liksom, det hade då jag aldrig gjort. I en av dem antyds det att Bernys pappa yttrat något om att Berny som var ett så mörkhårigt barn (lustigt när hon säger att hon föddes rödblond) inte kunde vara hans eget och efter det står det om det är osäkert om det var seriöst tvivel från hans sida eller bara skämt. Vad vill hon att vi ska tro om det liksom? Den frågan bör man ställa sig över varenda bild, vad vill hon att vi ska tro om det här?
Senast redigerad av Denosynlige 2014-06-04 kl. 17:00. Anledning: fel
Citera
2014-06-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Det är till 100% Berny själv som har skrivit det där. Samma språk, samma meningsbyggnad, och liten bokstav i början på meningarna (som hon gör ofta). Dessutom skrivet med "mystiken" och det "kryptiska" som hon alltid gör för att skapa ett intresse runt sig själv och sina lögner.

Hon leker väl psykotisk igen, all in.

nej det är inte berny som skrivit det. det är jag. inte första gången jag blivit misstagen för att vara berny eller hennes bror för den delen. råkat stöta på hennes familj vid tillfällen pga att vi har gemensamma bekanta. inte så jättekonstigt faktiskt. och nu vet berny med säkerhet vem jag är om det skulle intressera henne pga att jag delat med mig av min mail adress i kommentaren. det gör inget. jag ber om ursäkt för de elaka saker jag ibland tyckt om henne och skäms över en del saker jag skrivit här. men ni behöver ju inte hitta på i onödan. ni letar ju bara fel.
Citera
2014-06-04, 19:18
Medlem
Strange-Dayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
nej det är inte berny som skrivit det. det är jag. inte första gången jag blivit misstagen för att vara berny eller hennes bror för den delen. råkat stöta på hennes familj vid tillfällen pga att vi har gemensamma bekanta. inte så jättekonstigt faktiskt. och nu vet berny med säkerhet vem jag är om det skulle intressera henne pga att jag delat med mig av min mail adress i kommentaren. det gör inget. jag ber om ursäkt för de elaka saker jag ibland tyckt om henne och skäms över en del saker jag skrivit här. men ni behöver ju inte hitta på i onödan. ni letar ju bara fel.

Nej. Jag letar inte bara fel.

Om du har blivit misstagen för att vara Berny är det ju inte så konstigt att jag trodde det nu heller. Men visst, inte Berny som skrev utan du. En kvalificerad spekulation i alla fall var det, anser jag.

Jag skiter fullständigt i vad Berny åt till frukost eller om hon ska göra middag, men äter en burk krossade tomater i stället. Eller annat diverse ointressant vardagligt krejjs som många här sitter och analyserar i bitar. Hennes utseende struntar jag också helt i. Jag är här för att läsa när hennes böcker/sjukdomar/diagnoser/ avslöjas för de lögner och överdrifter som de faktiskt är och andra "större" händelser i hennes liv. Det är vad som intresserar mig om henne.
Senast redigerad av Strange-Days 2014-06-04 kl. 19:30. Anledning: stavfel
Citera
2014-06-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Du har ju varit mycket aktiv i tråden. Vad är det i din syn på Berny som förändrats? Är genuint intresserad. Menar du att det hon skrivit om sin familj verkar stämma med verkligheten?
Citera
2014-06-05, 00:26
Medlem
sinfons avatar
Det finns (föga överraskande) något som hela tiden verkar återkomma i de där journalanteckningarna, och det är uppmärksamhet. Berny fick ingen uppmärksamhet som barn, menar hon gång på gång. Berny blev inte sedd. Jag är säker på att merparten av hennes vansinniga beteenden och lögner har sina rötter i just detta. Hur många gånger har man t.ex. inte undrat varför i helvete hon fortsätter dela med sig av sina konstanta misslyckanden och idiotiska impulser, till synes helt obrydd om hur hon uppfattas. All uppmärksamhet är helt enkelt bra uppmärksamhet.
Citera
2014-06-05, 17:07
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det finns (föga överraskande) något som hela tiden verkar återkomma i de där journalanteckningarna, och det är uppmärksamhet. Berny fick ingen uppmärksamhet som barn, menar hon gång på gång. Berny blev inte sedd. Jag är säker på att merparten av hennes vansinniga beteenden och lögner har sina rötter i just detta. Hur många gånger har man t.ex. inte undrat varför i helvete hon fortsätter dela med sig av sina konstanta misslyckanden och idiotiska impulser, till synes helt obrydd om hur hon uppfattas. All uppmärksamhet är helt enkelt bra uppmärksamhet.

Du har förmodligen helt rätt. Att hon ser till att få uppmärksamhet på ofta destruktiva sätt verkar inte heller bekomma henne. Som jag skrivit tidigare så skär hon sig knappt längre sedan flera år tillbaka, hon har bara avancerat sin destruktivitet.

Hon har dessutom en ovana att först avslöja något, te.x graviditeten och sen inte skriva en enda bokstav om det för att folk ska bli ohyggligt nyfikna. Flera st som frågat om graviditeten sedan hon skrev om det första gången. Och hon hade aldrig problem med att dra upp det från första början och hon har skrivit om en tidigare graviditet som ledde till missfall så hon har knappast blivit tvär blyg. Dessutom vet hon att så fort ett oskyldigt liv, te.x ett barn, kommer in i bilden så känner sig folk usla om dom inte bryr sig om att ett litet barn far illa så då måste dom ofrivilligt bry sig om Berny.
Citera
2014-06-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colafantacolafanta
Pajnis, kan du inte komma med något vettigt som undantag för en gångs skull istället för alla dina patetiska skriftskrikande utbrott?
Vilket är vettigast? Trycka ner någon som mår dåligt eller försvara denne mot mobbning? Ta dig en funderare på den du!
Citera
2014-06-06, 10:20
Medlem
colafantacolafantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Vilket är vettigast? Trycka ner någon som mår dåligt eller försvara denne mot mobbning? Ta dig en funderare på den du!

Med tanke på att din uppfattning om "mobbing" skiljer sig markant mot andras uppfattning om saken så bör du fundera själv du!

edit; för övrigt, kan du inte ta och gå en kurs i att lära dig vara konsekvent, vi andra här skulle uppskatta om du inte vände kappan efter vinden så mycket..?
Senast redigerad av colafantacolafanta 2014-06-06 kl. 10:23.
Citera
2014-06-06, 14:06
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

detta kan mycket väl stämma då jag varit med om liknande och kämpade hela tonåren med att bli sedd på samma destruktiva sätt som Berny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in