2014-06-09, 15:08
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatarsverige
Dags för oss som tillhör de goda krafterna, alltså AFA, RF eller de rödgröna eller alliansen att säga nej till såna här människor.

Edit: såg nu att folk som tillhör oss goda redan har reagerat i hans kommentarsfält. Såpass mycket att alla potentiella SD-röstare skrämdes bort från hans kommentarsfält. Nu är det som sagt bara folk som tillhör de 7 antifascistiska partierna plus vänsteraktivsterna som kommenterar, skönt. Alerta Alerta Antifascista!

Goda krafter. Du menar, blinda krafter, ni som helt tappat kontakten med verkligheten och lever i en värld där ni bara lyssnar på varandra och hittar på ursäkter som att invandrare inte finns. Och att svenska tjejer ska acceptera att bli kallade svennefitta, men att den svenska tjejen på inget sätt får kalla en invandrartjej för blattefitta, då ska hon betala böter och bli tagen av polis.

Ni sjunger på sista versen, Sverige börjar sakta tröttna, PK-ism eran börjar urholkas mer och mer och det vet du om. Realistiskt tänkande kommer bli den nya vinden i Sverige, invandringsutopin är tyvärr just en utopi, och det börjar fler och fler förstå. Det går inte att ösa in utomeuropeiska människor utan att folk reagerar på de medföljande problemen.

Massinvandring är inte hållbart i längden, lagom är bäst.

SD 2014

PS. Varför hatar du Sverige?
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-09 kl. 15:37.
Citera
2014-06-09, 15:11
Medlem
HAHA han är ingen invandrare. Han är ju bosnier. Han har blåa ögon och rött hår. Hur kan ni kalla han för invandrare. Han är ju Svensk för fan.

Men jag förstår det finns liksom inga lägenheter. Det är slut eftersom invandrarna tränger sig före i kön.
Citera
2014-06-09, 15:17
Medlem
shogun-rs avatar
Tycker man får se det lite lättsamt och den humoristiska undertonen även om det handlar om allvarliga grejer. Visst det är lite grovt språk emellanåt, inget tvivel.

Men personligen så känner jag igen mig i så mycket han säger efter att ha bott i förorten själv tidigare. Nästan så man kan bocka av saker han säger

Inget tvivel att det mesta han säger stämmer både dom personliga upplevelserna han berättar om och samhället i stort.
Citera
2014-06-09, 15:23
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Houman talar för majoriteten av befolkningen eftersom de flesta sympatiserar med partier som för en politik som går i linje med Houmans budskap. Det kan du inte förneka. Så länge man röstar på de 7 antifascistiska partierna, så stödjer man Houman. Alltså har Houman per definition fler fans, bara att många av de som röstar på de 7 antifascistiska partierna är lite för slöa för att ge sig ut på internet.

Förstår du inte hur oerhört korkat ditt resonemang är eller gör du dig bara till? Bara för att man inte röstar på SD så betyder inte det att man håller med om de övriga partiernas invandringspolitik. Det är som att säga att man skiter fullständigt i miljön om man inte röstar på MP eller är manschauvinist om man inte röstar på FI.

Politik består av mer än ett område, vi röstar alltså inte på ett parti för varje del av politiken, utan på ett parti i sin helhet som vi anser ha den bästa helhetslösningen gentemot de andra partierna. Även om man är starkt emot den nuvarande invandringspolitiken så kan man alltså av t.ex. ovanstående skäl ändå rösta på sjuklövern, som jag gjorde i valet 2010 t.ex. Ett annat skäl kan vara att man helt enkelt tycker att SD är för extrema även om man i sak håller med dem i mångt och mycket. Detta ter sig för en normal människa självklart, men det behövde tydligen förklaras.
Citera
2014-06-09, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Förstår du inte hur oerhört korkat ditt resonemang är eller gör du dig bara till? Bara för att man inte röstar på SD så betyder inte det att man håller med om de övriga partiernas invandringspolitik. Det är som att säga att man skiter fullständigt i miljön om man inte röstar på MP eller är manschauvinist om man inte röstar på FI.

Politik består av mer än ett område, vi röstar alltså inte på ett parti för varje del av politiken, utan på ett parti i sin helhet som vi anser ha den bästa helhetslösningen gentemot de andra partierna. Även om man är starkt emot den nuvarande invandringspolitiken så kan man alltså av t.ex. ovanstående skäl ändå rösta på sjuklövern, som jag gjorde i valet 2010 t.ex. Ett annat skäl kan vara att man helt enkelt tycker att SD är för extrema även om man i sak håller med dem i mångt och mycket. Detta ter sig för en normal människa självklart, men det behövde tydligen förklaras.

Bra att du röstade antifascistiskt 2010. Kommer du göra det i höst också?

Iaf: I Sverige anno 2014 finns det bara en fråga som är riktigt viktig. Det är öppenheten vs SD. Röstar man på något av de 7 antifascistiska partierna så är man nog väääääldigt medveten om att man röstade på partier som föraktar SD.
Citera
2014-06-09, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Goda krafter. Du menar, blinda krafter, ni som helt tappat kontakten med verkligheten och lever i en värld där ni bara lyssnar på varandra och hittar på ursäkter som att invandrare inte finns. Och att svenska tjejer ska acceptera att bli kallade svennefitta, men att den svenska tjejen på inget sätt får kalla en invandrartjej för blattefitta, då ska hon betala böter och bli tagen av polis.

Ni sjunger på sista versen, Sverige börjar sakta tröttna, PK-ism eran börjar urholkas mer och mer och det vet du om. Realistiskt tänkande kommer bli den nya vinden i Sverige, invandringsutopin är tyvärr över nu när SD stormar fram.

Massinvandring är inte hållbart i längden, lagom är bäst.

SD 2014

PS. Varför hatar du Sverige?

Blinda säger du? Det är våran bild som kommer fram i de sociala medierna, och du kallar dem allihop blinda.
Citera
2014-06-09, 15:39
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Bra att du röstade antifascistiskt 2010. Kommer du göra det i höst också?

Iaf: I Sverige anno 2014 finns det bara en fråga som är riktigt viktig. Det är öppenheten vs SD. Röstar man på något av de 7 antifascistiska partierna så är man nog väääääldigt medveten om att man röstade på partier som föraktar SD.

Jag röstar inte på fascism eller anti-fascism, det är bara i din förvirrade värld valet ser ut så. Och nej, det är inte säkert att jag kommer att rösta på sjuklövern i höstens val. Problemen med invandringspolitiken är en väldigt viktig fråga ja, och det är tyvärr bara ett parti i riksdagen som tar problemet på allvar. De andra vägrar att ta något som helst ansvar. Så jag dras alltmer mot ett, i stort sett, enfrågeparti jag egentligen inte vill rösta på.

Att man röstar på partier som föraktar SD betyder inte att man själv förkastar allting i SDs politik. Det är bara extremt trångsynta människor som du själv som gör det, som ser världen i svart eller vitt (no pun intended). Även fast du inte är kapabel att se världen i gråskalor så finns det faktiskt ganska många som gör det.
Citera
2014-06-09, 16:00
Medlem
Helt enig med varenda ord och tankegång!

Hade dock varit ännu mer slagkraftig utan könsord och vissa exempel på tankegångar hade han kunnat lagt några extra sekunder på att hitta på nåt bättre.

Slutklämmen bra haha, skrattade till! Som ynklig rädd svensk blev jag jusåklart tvungen att gilla klippet!
Citera
2014-06-09, 16:19
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossecykeldoktor
Helt enig med varenda ord och tankegång!

Hade dock varit ännu mer slagkraftig utan könsord och vissa exempel på tankegångar hade han kunnat lagt några extra sekunder på att hitta på nåt bättre.

Slutklämmen bra haha, skrattade till! Som ynklig rädd svensk blev jag jusåklart tvungen att gilla klippet!

Egentligen är det inte rätt att kalla svensken för feg. Det är PK-samhället som tvingat in oss i "fegheten" eftersom både vårt rättssystem och vår media dömer oss som satans vapenbröder, om vi så mycket som kröker ett hår på en invandrare. Men när en invandrare slår ihjäl en svensk så är det synd om hen.

I Sverige kan du sälja T-tröjor som det står svennejävel på, men går du omkring med en skylt där det står: zigenarbrott är något gott, så slängs du i fängelse.

PK-Blatten var genomusel. (han är en dum blatte eftersom han inte inser att den svenska tjejen som kallas hora, visst kan få problem med att bli anställd, framförallt om hon söker jobb hos en muslimsk arbetsgivare) Han var också så där tråkig och utan karisma som bara PK-töntar kan vara. Extra usel är han för att han är en hycklare.

Invandraren - Låtsas-PK-Blatten 9 - 1
Senast redigerad av Reymont 2014-06-09 kl. 16:42.
Citera
2014-06-09, 16:46
Avslutad
Citat:

Håller med. Precis så håller ju andra sidan på, "är ni med eller emot oss"? Där man MÅSTE rösta på exempelvis FI eller V, för annars är man automatiskt emot jämställdhet och VILL ha ett klassamhälle.osv.

Lika lite kan man utgå ifrån att alla är totalt jävla blinda eller tycker nuvarande integrationspolitik är toppen bara för att de inte röstat på SD, om man tycker båda alternativen är lika usla då? För tyvärr har vi bara två alternativ, vilket ju är en av orsakerna till att det blir så onyanserat...

Likaså blir det otroligt svart/vitt i samband med dessa videos, inte minst sedan det där (förväntade) videosvaret dök upp. Antingen instämmer man nu i "arga blattens" retorik till 100 %, eller så instämmer man lika tydligt med motpartens retorik.

Om man tycker båda har vissa poänger, men anser att båda överdriver vissa delar då? Men att man kan tycka att sanningen ligger någonstans i mitten, eller att man kanske bara instämmer i vissa delar av argumenten, tycks vara helt obegripligt för många.

Såhär ser det (något förenklat) ut för mig i vissa politiska frågor. Om vi gör en skala (1-100) över möjliga sätt att uppfatta verkligheten på:

1-----(10)----------------------40----50----60------------------------(90)-----100

1 - 10 = Ena sidans uppfattningar. Där alla med en uppfattning mellan 11 - 100 stämplas som politiska fiender.

90 - 100 = Andra sidans uppfattningar, där 1-89 stämplas som politiska fiender.

11 - 89 = Alla andra möjliga uppfattningar och sätt att tolka verkligheten på, som mer och mer försvinner i de politiska debatterna.

40 - 60 = "Politiska fiender" till båda sidor samtidigt
Citera
2014-06-09, 17:04
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Egentligen är det inte rätt att kalla svensken för feg. Det är PK-samhället som tvingat in oss i "fegheten" eftersom både vårt rättssystem och vår media dömer oss som satans vapenbröder, om vi så mycket som kröker ett hår på en invandrare.

I jämförelse med andra kulturer så skulle jag hålla med om att svensken framstår som feg. Vi har en tendens att överdriva konsekvenserna av att bryta den svenska hederskulturen som rör just konsensus. Man kan utan problem komma ut som SD-sympatisör och komma undan med det, men det kräver en stor portion självförtoende och en förmåga att få kritik att rinna av.

Svenskar älskar original som säger vad de tycker och är bekväma i sin roll. Leif GW Persson och Bert Karlsson är två bra exempel. Karaktären Gunwald i Beck-filmerna spelad av Persbrandt är ett annat. Vi gillar osvenska svenskar, så länge de är osvenska på ett svenskt sätt
Citera
2014-06-09, 17:26
Bannlyst
Citat:
Jag röstar inte på fascism eller anti-fascism, det är bara i din förvirrade värld valet ser ut så. Och nej, det är inte säkert att jag kommer att rösta på sjuklövern i höstens val. Problemen med invandringspolitiken är en väldigt viktig fråga ja, och det är tyvärr bara ett parti i riksdagen som tar problemet på allvar. De andra vägrar att ta något som helst ansvar. Så jag dras alltmer mot ett, i stort sett, enfrågeparti jag egentligen inte vill rösta på.

Att man röstar på partier som föraktar SD betyder inte att man själv förkastar allting i SDs politik. Det är bara extremt trångsynta människor som du själv som gör det, som ser världen i svart eller vitt (no pun intended). Även fast du inte är kapabel att se världen i gråskalor så finns det faktiskt ganska många som gör det.

Spelar ingen roll, man röstar indirekt för en antifascistisk politik. Reinfeldt använder din röst för att driva en antifascistisk politik mot SD. Han tänker inte "Oj, nån av alla våra 1 800 000 väljare kanske vill ha en flykting-och invandringspolitik som liknar SD:s bäst vi minskar lite grann så dom inte blir sura" Det förstår du väl.

En röst på valfritt antifascistiskt parti (M, KD, C, FP, F!, S, MP och V) är en röst emot SD och deras människosyn.

Men tack för att sådana som du fortsätter rösta antifascistiskt, det stärker den antifascistiska kampen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in