2014-06-09, 05:15
Medlem
T.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Alltså Houman Sebghatis svar var ju otroligt mycket mer intelligent än "Arg blattes" dravvel.. tyckte "Arg Blatte" blev rejält avklädd av Houman även om jag inte håller med om allt han säger.
Haha, inte ens i närheten. Den käre Houman kan inte ens skilja på ett språks användning av bokstavliga och figurativa betydelser precis som han inte visar någon uns av kunskap gällande nationalism och dessutom tror på skrönor som intersektionalitet och andra marxistiska påfund. Han lever i föreställningen att lagar och regler inte reflekterar kultur som jag är rätt så säker på att man lär sig i gymnasiet, längre orkade jag inte se. Att människan lyckats bli lärare är ta mig fan skandal.
Citera
2014-06-09, 05:44
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz996
hehe tagga ner några kilo xD

Men det här känns inte som om det här har något att göra just med invandring. Det kanske är fel på skolsystemet i Sverige som gör att ungdomar hatar skolan och sen hittar på andra (olagliga) saker. Känns som om "Sverige" skyller ifrån sig när man säger att det är pga invandringen det är så, kanske det är fel på systemet i Sverige? Visst, att länder skickar deras folk hit är också som att skylla ifrån sig men dom har inga resurser. Själv tycker jag att man ska "rusta" upp sig och inte låta vem som helst komma in, men samtidigt inte... när man vet själv eller känner någon annan som är flykting så förstår man...

Alltså, det är ganska uppenbart att det blir sociala utanförskapsområden när vi öser in folk från världens alla hörn. Folk som alltså inte kan läsa, folk som måste lära sig formen på hur siffran tre ser ut, fast man är tolv år osv. Det är förståeligt att det är många som inte orkar hänga med och istället ger upp och blir struliga, tar den enkla vägen och blir samhällsförstörande minigangstrar. Och du har ju rätt i att det inte är invandrarnas fel, det är politikernas fel, när de i sin ivrighet av någon underlig och oförklarlig anledning helt tvångsmässigt bara måste slå Världsrekord! i invandring.

Jag har full respekt för att det måste vara ett helvete på jorden att vara flykting, det är bara det att lilla Sverige kan inte svälja hela världens problem. Visst, det är synd att vi inte kan rädda alla, men så ser tyvärr verkligheten ut. Jag älskar Sverige och jag mår illa av att se när politikerna gör experimentverkstad av vårt tidigare så lugna och beskedliga land. 25 skjutningar i GBG hittills bara i år, det håller inte, det har gått för långt. Andra länder än Sverige måste dra sitt strå till stacken helt enkelt.

Invandring har varit bra för Sverige, och jag har flera goda vänner från bl a Iran, Indien och Vietnam. Supermega-invandring i skytteltrafik däremot är inte bra för Sverige, där måste man tagga ner några kilo enligt mig. Det visar sig nu tydligt med t ex ökad gängkriminalitet, många oroliga områden och städer, stenkastning på bussar och brandbilar mm.

Integration är en komplicerad och seg process, det måste få ta tid och gå i lagom takt. Gör man det på det viset är invandring positivt för Sverige tycker jag.

SD 2014
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-09 kl. 06:04.
Citera
2014-06-09, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Alltså Houman Sebghatis svar var ju otroligt mycket mer intelligent än "Arg blattes" dravvel.. tyckte "Arg Blatte" blev rejält avklädd av Houman även om jag inte håller med om allt han säger.

Håller med. Skulle vara utomordentligt intressant att se dessa två möta varandra i en debatt.
Citera
2014-06-09, 07:00
Medlem
RingRing2014s avatar
Han tycker att maktstukturer är viktigast. Att en svensk tjej blir kallad svennefitta verkar vara lite mindre viktigt. Men han halverkänner motvilligt att det kanske kan röra sig om rasism, jag blir provocerad av att han inte erkänner den svenska tjejens utsatthet i en sån situation.

Hans kritik angående anarkism har en stor poäng. Han monterar ner vissa argument, t ex motsägelsen lagar och regler kontra anarkism.

Båda har poänger. Bosniern pratar om konkreta problem vi dagligen stöter på till följd av den ansvarslösa invandringen. Den andra snubben försöker släta över massinvandringen med något billigt dravel om att man inte vet vem som är invandrare över huvud taget.

De nya killen pratar om maktstukturer och samhällsbygge i ett större perspektiv, han pratar också om godhet och att han tror på människors goda sida, det var bra tycker jag, sympatiskt.
Att vi går med vinst med dagens utomeuropeiska massinvandring är fel.

Lagom är bäst i landet mellanmjölk.

SD 2014
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-09 kl. 07:46.
Citera
2014-06-09, 07:17
Medlem
En arg blatte talar, pratar väl allmänt om en mentalitet som förekommer hos vissa "blattar". Ordet blatte har ju en negativ påverkan om en svensk säger ordet. Men invandrare upprörs nu av att en assimilerad invandrare använder sig av ordet. Han är alltså rasist.

Han är sarkastisk när han använder sig av de nedlåtande orden samtidigt som han uttrycker en oro över den förnedring svenskar får uppleva samtidigt som en lagstiftning inte kan diskriminera en svensk.

Är en arg blatte talar rasist? Nej.

Han riktar inte sitt tal mot t. ex Houman's dotter. Han riktar de mot en mentalitet som många anser breda ut sig i förorterna. Människor kommer alltid betrakta sig efter sin hudfärg som är en del deras egen identitet. Att vita står överst i hierarkin beror ju på att majoriteten av befolkningen är vita. Särskilt här i Sverige. Historia får en större betydelse när N order används. Men om det är kränkande kan man ibland undra varför de använder ordet själva i så stor utsträckning.

Vore aningen komiskt om en invandrare döms för diskriminering av invandrare i ett rasistiskt perspektiv. Eftersom orden är vanligt förekommande borde man inte lägga så stor tabu i orden. En arg blatte är sarkastisk och är trött på en utbredd mentalitet. Annars är jag helt ute och cyklar.
Senast redigerad av x528a 2014-06-09 kl. 07:32.
Citera
2014-06-09, 08:06
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat från Houman;
"Utan ekonomi finns det ingen kriminalitet."
HAHAHAHAHA!
Alltså, är denne Houman det bästa den "andra" sidan kan komma med?

Intressant också att han säger "hysa ditt hagg"...
Senast redigerad av MarxistHunter 2014-06-09 kl. 08:15.
Citera
2014-06-09, 10:55
Bannlyst
Säger det mesta om Sverige när unga feminina svenska män och svenskfientliga invandrare kallar honom för "nazist". Det kommer snart vara helt omöjligt att kritisera Sveriges invandringspolitik.
Citera
2014-06-09, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Citat från Houman;
"Utan ekonomi finns det ingen kriminalitet."
HAHAHAHAHA!
Alltså, är denne Houman det bästa den "andra" sidan kan komma med?

Intressant också att han säger "hysa ditt hagg"...

Jo riktigt äcklig jävla människa.
Citera
2014-06-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orangelol
https://www.youtube.com/watch?v=phkPcfd3TBM

"Critical", en användare/konto som kritiserade videon i kommentarerna har nu gjort ett videosvar

Resonemanget kring invandrare och inflygare är på buskisnivå.

Påståendet att lagar och regler inte hör ihop med språk och kultur är ju rent felaktigt.

Vidare får man intrycket att han anser att en vit, svensk individ inte kan bli utsatt för rasism i Sverige. Hans dotter kan dock bli det, för hon är brun, och hennes mamma, för de har tydligen en tillhörighet.

Sverige går, tvärt emot vad han säger, långt ifrån plus på invandringen, vilket alla upplysta och pålästa är högst medvetna om.

Det hade varit intressant att höra honom förklara hur t.ex. våldtäkter är kopplade till den ekonomiska struktur han talar om.

Till sist anser jag att hans slutkläm närmast liknar ett asteroidnedslag i glashus.
Citera
2014-06-09, 13:14
Medlem
stayblacks avatar
Det var ett jävla gnäll från det här neurotiska krigsbarnet som kan förmodas lida av identitetskris som följd av PTS. Props dock för att han står modell för en äkta husblatte, har lärt sig massa fina ord och står för vad han tycker, hoppas han aldrig behöver söka ett kvalificerat jobb.

Tips från coachen är att ta av dig luvan och tagga ner lite, så kanske du slipper bli misstagen för en tjackis.
Citera
2014-06-09, 13:37
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayblack
Det var ett jävla gnäll från det här neurotiska krigsbarnet som kan förmodas lida av identitetskris som följd av PTS. Props dock för att han står modell för en äkta husblatte, har lärt sig massa fina ord och står för vad han tycker, hoppas han aldrig behöver söka ett kvalificerat jobb.

Tips från coachen är att ta av dig luvan och tagga ner lite, så kanske du slipper bli misstagen för en tjackis.
Du beter dig som apan "husblatten" förklarar i videon. Grattis!
Citera
2014-06-09, 13:41
Medlem
Scarecrow87s avatar
Jo nu har etablissemanget med den där inkompetenta arab-idioten Houman även hittat på att rasism skulle vara ett svenskt påfund,därför att Von Linné uppfann taxonomin
Då fick asen "2 flugor i en smäll",de har visat att den där vettiga bosniern ska hålla käft för att han är Vit och har "fel" åsikter,samtidigt som de spottar på en av historiens största vetenskapsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in