Citat:
Ursprungligen postat av
Buzz996
hehe tagga ner några kilo xD
Men det här känns inte som om det här har något att göra just med invandring. Det kanske är fel på skolsystemet i Sverige som gör att ungdomar hatar skolan och sen hittar på andra (olagliga) saker. Känns som om "Sverige" skyller ifrån sig när man säger att det är pga invandringen det är så, kanske det är fel på systemet i Sverige? Visst, att länder skickar deras folk hit är också som att skylla ifrån sig men dom har inga resurser. Själv tycker jag att man ska "rusta" upp sig och inte låta vem som helst komma in, men samtidigt inte... när man vet själv eller känner någon annan som är flykting så förstår man...
Alltså, det är ganska uppenbart att det blir sociala utanförskapsområden när vi öser in folk från världens alla hörn. Folk som alltså inte kan läsa, folk som måste lära sig formen på hur siffran tre ser ut, fast man är tolv år osv. Det är förståeligt att det är många som inte orkar hänga med och istället ger upp och blir struliga, tar den enkla vägen och blir samhällsförstörande minigangstrar. Och du har ju rätt i att det inte är invandrarnas fel, det är politikernas fel, när de i sin ivrighet av någon underlig och oförklarlig anledning helt tvångsmässigt bara måste slå Världsrekord! i invandring.
Jag har full respekt för att det måste vara ett helvete på jorden att vara flykting, det är bara det att lilla Sverige kan inte svälja hela världens problem. Visst, det är synd att vi inte kan rädda alla, men så ser tyvärr verkligheten ut. Jag älskar Sverige och jag mår illa av att se när politikerna gör experimentverkstad av vårt tidigare så lugna och beskedliga land. 25 skjutningar i GBG hittills bara i år, det håller inte, det har gått för långt. Andra länder än Sverige måste dra sitt strå till stacken helt enkelt.
Invandring har varit bra för Sverige, och jag har flera goda vänner från bl a Iran, Indien och Vietnam. Supermega-invandring i skytteltrafik däremot är inte bra för Sverige, där måste man tagga ner några kilo

enligt mig. Det visar sig nu tydligt med t ex ökad gängkriminalitet, många oroliga områden och städer, stenkastning på bussar och brandbilar mm.
Integration är en komplicerad och seg process, det måste få ta tid och gå i lagom takt. Gör man det på det viset är invandring positivt för Sverige tycker jag.
SD 2014