Citat:
Ursprungligen postat av
stiftsadjunkten
'Anden sjaelv vittnar med vaar ande, att vi aer Guds barn'. Rom. 8 ; 16. - Den fraelste Tror , daerfoer talar han frimodigt. - 'Men Tron aer en Fast Tillfoersikt om det som man Hoppas , en OEVERTYGELSE om ting, som man icke ser '. Hebr. 11 ; 1.
Så det var precis som jag skrev innan. Ett godtyckligt val efter din egen smak som du sedan försvarar med tro och magiska insikter från ett dokument du inte kan styrka på annat sätt än att du valde det och att det är din tro, som bör respekteras trots att du inte klarar av att förklara varifrån tron kommer till att börja med utan cirkelargumentation.
Detta är var jag ville komma med mina frågor.
Du har ingen metod, du har inget kontrollredskap för att avgöra vad som är irrlära och vad som är sanning. Du har bara åsikt, önsketänkande och en investering i att det du valt att tro på är sant. Om någon skärskådar detta kommer krumbukterna och deflektionerna.
Jag skulle uppskatta lite självinsikt och erkännandet att er uppfattning är subjektiv i framtiden. Att hävda att andras uppfattningar är irrläror är arrogant då ni själva inte har någon metod för att avgöra sanningshalten i er egen.