Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Ja, men det kommer straffa sig. Förtryckta män är fan inte att leka med när de växer upp, just you wait.

Du är tragisk!

Ska de kränkta männen mörda 17 till eller vad är hämnden?
Citera
2014-06-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genseric
Ja det är sjukt att de inte själva inser att deras "motståndsrörelse" enbart gynnar högerextrema som SD och SvP men jag klagar inte

Det är sjukt att ni inte har någon gråskala.

Ni kan när som helst starta ett eget parti och framföra era åsikter. Men tycker ni att det är bättre att hämnas och slåss för att få er vilja igenom.

Ni gör er själva en otjänst.
Citera
2014-06-07, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Men människa!

Hur mycket klumpar inte män ihop kvinnor som olika objekt? Jag försvarar inte fenomenet men jag undrar varför du i din redan jämställda värld sett till att det inte ska ske åt något håll.

Skillnaden är att ingen säger att kvinnor ska tolerera att bli hopklumpade!

Sen så blir inte alla kvinnor kallade för våldtäktsmän eller att de deltar i en våldtäktskultur.

Den så kallade "objektifieringen" du nämner, som inte ens är en objektifiering, drabbar även män.

Män är i sådana fall dubbelt objektifierade!

Är det inte mer intressant att fråga varför du inte har stoppat all fattigdom i världen? Så jävla stora problem med logik du har.
Citera
2014-06-07, 16:03
Medlem
Nu finns det såklart undantag med kvinnor som verkligen hatar män, men att F! eller feminister i allmänhet skulle hata män? Nej, det är mansrollen som man avskyr. Den som ska vara tuff, okänslig, älska våld, är fixerad vid sex (och tycker att de har rätt till sex) och förlöjligar allt feminint.
Citera
2014-06-07, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MineyMo
Nu finns det såklart undantag med kvinnor som verkligen hatar män, men att F! eller feminister i allmänhet skulle hata män? Nej, det är mansrollen som man avskyr. Den som ska vara tuff, okänslig, bidragsberoende, älska våld, är fixerad vid sex (och tycker att de har rätt till sex) och förlöjligar allt feminint.

Tack för att du visar på ditt manshat.

Jag hatar inte muslimer, men jag hatar muslimrollen. Den som ska vara arbetslös, kriminell, gapig, islamistisk, älskar våld, fixerad vid sex, våldtäktsbenägen, rasistisk, förlöjligar allt svenskt, ointelligent.

Haha tänk vad det är okej att uttrycka hat för olika saker genom att bara lägga till "rollen" efter.

Jag äcklas inte utav MineyMo, jag äcklas utav MineyMo-rollen.

Fantastiskt! Hur kommer det sig att SD inte tänkt på det här tidigare?
Citera
2014-06-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Skillnaden är att ingen säger att kvinnor ska tolerera att bli hopklumpade!

Sen så blir inte alla kvinnor kallade för våldtäktsmän eller att de deltar i en våldtäktskultur.

Den så kallade "objektifieringen" du nämner, som inte ens är en objektifiering, drabbar även män.

Män är i sådana fall dubbelt objektifierade!

Är det inte mer intressant att fråga varför du inte har stoppat all fattigdom i världen? Så jävla stora problem med logik du har.

Vem säger att män ska bli ihopklumpade?

Men nog finns det väl män som påstår att kvinnor är horor, tex. Eller ihoppklumpade när de råkar ha en gemensam tanke om jämlikhet. Kvinnor kan inte köra bil. osv. Jag vill nog mena att alla är lika goda kålsupare.

Hur är en man dubbelt objektifierad? Vad är det du vill säga egentligen?

Min logik grundar sig på fakta. Det vet du uppenbart inte vad det är.

Du är en typisk gnällspik som gnäller om hur synd det är om alla oss män. Du har inte kommit med ett argument baserat på riktig fakta. Ska jag ta dig på allvar eller?

Edit: Tillägg
Senast redigerad av FYRB 2014-06-07 kl. 16:57.
Citera
2014-06-07, 17:13
Bannlyst
Citat:
Vem säger att män ska bli ihopklumpade?

Men nog finns det väl män som påstår att kvinnor är horor, tex. Eller ihoppklumpade när de råkar ha en gemensam tanke om jämlikhet. Kvinnor kan inte köra bil. osv. Jag vill nog mena att alla är lika goda kålsupare.

Min logik grundar sig på fakta. Det vet du uppenbart inte vad det är.

Du är en typisk gnällspik som gnäller om hur synd det är om alla oss män. Du har inte kommit med ett argument baserat på riktig fakta. Ska jag ta dig på allvar eller?

Edit: Tillägg

Fiministerna och du gör det indirekt genom att håna, förlöjliga och förtrycka de män som inte vill bli ihopklumpade.

Finns det män som säger att det är okej att hata kvinnor? Män som propagerar för att man ska hata kvinnor och kvinnorollen?

fi:s omskolningsläger för män och deras straffbeskattning på män är två exempel på manshat och hur män ihopklumpas.

Tex Marita Ulvskog som kallar män för gubbar, när kallade en manlig topp-politiker senast en kvinna för kärring? När sa senast en manlig topp-politiker att kärringar tar för mycket luft?

Att hata män är pk, att hata kvinnor ytterst tabubelagt.

Haha driver du med mig? Du har gång på gång bevisat att du inte har någon fakta och inte vet vad du pratar om. Du är verkligen aningslös. Det är pinsamt att se hur lite koll du har.

Du är en idiot. Allt jag säger baserar sig på fakta, men du är som Neville Chamberlain, en av historiens största clowner som verkligen var aningslös.

Det spelar ingen roll om du tar mig på allvar för jag har förstått att du är en pajas som inte förstått ett dugg. Skaffa lite kunskap innan du ska komma och diskutera.
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-06-07 kl. 17:17.
Citera
2014-06-07, 17:17
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Du är tragisk!

Ska de kränkta männen mörda 17 till eller vad är hämnden?

Fan vad dum du är, jag menar att det kommer leda till sådant. Men det är inte de kränkta männens fel, det är ju de som kränker som bär ansvaret. Nej tror inte det kommer mördas människor, men högern kommer växa starkt
Citera
2014-06-07, 17:18
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Det är sjukt att ni inte har någon gråskala.

Ni kan när som helst starta ett eget parti och framföra era åsikter. Men tycker ni att det är bättre att hämnas och slåss för att få er vilja igenom.

Ni gör er själva en otjänst.

Blev du tappad som barn eller? Vi har redan SD att rösta på
Citera
2014-06-07, 17:42
Medlem
Citat:
Tack för att du visar på ditt manshat.

Jag hatar inte muslimer, men jag hatar muslimrollen. Den som ska vara arbetslös, kriminell, gapig, islamistisk, älskar våld, fixerad vid sex, våldtäktsbenägen, rasistisk, förlöjligar allt svenskt, ointelligent.

Haha tänk vad det är okej att uttrycka hat för olika saker genom att bara lägga till "rollen" efter.

Jag äcklas inte utav MineyMo, jag äcklas utav MineyMo-rollen.

Fantastiskt! Hur kommer det sig att SD inte tänkt på det här tidigare?

Den bilden du verkar ha av muslimer bygger uteslutande på dina fördomar att 'så är muslimer' det finns ingen sådan roll för muslimer att leva upp till. Att hata män och att hata-mansrollen är två helt skilda saker. Mansrollen bygger på de förväntningar samhället har på män, hur de ska vara och hur de uppfostras att vara. Något som varken lönar sig för män eller kvinnor, men pressen att vara just sådan ligger på från båda hållen.

En man ska alltid vilja ha sex, därmed kan han inte riktigt rå för att han blir provocerad till att våldta, och han kan heller inte bli våldtagen.
En man får inte ha klänning, för klänning är feminint och feminint är dåligt.
En man får inte visa sig svag eller vara känslig, det är en feminin (dålig) egenskap och män ska vara tuffa.
Osv. osv.
Senast redigerad av MineyMo 2014-06-07 kl. 17:47.
Citera
2014-06-07, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MineyMo
Den bilden du verkar ha av muslimer bygger uteslutande på dina fördomar att 'så är muslimer' det finns ingen sådan roll för muslimer att leva upp till. Att hata män och att hata-mansrollen är två helt skilda saker. Mansrollen bygger på de förväntningar samhället har på män, hur de ska vara och hur de uppfostras att vara. Något som varken lönar sig för män eller kvinnor, men pressen att vara just sådan ligger på från båda hållen.

En man ska alltid vilja ha sex, därmed kan han inte riktigt rå för att han blir provocerad till att våldta, och han kan heller inte bli våldtagen.
En man får inte ha klänning, för klänning är feminint och feminint är dåligt.
En man får inte visa sig svag eller vara känslig, det är en feminin (dålig) egenskap och män ska vara tuffa.
Osv. osv.

Haha helt otroligt, helt otroligt att du inte inser hur fördomsfull du själv är!

Jag tycker att din åsikt om mansrollen är fördomsfull men min åsikt om muslimrollen stämmer.

Du är lika illa, enda skillnaden är mot vilken grupp du riktar dina fördomar!

Du är en karikatyr av hur en rasist tänker och tycker. Det får mig att skratta för det är så fördomsinfriande.

Du borde börja ifrågasätta dina "sanningar" för att du är ute och cyklar.
Citera
2014-06-07, 19:02
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Haha helt otroligt, helt otroligt att du inte inser hur fördomsfull du själv är!

Jag tycker att din åsikt om mansrollen är fördomsfull men min åsikt om muslimrollen stämmer.

Du är lika illa, enda skillnaden är mot vilken grupp du riktar dina fördomar!

Du är en karikatyr av hur en rasist tänker och tycker. Det får mig att skratta för det är så fördomsinfriande.

Du borde börja ifrågasätta dina "sanningar" för att du är ute och cyklar.

Ok, så beskriv den hegemoniska mansrollen för oss fördomsfulla då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in