2014-06-06, 21:29
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Det verkar ju vara någon sjuk trend detta med öppen planlösning mellan sovrum och badrum. Undrar också på detta med fukt... är hela sovrummet byggt som våtrum? Är det trevligt att ha fukt i sovrummet? Har de extremt effektiv ventilation? Är det inte en bra idé att kunna stänga dörren till wc?

En annan trend man ser i inredningsmagasinen är att man sätter (som det ser ut) vanliga tapeter i badrum och toaletter. Är det så smart? Får man ens bygga så i Sverige?

Ytskikt menade jag givetvis

Nästa grej kanske är öppet mellan garage och kök
Citera
2014-06-06, 21:35
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Nej, är inte mäklare eller skapare av Hemnet.
Det går fort här på nätet att bli tillskriven något man inte är.

Det finns flera olika inblandade när det gäller försäljning av bostäder...
Vem ser mest bostäder av alla? Nu menar jag irl och inte hemnetknarkarna.

Ja antingen så är du städare eller så är du stylist.
Citera
2014-06-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Ja antingen så är du städare eller så är du stylist.

Nejdu surastina.
Varken eller

Fundera ett varv till och återkom.
Citera
2014-06-06, 23:34
Medlem
Citat:
Nejdu surastina.
Varken eller

Fundera ett varv till och återkom.

Nu står det still i huvvet här, men är du flyttgubbe?
Citera
2014-06-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Nu står det still i huvvet här, men är du flyttgubbe?

Inte mäklare, stylist, flyttgubbe och heller inte städare....

Mäklarna ser inte lika många bostäder som jag. Stylister ser färre än mäklarna.
Citera
2014-06-07, 01:39
Medlem
Vedspiss avatar
Fotograf.
Citera
2014-06-07, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedspis
Fotograf.

:-)
Citera
2014-06-07, 02:41
Medlem
Citat:

Vi brukar klaga en hel del på vissa fotografer i denna tråd, hoppas du hör till de bättre
Citera
2014-06-07, 08:25
Medlem
Ett par objekt att dela med mig av. Inte hållit koll på tråden så mycket möjligt jag dubbelpostar nåt men hoppas på överseende...

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-vaster-lunds-kommun-trastvagen-17-c-6363327

Den här har legat uppe förr men blev nog inte såld då. Personligen gillar jag den här typen av hus och det jag reagerar på är egentligen mest hur i hela världen det är tänkt att man ska komma åt bokhyllorna...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-gamla-rosengard-malmo-kommun-vastra-kattarpsvagen-3-4910887

Här reagerade jag egentligen mest på utsidan (och den fejkslitna insidan med avrivna tapeter). Känns inte som världens vanligaste arkitektur...
Citera
2014-06-07, 08:57
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-gamla-rosengard-malmo-kommun-vastra-kattarpsvagen-3-4910887

Här reagerade jag egentligen mest på utsidan (och den fejkslitna insidan med avrivna tapeter). Känns inte som världens vanligaste arkitektur...

CarolynHax omgärdar sina länder och rycker ut - alltid beredd att klanka ner på skabbiga tegelväggar! Fast i det här fallet förstår jag i alla fall idén - det fungerar som en slags fondtapet.
Citera
2014-06-07, 09:08
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Kul! You had us there for a while.
Så vad är din åsikt om Fantastic Frank och såna "nymodigheter"? Är ni fotografer lika trötta på sånt trams som vi i denna tråd? Och vad är din åsikt- säljer det verkligen bättre med en massa paprikor i varje rum, eller stirrar spekulanter sig blinda på det och glömmer fastigheten? En massa Hemnet-klick betyder ju ingenting om det inte är en massa folk som sen kommer på visningen och många som också budar.
Citera
2014-06-07, 09:23
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Ett par objekt att dela med mig av. Inte hållit koll på tråden så mycket möjligt jag dubbelpostar nåt men hoppas på överseende...

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-vaster-lunds-kommun-trastvagen-17-c-6363327

Den här har legat uppe förr men blev nog inte såld då. Personligen gillar jag den här typen av hus och det jag reagerar på är egentligen mest hur i hela världen det är tänkt att man ska komma åt bokhyllorna...

Genom att balansera på takbjälkarna och hoppas på att du inte trillar ner och slår ihjäl dig...? Ibland blir jag så trött på dum arkitektur/design. Helt uppenbart att snickaren/beställaren inte tänkt igenom det ett dugg. Hade varit mycket bättre att vända bokhyllorna inåt där man kan nå dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in