Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
Marcus Birro i Expressens VM-guide om Chile: "Nästan hela laget spelar i Serie A så jag har full koll på dem".
Vilken fullständig jävla dåre. Vidal, Isla, Carmona, Pinilla och Edu Vargas utlånad är alltså nästan hela laget. 5 av 23 spelare.
Marcus Birro är urtypen av en slentrianfotbollssupporter. Hans kunskap är exakt det som står i rubrikerna på fotbollssiterna. Jag lägger ingen värdering i det, vuxna människor har oftast inte tid att vara kalenderbitare när det gäller fotboll. Men då ska man inte heller utge sig för att vara fotbollsexpert och man ska framförallt inte kasta ur sig utlåtanden i förhoppning att ingen orka syna en.
Stolle.
Det där han han sagt flera gånger tidigare, har hört honom säga det åtminstone två gånger i Calciomania. Och det är förstås inget annat än ett pinsamt dåligt uttalande. Tycker Birro borde rannsaka sig själv och inse att han borde lägga ned helt och hållet med att skriva. Tycker uppriktigt sagt han är en riktigt dålig skribent. Däremot kan jag gilla att höra honom i radio och TV, hoppas han håller sig till det i framtiden.
De Sciglio har förresten uttalat sig negativt om Seedorf och hans tid som styrande i Milan.
De Sciglio säger bland annat:
"Perhaps Seedorf could have listened more to us players in order to find a meeting point between the two parties."
"The things that we didn't agree with Seedorf upon? It was both on-pitch and off-pitch issues."
"What Inzaghi will bring to the team? Enthusiasm, his willpower and new play style ideas."
Det är ännu inte officiellt, men i och med De Sciglios uttalanden kan vi nog ta det som klart att Inzaghi blir Milans nye tränare.
Man har redan hämtat in Alex som kommer från en stark säsong i PSG, Jeremy Menéz skall vara så gott som klar och Inzaghi skall vilja hämta hem Paloschi. Man kan tycka vad man vill om Berlusconis och Gallianis floskler, men jag tror att det här kan bli bra. Oavsett om Milan bara är en skugga av sitt forna jag bland alla dessa Lidlvärvningar så är det verkligen inte illa pinkat att få loss både Alex och Jeremy Menéz gratis. Dessutom sägs man vara överens med Valencia om övergånssumman för. Adel Rami; 4 miljoner EUR. Även optionen på Andrea Poli kommer utnyttjas ut.
Tänkbar uppställning med spelare som är tillgängliga:
Abbiati
Abate-Alex-Rami-De Sciglio
Montolivo-De Jong
Menéz-Kaká-El Shaarawy
Balotelli
(räknar Menéz som klar)
Nu tror jag förvisso att De Jong kommer att lämna i och hans kritiska uttalanden mot Milanledningen, dessutom finns det en risk att även Balotelli säljs. Men på pappret ser det ju faktiskt inte helt illa ut. Skulle nog främst satsa på en vass trequartista samt en ersättare till De Jong. Kanske kan Galliani byta bort Abate mot Pastore? PSG har ju länge visat intresse för ytterbacken samtidigt som Pastore drömmer om att få bära Milantröjan.