2014-06-06, 11:47
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predator1337
Finns FSA ens kvar?, det känns mer som FSA gett upp för längesedan. Det är väl mer Islamic/Nusra front och ISIS som strider mot SAA.

FSA finns men många har övergått till andra mer radikala grupper som Islamic Front. "FSA" som enhetlig armé existerar inte, utan "FSA" består av små grupper som alla samverkar med varandra på ett eller annat sätt. Dessa grupper har ett tätt samarbete, men inte alltid exakt samma ideologiska övertygelser vilket är ett problem. Det finns inte samma kontroll på gruppen som i al-Nusra där man har en tydlig organisation.

FSA både finns och inte finns kan man säga. Idag kan vem som helst säga att han strider för FSA.
Citera
2014-06-06, 11:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Är det någon som vet ifall det är sant att 300 ukrainska huliganer har varit nere i Syrien och krigat sida vid sida med de jihadistiska rebellerna mot Assad-regimen eller handlar det om rysk propaganda?

http://www.presstv.ir/detail/2014/05/30/364785/syria-militants-fighting-in-east-ukraine/

Gud så sjukt. Vad tror du själv? Varför sprider du sånt skit om du inte vet om det är sant? Ukrainska soldater i Syrien... när det är konflikt i Ukraina? Vilka bevekelsegrunder skulle de ha? Vad vi har hört om förut är ukrainska piloter som hjälp SAF.
Citera
2014-06-06, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vad har hänt med dig? Tidigare var du ganska vettig.

Wahhabi, salafi osv, är bara eufemismer. De själva kallar deras religion islam och sig själva muslimer, och i Syrien gör de precis vad de skall göra enligt koranen.

Att du önskar dig en annan bild av islam än vad islam egentligen är, det är ditt problem.

Nej, islam och muslimer är starkare än vad islam/muslimer har varit på många hundra år, nu, och de är ekonomiskt, militärt och politiskt uppbackade av Väst. Egentligen är det såklart tyskarna som är problemet; USA vars vita majoritetsbefolkning består av tyskt påbrå i hög utsträckning. Tyskar (och i mindre utsträckning svenskar) har historiskt sett alltid varit pro-islamiska, allierat sig med Kalifatturkiet osv, och ja, nu stödjer amerikanerna, islam hela vägen ut och de har inga planer på att ändra på sig. Dansar man med djävulen får man dock djävulen hem till sig till slut, så det är väl om något en historisk ironi att det finns så mycket turkar/muslimer i Tyskland och Sverige Det är väl bara en tidsfråga innan de börjar kaoza loss här också och utropar en kalifatstat av Sverige.

Det här är för övrigt islamiskt korrekt beteende av islamisterna i Irak:

Sålde hus ägt av assyrier - blev halshuggen: http://hujada.com/article.php?ar=2403

Varför försvar du islamisterna i Syrien, joghd? Du är uppenbarligen på deras sida så här rent retoriskt på forumet, men vad får du ut av det personligen? Varför försöker du distansera deras islamiskt korrekta beteende, från islam? Varför känner du att islam måste vittvättas, sminkas och förhärligas? Anser du att det finns något ädelt med islam att du anser att det är värt att separera den helt islamiska våldsideologin ISIS i Syrien utövar, från islam?

Bra länk om ISIS:

Källa: What ISIS, an al-Qaeda affiliate in Syria, really wants: http://www.economist.com/blogs/economist-explains/2014/01/economist-explains-12

Ja, det här med sharialagar och alla muslimer i en kalifatstat, och halshuggningar, det är ju ett helt originellt koncept och så oislamiskt som det bara kan bli! Muhammed hade med största sannolikhet tagit avstånd från ISIS!

du är alltså en propagandaperson åt wahabisarna, al-qaidas religion, du är en äcklig al-qaida-anhängare, jäkligt konstigt att en kristen syrier väljer den sidan.

på fältet hade du kunnat stå vid al-qaida och säga till dem att de representerat riktig islam och egga på dem och till SAA och hezbollah hade du sagt "ni är inte riktiga muslimer"

i kriget mellan al-qaida(wahabi) mot saa (90% muslimer) och hezbollah(muslimer) väljer du al-qaida, du väljer att fungera som deras propagandaperson

du är medveten om att wahabis dödar ditt folk? och vet du vad som är deras motivation? den propaganda som du sprider, kanske lyckas du rekrytera nån att döda ditt folk

så du är ju riktigt psyksjuk, hur känns det att vara en del av apparaten som vill förinta ditt folk?

skriv du dina lögner, wahabisarna har många propagandapersoner, thunderman var ju en t.ex. och du är bara ytterligare en sån

wahabism är inte islam, det är skapat av väst för att erövra mellanöstern, de följer inte koranen utan hittar på egna grejer och allt går ut på att döda andra muslimer, en ren söndra och härska-metod. Den här eliasalutard är en av deras propagandapersoner.

-----

det var val och här kan man se kerry fullständigt ogiltigförklara valet, väst bryr sig inte om demokrati

http://www.youtube.com/watch?v=vmGksXMelTQ

i detta klipp ser man att en himla massa röstade och man ser hur de kontrollerade att allt gick rätt till:

http://www.youtube.com/watch?v=abxyNfbqJLs

valet måste ses som en stor moralisk triumf för syrierna, kul att se

här är ett klipp där det rapporteras om att terroristerna avrättat en syrisk tonåring i libanon

http://www.presstv.ir/detail/2014/06...en-in-lebanon/

ryssland säger att valet är legitimt

http://www.presstv.ir/detail/2014/06/06/365764/syria-election-legitimate-russia/

debattprogram om valet

http://www.youtube.com/watch?v=UHJSUpuUy3s

del två av debatten

http://www.youtube.com/watch?v=wlJQXd6EoEU
Senast redigerad av joghd 2014-06-06 kl. 14:30.
Citera
2014-06-06, 20:19
Medlem
Chris1991s avatar
Någon mer som hörde kuksugaren John Kerry hur han vädjade till Hizbollah att få slut på kriget?
Han sa det iförgår när han var i Libanon.

Det är fan rent hyckleri, först terroriststämplar USA Hizbollah, och nu kommer man här och ber Hizbollah att få ett stop på detta kriget.
Sen tycker jag vi ska komma ihåg USAs policy.
"United states don't negotiate with terrorists"

Det är ju rätt anmärkningsvärt eller hur? Världens supermakt kommer och ber en "terroristorganisation" om hjälp.
Citera
2014-06-06, 20:40
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Någon mer som hörde kuksugaren John Kerry hur han vädjade till Hizbollah att få slut på kriget?
Han sa det iförgår när han var i Libanon.

Det är fan rent hyckleri, först terroriststämplar USA Hizbollah, och nu kommer man här och ber Hizbollah att få ett stop på detta kriget.
Sen tycker jag vi ska komma ihåg USAs policy.
"United states don't negotiate with terrorists"

Det är ju rätt anmärkningsvärt eller hur? Världens supermakt kommer och ber en "terroristorganisation" om hjälp.

När har han sagt detta? Hizbollah kan själva inte göra ett skit egentligen, de har ingen kapacitet över huvud taget att få slut på kriget i Syrien. De kan däremot hejda en intern konflikt i Libanon.
De enda som tillsammans kan få slut på konflikten intern är den syriska regeringen (SAA/NDF) respektive FSA/Islamic Front. Utrikespolitiskt, Iran, Ryssland, USA, Turkiet, Qatar och EU.
Senast redigerad av ZuparN 2014-06-06 kl. 20:54.
Citera
2014-06-06, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
När har han sagt detta? Hizbollah kan själva inte göra ett skit egentligen, de har ingen kapacitet över huvud taget att få slut på kriget i Syrien. De kan däremot hejda en intern konflikt i Libanon.
De enda som tillsammans kan få slut på konflikten intern är den syriska regeringen (SAA/NDF) respektive FSA/Islamic Front. Utrikespolitiskt, Iran, Ryssland, USA, Turkiet, Qatar och EU.

Jag personligen tror att han snarare ville peka finger åt dom och försöka få det som att se ut som om dom starta kriget och dom kan avsluta det genom att ge upp eller något liknande. Jag såg bara den biten där han snacka om det och jag tror han sa ungefär "We tell Russia, Iran, Hezbollah etc to help stop the war" lr något sånt. Tror parten han borde snacka med är den andra sidan.
Citera
2014-06-06, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn
Jag personligen tror att han snarare ville peka finger åt dom och försöka få det som att se ut som om dom starta kriget och dom kan avsluta det genom att ge upp eller något liknande. Jag såg bara den biten där han snacka om det och jag tror han sa ungefär "We tell Russia, Iran, Hezbollah etc to help stop the war" lr något sånt. Tror parten han borde snacka med är den andra sidan.

håller med, det är ett sätt att skylla på dem, på samma sätt som de skyller på ryssland i ukraina trots att det var usa som startade problemen
Citera
2014-06-06, 22:30
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalennn

Jag trodde trodde Chris menade att Kerry enbart syftade på Hizbollah, men Kerry talade tydligen om "Russia, Iran and Hizbollah", d.v.s. Syriens allierade. John Kerrys uppmaning var således inte riktad mot just Hizbollah, utan mot alla som stödjer den syriska regeringen. Det stämmer vidare att han motsäger sig själv, då han pekar på andra aktörer som krigsfrämjande samtidigt som hans regering i veckan beslutade att utöka vapenleveranserna till "the moderate rebels".

Faktum är att Hizbollah själva inte kan åstadkomma något i Syrien, på samma sätt som ISIS inte självständigt kan åstadkomma något, förutom lokala och provinsiella segrar. Detta är små aktörer i jämförelse till SAA/NDF respektive FSA/IF.
Senast redigerad av ZuparN 2014-06-06 kl. 22:32.
Citera
2014-06-06, 22:40
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:

I förgår såg det på arabisk tv.
Jo man kan förstå om USA vädjar till ett annat land ett exempel.
Men att man med en policy att inte förhandla med terrorister väljer att vädja till Hizbollah för att få stöd från just en "terroristorganisation" som dom så flitigt vill kalla dom. Det tycker jag är rätt anmärkningsvärt.

http://www.liveleak.com/view?i=991_1402058114

Sen underskattar du inte Hizbollah lite nu?
Alla vet, Syriens militär lika mycket som USA att om Hizbollah hade dragit sig tillbaka från konflikten i Syrien hade det gått riktigt illa för SAA. Vi kommer ju alla ihåg hur det såg ut på slagfältet innan Hizbollah lade sig i. Det är inte heller någon förskönad bild utan det är ett faktum.

Vill understryka att jag inte påstår att Hizbollah gör allt. Hassan Nasrallah sa själv i sitt senaste tal att Hizbollah bara är en droppe i havet i Syrien och att det är SAA som gör det mesta.
Citera
2014-06-06, 23:00
Avslutad
Citat:
Jag trodde trodde Chris menade att Kerry enbart syftade på Hizbollah, men Kerry talade tydligen om "Russia, Iran and Hizbollah", d.v.s. Syriens allierade. John Kerrys uppmaning var således inte riktad mot just Hizbollah, utan mot alla som stödjer den syriska regeringen. Det stämmer vidare att han motsäger sig själv, då han pekar på andra aktörer som krigsfrämjande samtidigt som hans regering i veckan beslutade att utöka vapenleveranserna till "the moderate rebels".

Faktum är att Hizbollah själva inte kan åstadkomma något i Syrien, på samma sätt som ISIS inte självständigt kan åstadkomma något, förutom lokala och provinsiella segrar. Detta är små aktörer i jämförelse till SAA/NDF respektive FSA/IF.

Hezbollah står bakom SAA/NDF så som jag ser det, d.v.s dom följer deras politiska ledning i Syrien, är Bashars mål att kunna föra en dialog så följer dom självklart med rytmen, men samtidigt så vet vi att andra sidan inte är intresserade av en dialog. Däremot så tänkte jag på något komiskt gällande det han sa, faktum är att dom håller på att få slut på kriget, dom rensar flitigt. Vem vet, det var kanske just det John Kerry menade: Skynda på med att rensa dom.

Men återigen hamnar vi tillbaka till hur mycket skitsnack som kommer från USA, hade dom verkligen velat få ett slut på kriget så hade dom definitivt kunna göra en hel del. Något John Kerry kanske inte riktigt tänkte på var hur svag han fick "oppositionen" att se ut genom att åka till Beirut för att böna och be dom vinnande parterna att "stoppa kriget". I andra ord vad han ville få fram är "Vi håller på att förlora, Syrien valde sin president återigen och ni håller på att vinna på marken, vi ser ännu en gång ut som åsnor som vi iofs alltid gör när det gäller vår utrikespolitik."
Citera
2014-06-06, 23:04
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
http://www.liveleak.com/view?i=991_1402058114

Sen underskattar du inte Hizbollah lite nu?
Alla vet, Syriens militär lika mycket som USA att om Hizbollah hade dragit sig tillbaka från konflikten i Syrien hade det gått riktigt illa för SAA. Vi kommer ju alla ihåg hur det såg ut på slagfältet innan Hizbollah lade sig i. Det är inte heller någon förskönad bild utan det är ett faktum.

Vill understryka att jag inte påstår att Hizbollah gör allt. Hassan Nasrallah sa själv i sitt senaste tal att Hizbollah bara är en droppe i havet i Syrien och att det är SAA som gör det mesta.

Jag underskattar inte Hizbollah, de har en central roll i Qalamoun och vid gränsen till Libanon. Däremot är deras roll geografiskt begränsad och kan inte jämföras med SAA/NDF:s roll i kriget.
Citera
2014-06-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Haha beslagtagna??? du gör det igen, du väljer dina ord och du kämpar för att förvanska sanningen , kalla det som det och det är sabotage av ett val ....inget annat.

Men kom igen vafan på det visset som valet gått till är det väl ingen som tar det på allvar. Det framgick av artikeln jag länkade till i mitt förra inlägg att de som röstar är bara regimanhängare, och i Hassakahs fall är det kristna, vissa araber och folk som inte vill bli av med sitt jobb. Att placera i förväg fulla valurnor i områden där folk inte ens medvetna om dess existens visar på vilket skämt detta val är.

Citat:
OK ta tex Amuda? Det finns varken SAA eller NDF i Amuda och ändå hade man val där
I denna video kan du se kurdiska politiker välkommnar valet och många säger att Assad är den enda alternativ
https://www.facebook.com/photo.php?v=228448024031026
PYD var rädda för sanningen, att ingen i deras områden vill ha de, att majoriteten vill hellre rösta på Bashar, YPD agerande säger mycket om vilka hycklare de är men på marken var situationen annan .
Och

Nu kan jag inte Arabiska, men det framgick inte att det skedde ett val i Amudah, det fanns inga bilder på några vallokaler, inga bilder på folk som köar till vallokaler. Hade ett val verkligen skett i Amudeh hade kurdisk media varit de första med att ta bilder på dessa för att sedan smutskasta YPG. Nu pratar jag om Rudaw, Basnews, Kurdistan Tv osv. Samtliga är anti YPG kanaler som har flera journalister på plats i Rojava, utöver det finns det massa KDP-S anhängare som gärna hade tagit bild på dessa vallokaler och spridit dessa i media återigen för att smutskasta ypg och pyd. Men inget sådant har jag sett på någon kurdiska kanal.

Citat:
Ändå blev civila attackerade att bväpnade kurder i fyra områden.

Vem är det som väljer sina ord noga nu då, ord som civila, attackerade och beväpnande är alla rätt så starka ord men ändå har du inte presenterat någon källa som backar upp det.

Om du menar att något sådant ska ha skett i samband med konfiskeringen av valurnorna, kan jag inget annat än skratta. Assaysh gick in dessa, för folket okända, vallokaler och helt enkelt konfiskerade valurnor. Att Asaysh viftade med vapen, eller gav någon örfil, är inte en omöjlig scenario, men att någon skulle hamnat på sjukhuset eller dött, nej något sådant har inte skett.

Citat:
Det är jätte roligt att läsa det du skriver, hur du försöker hela tiden legitimera kurderna handlingar, PYD har ingen makt i Hasakah , det är regeringen som har rätten att bestämma i Hasakah och ifall du missat denna video så har försvarsministern varit på besök i Kamishli den 29e Maj (staden som enligt dig och några kurder helt dominerad av kurder) ministern sa att varje cm av Hasakah tillhör Syrierna, vad gjorde YPG&co i Kamishli då? Ju de gick under jorden, ingen vågade ifrågasätta det ministern sagt
https://www.youtube.com/watch?v=KKnL_xSenEE&feature=youtu.be
Ministern passade på att dra en och annan i örat, både kurder och NDF .

Man kan ju undra vart i Qamishli han har varit, det verkar inte som han har besökt självaste staden utan militärbasen söder om staden och flygplatsen, dvs typ det enda armen har kontroll över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in