2014-06-06, 20:25
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Sverige åt alla?

Sverige är ett mångkulturellt land, och det är inget som går att ändra på idag. Vi har människor, kulturer, religioner och språk från alla världens hörn i det här landet. Ett mångkulturellt land alltså.

Detta innebär att olika kulturer behöver sitt eget spelrum, och kunna ta del av samhällets inrättningar på sina egna villkor.

Men rasisterna är emot allt som är mångkulturellt. Inga moskéer, inga bidrag till invandrarföreningar, avveckla allt som har med ett mångkulturellt samhälle att göra.

Ominus menar att detta är fel. Jag menar att det mångkulturella Sverige är åt alla, och inte bara för majoritetskulturen. Muslimska kvinnor som vill ha separata badtider ska få ha det, moskéer i muslimdominerande områden ska få ha böneutrop, somalier ska få dansa somalisk folkdans på nationaldagen osv.

Frågeställningar:

Har jag fel?
Räcker Sverige åt alla kulturer?
Ska andra kulturer få ett eget spelrum, och även kunna ta del av samhällets inrättningar på sina villkor? Utveckla.

Jag är stolt anti-rasist, pk-krigare och antivit. Detta har jag fått reda på via Flashback.

Men jag tycker du har fel. Mångkultur i all ära, men andra kulturer som inte är inhemska till Sverige måste även anamma lite svensk kultur för att detta projekt ska fungera..

Tex skulle invandrare kunna anamma denna dag till att fira vårt vackra land Sverige, sen kan svenskar vara med att fira andra kulturer när de väl ger sig.. Men grundbulten måste ändå vara Sverige och den svenska kulturen, om vi slutar ha den svenska kulturen som grundbult så blir det precis som i de länder flyktingar flyr i från.

Det vackra och fina med Sverige är ju vår kultur och vår öppenhet. Vår vilja att anpassa oss och ge plats. Att det är finare att ge än att ta. Man uppfostrar sina barn att alla är lika värda trots religion eller hudfärg.. För det har inget med hudfärg att göra,

Sverige är världens bästa land, svenskar är världens bästa folk och Sverige är oavkortat den bästa nationen i hela världen..

Det är vad vi etniska svenskar och alla nysvenskar måste anamma. Att vi är bäst, detta land är bäst och detta folk är bäst. Vår kultur är bäst, det är något våra förfäder har kämpat för att bygga upp för oss, för er.. Ta åt er, kom in i matchen och låt oss ta del av er kultur också...

Ni nysvenskar måste förstå att Sverige har en lång och stolt historia av underklass och överklass, där majoriteten svenskar har kämpat med näbbar och klor för att deras barn skulle ha mer rättigheter.. De har ju även om de inte visste om det kämpat för era rättigheter..
Senast redigerad av helveteskyrka 2014-06-06 kl. 20:30.
Citera
2014-06-06, 20:27
Medlem
Dela Sverige på mitten, där ena sidan får vara multikulturell och på andra sidan får man ta seden dit man kommer och rätta sig efter det land du bor i och låt det gå 20år. Vilket land tror du det kommer vara kaos i och vilket kommer ha en fungerande välfärd.

– Det här handlar om olika nationaliteter och religiösa motsättningar. De kan inte hålla sams i Syrien eller resten av världen så varför skulle de hålla sams här. Jag har tidigare sagt att det inte går att blanda olika nationaliteter. - Bert Karlsson
Citera
2014-06-06, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Jag är stolt anti-rasist, pk-krigare och antivit. Detta har jag fått reda på via Flashback.

Men jag tycker du har fel. Mångkultur i all ära, men andra kulturer som inte är inhemska till Sverige måste även anamma lite svensk kultur för att detta projekt ska fungera..

Tex skulle invandrare kunna anamma denna dag till att fira vårt vackra land Sverige, sen kan svenskt vara med att fira andra kulturer när de väl ger sig.. Men grundbulten måste ändå vara Sverige och den svenska kulturen, om vi slutar ha den svenska kulturen som grundbult så blir det precis som i de länder flyktingar flyr i från.

Det vackra och fina med Sverige är ju vår kultur och vår öppenhet. Vår vilja att anpassa oss och ge plats. Att det är finare att ge än att ta. Man uppfostrar sina barn att alla är lika värda trots religion eller hudfärg.. För det har inget med hudfärg att göra,

Sverige är världens bästa land, svenskar är världens bästa folk och Sverige är oavkortat den bästa nationen i hela världen..

Det är vad vi etniska svenskar och alla nysvenskar måste anamma. Att vi är bäst, detta land är bäst och detta folk är bäst. Vår kultur är bäst, det är något våra förfäder har måste för att bygga upp för oss, för er.. Ta åt er, kom in i matchen och låt oss ta del av er kultur också...

Vad är vi bäst på? Släppa in bidragstagare?
Citera
2014-06-06, 20:30
Medlem
Citat:

Tex skulle invandrare kunna anamma denna dag till att fira vårt vackra land Sverige, sen kan svenskt vara med att fira andra kulturer när de väl ger sig.. Men grundbulten måste ändå vara Sverige och den svenska kulturen, om vi slutar ha den svenska kulturen som grundbult så blir det precis som i de länder flyktingar flyr i från.

Det är vad vi etniska svenskar och alla nysvenskar måste anamma. Att vi är bäst, detta land är bäst och detta folk är bäst. Vår kultur är bäst, det är något våra förfäder har måste för att bygga upp för oss, för er.. Ta åt er, kom in i matchen och låt oss ta del av er kultur också...

Bra inlägg, och jag håller med. Jag har skrivit tidigare att det handlar om att mötas i mitten.
Citera
2014-06-06, 20:32
Medlem
Citat:
Fakta: Sverige är ett mångkulturellt land. Passar det inte dig kan du själv sticka.

Varför tror du så många högerpartier fått ökat röster runt om i europa? För att vi börjar tröttna på detta "multikulturella samhälle" som uppenbart inte fungerar.
Citera
2014-06-06, 20:33
Bannlyst
Citat:
Bra inlägg, och jag håller med. Jag har skrivit tidigare att det handlar om att mötas i mitten.

Svenskar ska inte mötas någonstans alls. Blatten ska ta till sig sederna självmant. Allt jävla daltande med förståndshandikappade somalier gör dem enbart ännu dummare.
Citera
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
Vad är vi bäst på? Släppa in bidragstagare?

Okej alla förutom du och din familj är bäst..
Är man berest så är det inte svårt att se hur satans bra Sverige är.
Citera
Medlem
Rodimusprimes avatar
Det Sverige borde göra är att erövra Albanien och där etablera ett mångkulturellt paradis. Det är ett land som är i desperat behov av kulturberikning och som experter på det tycker jag att Sverige borde visa vägen. Det albanska folket älskar mångkultur, detta efter många århundraden av ottomansk ockupation. Därför borde vi göra det till en ledfyr för mångkultur. Detta har många albanska kvinnor jag har bäddat även tackat ja till. Lite berikning.
Citera
2014-06-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misco
Varför tror du så många högerpartier fått ökat röster runt om i europa? För att vi börjar tröttna på detta "multikulturella samhälle" som uppenbart inte fungerar.

Och vad tror du dessa partier ska göra? Kicka ut alla invandrare? Kommer aldrig ske, med andra ord kommer Sverige fortfarande vara mångkulturellt oavsett om dina partier skulle få makten.
Citera
2014-06-06, 20:35
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Okej alla förutom du och din familj är bäst..
Är man berest så är det inte svårt att se hur satans bra Sverige är.

Ja precis, har man varit i övriga världens multikulturella samhällen så vet man hur det är dömt från början att sluta i katastrof och inbördeskrig.
Citera
2014-06-06, 20:36
Medlem
Fjodorovs avatar
Problemet är, du kan inte och kommer aldrig kunna upprätthålla ett samhälle och få det att blomstra när du tillåter så diametralt annorlunda livsstilar och kulturer. Värderingarna kommer i konflikt med varandra helt enkelt och eftersom oftast är kulturen folk-bunden så innebär det etniska motsättningar, du ser det i USA, du ser det i Frankrike, Holland, England och till och med i forna Jugoslavien.

Det kommer inte fungera, oavsett vad du anser är gott.
Citera
2014-06-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misco

Ominus is oblivious.

Hen verkar inte heller förstå varför PK ser så allvarligt på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in