Citat:
Ursprungligen postat av
wtfhappend
Eller anpassa dom bara sig efter våran svenska kultur.
Nej, detta funkar inte. Du kan inte säga till någon som flytt sitt hemland att h*n ska anpassa sig till den svenska kulturen när personen flytt för att fortsätta vara det h*n var i hemlandet.
OnT så har Omnius inte fel. Sverige räcker till för många kulturer, och jag är glad över att den stora massan tycker det.
Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Är du precis som alla andra anti-rasister, det vill säga en sådan som inte har någon som helst aning om de avgrundsdjupa skillnaderna mellan till exempel det nazistiska svenskarnas parti och de flyktingkritiska Sverigedemokraterna utan tror att det är "samma skit".
Jag ska mycket kort berätta om skillnaden:
Svenskarnas parti är precis så som du beskriver ett pyttelitet parti som vill rensa ut allt utländskt ur den svenska nationen enda ner till genetisk nivå.
Sverigedemokraterna har ett helt annat förhållningssätt, SD är inte så intresserade av att rensa ut det utländska som redan finns i landet utan vill snarare bejaka det genuint svenska innan det drunknar i kebab, pizza och kurdisk magdans.
Jag tror att de som ogillar SD trots att de läst partiprogrammet gör det för att de inte tror att SD alltid kommer att vara det de är idag. Man tänker tillbaka på NSDAP. Hitler valde inte att inleda sin politiska karriär med att säga "vi kommer att gasa judar och bögar!" utan det kom senare, efter att han fick makt.