2014-06-06, 19:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Och kolla vart dom länderna har tagit dom, kolla på england,frankrike,amerika etc etc hör man inte att det smäller där varannan dag numera? Amerika och England har dessutom fått mottaga ett par terrordåd där deras egna fått sätta livet till, eller Frankrike där folk gör uppror pga diskriminering och där det råder fullständigt kaos. Det vi ser i Sverige idag är ingenting och vi kan inte jämföra oss med andra länder då vi inte har samma problem, visst invandringen har ökat och vi översvämmas av invandrare men vi har inte samma problem som Amerika, England eller Frankrike (som exempel). Vi har haft en enda självmordsbombare och han lyckades enbart spränga sig själv och det är kanske tecken på något? Att Sverige kan skonas från terrordåd? Jag vet att det är för långsökt och abstrakta tänkande men ändå? Vem är du som säger att Sverige inte är till för alla? Jag menar 220 år utan krig betyder ändå att Sverige är ett neutralt land utan konflikter, håller du inte med?

Det blir 200 år i år i augusti. Att Sverige klarats sig så bra har handlar just om att vi varit ett folk. Det är en styrka att ha ett homogent folk som vi har haft tills nu denna massinvandring satt fart. Styrkan ligger främst i att det i läge av kris blir att folk sluter samman, i mångkulturella samhällen blir det istället splittring när man skyller på varandra, vilket kan eskalera till inbördeskrig. Detta visas gång på gång i historien ändå ska det hålla på att älta med fantasier om hur bra mångkultur är.

Visst vi kan ha invandring men denna ska anpassas till vårt kultur och vårt levnadssätt. Vi ska INTE anpassa oss efter invandrare!
Citera
2014-06-06, 19:26
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Sverige är först och främst ett sekulärt land. Få svenskar bryr sig om kristendomen idag.

Men Sverige är också ett mångkulturellt land. Vi har hundratusentals muslimer i Sverige, och av den anledningen är moskéer befogat, då det finns en stor grupp som vill ha och behöver de.

När svenskarna utvandrade till USA så byggde de sina religiösa byggnader i det nya landet, varför ska inte invandrare i Sverige få bygga sina religiösa byggnader oavsett om det är moskéer eller buddisttempel eller vad det nu kan vara?
Eftersom Sverige inte är någon oformad lera eller något amorft "nybyggarland". Sverige är ett land som redan har en befolkning, kultur och historia formad efter tusentals år av blod, svett och tårar. Är det så konstigt att vi inte vill spotta på de som byggt detta fantastiska land? Är det så konstigt att vi inte vill korrumpera det som definierar oss, med kulturinslag som är totalt främmande?

Du ska veta att Sverige har varit homogent ända fram till 60-talet. Denna "mångkulturella episod" är ingenting annat än en historisk parentes som kommer att ses på med avsky av eftervärlden.
Citera
2014-06-06, 19:29
Avslutad
Ja, det är lustigt att ni Bosnier inte har lärt er något om mångkulturen av Srebrenica, Prijedor, Ključ, Bratunac, Foča, Ključ, Kotor Varoš, Prijedor, Sanski Most, Vlasenica och Zvornik!

Säg hej till Radovan Karadžić när du träffar honom!
Citera
2014-06-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker också att invandrare ska få definiera sig som svenskar. De som vill det. Jag anser att alla kan bli svenskar, men det verkar inte locka så värst många att bli svensk.

Sjukt.

Som jag sade jag har en ganska amerikansk inställning till detta. Bara tanken på en person som söker amerikanskt medborgarskap och som svarar tjänstemannen att " det verkar inte locka så värst många att bli amerikan" får mig att le. Den otacksamma skithögen hade druttat ut på ändan ur kontoret och snabbt blivit förpassad tillbaka till det skithål han kom ifrån med första bästa flyg.

Jag hoppas det kan bli så i Sverige en dag.

Det är ingen rättighet att få kallas svensk, det är en enorm ynnest, och har man inte vett att förstå det bör man förpassas ur vårt land och berövas vårt beskydd omedelbart.
Citera
2014-06-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Det spelar ingen roll, Sverige är och kommer föralltid vara ett kristet land, även om du påstår att det är sekulariserad. Nej det är det inte.

Mångkulturell kommer få ner detta land på knän om ett par år, att du tar och jämför muslimer/somalier som kommer hit och förstör landet jämfört med svenskar som utvandra till USA och anpassade sig till kulturen där visar bara hur inkompetent du är.

Sverige är bara ett "kristet" land på pappret. I praktiken är det ingen som bryr sig om kristendomen.

Jag tycker min jämförelse var bra. Det finns ingen skillnad förutom att de religiösa byggnaderna som byggs av invandrare i Sverige oftast är moskéer.

Anledningen till att svenskar anpassade sig till den amerikanska kulturen är för att den amerikanska kulturen är attraktiv. Många invandrare i Sverige finner inte den svenska kulturen tillräckligt attraktiv för att gå över till den.
Citera
2014-06-06, 19:45
Medlem
Citat:
Sverige är bara ett "kristet" land på pappret. I praktiken är det ingen som bryr sig om kristendomen.

Jag tycker min jämförelse var bra. Det finns ingen skillnad förutom att de religiösa byggnaderna som byggs av invandrare i Sverige oftast är moskéer.

Anledningen till att svenskar anpassade sig till den amerikanska kulturen är för att den amerikanska kulturen är attraktiv. Många invandrare i Sverige finner inte den svenska kulturen tillräckligt attraktiv för att gå över till den.

Det är pga dumma jävla invandrare som inte fattar vad folk säger som vi bli lacka på, för jag har läst sen sida ett och du fattar NOLL. Stick om det inte passar dig.
SVERIGE = KRISTET MED KYRKA
JALHALAL LAND = MUSLIM MED MOSKÉ

Fattar du eller ska jag utveckla mer??
Citera
2014-06-06, 19:45
Medlem
Tycker Sverige borde vara svenskt.
Tycker tyskland borde förbli tyskt mm.
?
Är ju trevligt att ut och resa och träffa annurlunda människor och uppleva en annan kultur.
Vi behöver ju inte ha varenda religion/kultur/tradition i Sverige, låt sverige vara sverige.

Att vi ska ha varende kotte på jorden i Sverige kommer bara att bli kaos.
Olika religioner och olika traditioner ska inte blandas.

Visst vore det ett fantistiskt jävla paradis om vi bara kunde mixa ihop människor från olika delar av världen.
Och det är vad dessa multikultinissar vill, MEN ÖPPNA ÖGONEN och se hur det ser ut i världen.
Hur ser det ut tex i Frankrike? Har det lyckats tycker ni?
Citera
2014-06-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiel1891
Det är pga dumma jävla invandrare som inte fattar vad folk säger som vi bli lacka på, för jag har läst sen sida ett och du fattar NOLL. Stick om det inte passar dig.
SVERIGE = KRISTET MED KYRKA
JALHALAL LAND = MUSLIM MED MOSKÉ

Fattar du eller ska jag utveckla mer??

Fakta: Sverige är ett mångkulturellt land. Passar det inte dig kan du själv sticka.
Citera
2014-06-06, 19:50
Medlem
"Sverige har alltid varit mångkulturellt"

Historiskt sett har de invandrarna som bråkade kastats ut, titta bara på ziggisarna. Judar är också ett exempel. Hur hade somalierna tagits emot? Invandringen var selektiv och hade ett nära band kulturellt och etniskt. Tyvärr är dagens svenskar en bunt ryggradslösa mesar som skulle behöva kasta ut mycket av berikningen omedelbums innan populationen av "alla vet vad" blir dominerande.

Så vad är egentligen önskvärt i att behålla i det tredje världen hittills givit oss?

Enstaka maträtt
Bekräftade fördomar

Mer?
Citera
2014-06-06, 19:51
Medlem
Citat:
Fakta: Sverige är ett mångkulturellt land. Passar det inte dig kan du själv sticka.

Efterblivna hora, jag är 100% SVENSK och kommer alltid vara, jag är döpt i svenska kyrkan och kommer gifta mig där samt begravas. Så du kan sticka som inte anpassar dig efter våra traditioner och kärlek till landet, visa respekt för våra förfäder som byggde det här landet.
Citera
2014-06-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Precis jag har heller inte sett någon journalist eller politiker ge bort sitt hus till negrer(för det är väl som vanligt det det handlar om). Såna tokar existerar säkert. Men det är nog ovanligt även inom de hypergodas kollektiv.

Jag har inte sett någon svensk ge bort sitt hus till en annan svensk heller. Det handlar inte om att ge bort sina hus.
Citera
2014-06-06, 19:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Nej inte så länge vi har vår egen kultur främst och våra egna röda dagar. Det är lite detta som motståndet mot massinvandring går ut på att förhindra att det blir ett mångkulturellt land...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in