2014-06-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Ja, men demografin i landet kommer knappast att ändras bara för att du gör om grundlagen.

Demografin kan också ändras om bara tillräckligt många vill det, det kommer ju naturligtvis inte att gå över en natt men blir det ett politiskt mål så kommer det ju sakta men säkert gå åt det hållet.

Enligt dig kommer Sverige nu och för alltid att vara en mångkultur och det finns ingenting som någon kan göra åt det, vad är det som får dig att tro det?

Om inte nazisterna hinner att komma till makten och ändra på det så lär väl Islam tillslut göra det, dessa har ju inte kommit för att bli en del av det Svenska samhället utan för att expandera sitt eget. Det vet vi ju redan.
Citera
2014-06-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Jag håller med dig delvis. Låt mig förklara:

Vad gäller invandring så är jag mer lagd åt USAs inställning. När du blir en medborgare i USA får du svära trohetsed. Dina barn får hälsa den amerikanska flaggan i klassrummen. Däremot får man behålla sin kultur, men det krävs att man offentligt bekänner sig som amerikan.

Om det kommer hit folk från andra länder för att deras länder uppenbarligen var sämre för dem än Sverige, så tycker jag Sverige skall kräva att de skall se sig som svenskar för att bli medborgare. Dom har ju redan genom att ta sig hit erkännt att Sverige är bättre än där de kom från, så vad är problemet?

I USA så säger folk att dom är "Amerikaner med X påbrå" där X kan vara svensk, pakistansk, italiensk eller nästan vad som helst annat. Amerikanerna håller för det mesta ihop för att dom ser sig som just amerikaner gemensamt.

Är du "Bosniak som bor i Sverige" eller är du en "Svensk med bosnisk påbrå", det är en väldigt skillnad i självbild. Fattar du?

Ja, jag tycker också att invandrare ska få definiera sig som svenskar. De som vill det. Jag anser att alla kan bli svenskar, men det verkar inte locka så värst många att bli svensk.
Citera
2014-06-06, 18:47
Bannlyst
Varför ska vi ha moske? Är vi i Saudiarabien? Sverige är ett kristet land och ska således endast ha kyrkor.

Och nej, vi ska inte ha in flera muslimer i landet.
Citera
2014-06-06, 18:48
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ja, men demografin i landet kommer knappast att ändras bara för att du gör om grundlagen.
Om du på allvar tror att svenskarna vill fullfölja det mångkulturella projektet till dess ände, dvs förvandla Sverige till ett kaotiskt Brasilien befolkat av en massa svartmuskiga identitetslösa kreatur, så tror du fel.

Vi ser idag en nationalistisk renässans i görningen. Demografin kommer att ändras, det kan du lita på.
Senast redigerad av Litteratur 2014-06-06 kl. 18:52.
Citera
2014-06-06, 18:50
Medlem
"Sverige åt alla" finns ju redan, vi agerar redan idag avfallskvarn åt Europa och tar hand om så många somaliska raketforskare vi kan, dock lär detta ändras när ekonomin och välfärden totalhavererar inom några år.
Citera
2014-06-06, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ja, jag tycker också att invandrare ska få definiera sig som svenskar. De som vill det. Jag anser att alla kan bli svenskar, men det verkar inte locka så värst många att bli svensk.

Kan jag som etnisk svensk bli Bosnier? Serb? Alban?
Citera
2014-06-06, 18:52
Medlem
1. vi ska inte tvingas lyssna på några jävla böneutrop, dom kan få utöva sin religion men det ska inte vara påträngande för andra.

2. Om jag får japanskt medborgarskap är jag Japan då ?
Citera
2014-06-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Varför ska vi ha moske? Är vi i Saudiarabien? Sverige är ett kristet land och ska således endast ha kyrkor.

Och nej, vi ska inte ha in flera muslimer i landet.

Sverige är först och främst ett sekulärt land. Få svenskar bryr sig om kristendomen idag.

Men Sverige är också ett mångkulturellt land. Vi har hundratusentals muslimer i Sverige, och av den anledningen är moskéer befogat, då det finns en stor grupp som vill ha och behöver de.

När svenskarna utvandrade till USA så byggde de sina religiösa byggnader i det nya landet, varför ska inte invandrare i Sverige få bygga sina religiösa byggnader oavsett om det är moskéer eller buddisttempel eller vad det nu kan vara?
Citera
2014-06-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
Kan jag som etnisk svensk bli Bosnier? Serb? Alban?

Nej.
Citera
2014-06-06, 18:56
Bannlyst
Citat:
Om Kurdistan tar in en betydande del invandrare, t ex svenskar, så tycker jag absolut att invandrare i Kurdistan ska få ett eget spelrum. Men nu har de inte gjort det. Sverige har däremot gjort det och det går inte att ändra på situationen, Sverige är de facto ett mångkulturellt land. Sveriges invandrare kommer bo och dö här, likaså deras barn och barnbarn. Det vore absurt att förneka de rätten till sin kultur. Svenska samhället bör anpassa sig till andra kulturer än bara majoritetskulturen.

Hur menar du? Har vi inte gjort det tillräckligt? Att vi låter er leva i fred, be till en pedofil, äta ert ritualslaktade kött räcker inte? Ska vi ge bort precis ALLT vi har?
Citera
2014-06-06, 18:58
Bannlyst
Citat:
Nej.

Men en pakistanier kan bli svensk?
Citera
2014-06-06, 19:13
Bannlyst
Citat:
Sverige är först och främst ett sekulärt land. Få svenskar bryr sig om kristendomen idag.

Men Sverige är också ett mångkulturellt land. Vi har hundratusentals muslimer i Sverige, och av den anledningen är moskéer befogat, då det finns en stor grupp som vill ha och behöver de.

När svenskarna utvandrade till USA så byggde de sina religiösa byggnader i det nya landet, varför ska inte invandrare i Sverige få bygga sina religiösa byggnader oavsett om det är moskéer eller buddisttempel eller vad det nu kan vara?

Det spelar ingen roll, Sverige är och kommer föralltid vara ett kristet land, även om du påstår att det är sekulariserad. Nej det är det inte.

Mångkulturell kommer få ner detta land på knän om ett par år, att du tar och jämför muslimer/somalier som kommer hit och förstör landet jämfört med svenskar som utvandra till USA och anpassade sig till kulturen där visar bara hur inkompetent du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in