2014-06-06, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Var kom svenskarna ifrån då?

Härifrån. Men hela landsytan är definitivt inte våran utan vi har invandrat/beblandat oss med de stammar som bodde där innan (götar, gutar, m.fl.)
Citera
2014-06-06, 16:47
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Och vem gav dig den rätten att kräva dessa separata badtider? Vill du införa apartheid med? Vill du leva i det förflutna eller vill du leva i framtiden?
Liberalismen, dvs jag själv, gav mig den rätten. Liberalismen säger ju att det inte finns några objektiva värden, så därför kan jag ju hitta på helt egna värden som är lika mycket värda än någon annans. Mångkultur är ju just mångkultur, jag måste ju få vara svensk till 100% i ett sånt samhälle, så varför ska inte jag kunna omgärda mig med enbart svenskar i mitt lilla instängslade kvarter menar du?
Citera
2014-06-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Härifrån. Men hela landsytan är definitivt inte våran utan vi har invandrat/beblandat oss med de stammar som bodde där innan (götar, gutar, m.fl.)

Men det betyder ju då att vi är ättlingar till dessa.

Vems land var det nu igen sa du?
Citera
2014-06-06, 16:49
Medlem
Det är resultat som räknas, inte fina ord och förhoppningar.

Med resultat i detta fall menar jag vilken kultur som skapar de lyckligaste människorna.
Den överlägset bästa kulturen är den sekulariserade västerländska kulturen. Ex Skandinavien, Nordeuropa, Australien, Kanada Nya Zeeland.

Där vetenskapen gör framsteg och kommer folket till godo, det pågår en ständig förbättringsprocess i dessa länder. Man ökar jämlikhet, bygger välfärd och det finns en tillit i samhället.

De absolut sämsta kulturerna är klankulturer och islamkulturer dessa kulturer har aldrig lyckats med att skapa lycka och välstånd.

Varför ska ickefungerande kulturer få fritt spelrum och motverka den överlägsna västerländska kulturen?

Visst kan vissa kulturyttringar som mat konst och musik tillföra bra saker. Men ska ett land fungera och slippa etniska konflikter så är det den västerländska kulturen som gäller.

Det mångkulturella samhället kommer leda till ett sämre samhälle. Det värsta exemplet nu, är Syrien som är en etnisk mångkulturell konflikt.

För mig spelar hudfärg ingen roll, det som spelar roll är att många kulturer är bara skit, tex romernas kultur och Menakulturen.
Våld, kvinnoförtryck, korruption religiöst bakåtsträvande, barnindoktrinering det är vad mångkulturen för med sig.
Citera
2014-06-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Det är resultat som räknas, inte fina ord och förhoppningar.

Med resultat i detta fall menar jag vilken kultur som skapar de lyckligaste människorna.
Den överlägset bästa kulturen är den sekulariserade västerländska kulturen. Ex Skandinavien, Nordeuropa, Australien, Kanada Nya Zeeland.

Där vetenskapen gör framsteg och kommer folket till godo, det pågår en ständig förbättringsprocess i dessa länder. Man ökar jämlikhet, bygger välfärd och det finns en tillit i samhället.

De absolut sämsta kulturerna är klankulturer och islamkulturer dessa kulturer har aldrig lyckats med att skapa lycka och välstånd.

Varför ska ickefungerande kulturer få fritt spelrum och motverka den överlägsna västerländska kulturen?

Visst kan vissa kulturyttringar som mat konst och musik tillföra bra saker. Men ska ett land fungera och slippa etniska konflikter så är det den västerländska kulturen som gäller.

Det mångkulturella samhället kommer leda till ett sämre samhälle. Det värsta exemplet nu, är Syrien som är en etnisk mångkulturell konflikt.

För mig spelar hudfärg ingen roll, det som spelar roll är att många kulturer är bara skit, tex romernas kultur och Menakulturen.
Våld, kvinnoförtryck, korruption religiöst bakåtsträvande, barnindoktrinering det är vad mångkulturen för med sig.

Varför väljer så många att behålla sin underlägsna kultur om svensk kultur är så fantastisk? Det är något som inte stämmer här.
Citera
2014-06-06, 16:58
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Det är vi svenskar som är de största invandrarna i Sverige (ungefär som amerikaner i USA).

Tycker vi ska lämna tillbaka landsytan till gutar och götar personligen.
Alltså hur historielös är du egentligen? Folken du pratar om är svenskar.
Dagens svenskars genetiska arv kommer ju till betydande del från dessa, samt andra närbesläktade germanska stammar.

Skandinaviska stammar:
http://www.volkstum.org/forum/showthread.php?335-Skandinaviska-stammar&

-
Edit: Fan, att folk inte förstår egenvärdet i att värna om vårt genetiska arv. Ovan nämnda länk påminde mig verkligen om hur framgångsrika och djärva våra germanska förfäder var. Att alla dessa germanska stammar lyckades nå sådan framgång runt om i världen är omöjligt en slump, det kan bara förklaras av att de var skapta av ett högkvalitativt virke, något som även dagens svenskar till stor del bär med sig.

Detta kanske är en omodern sak att säga, men för guds skull, var rädd om det arvet och blanda inte bort det.
Senast redigerad av Litteratur 2014-06-06 kl. 17:36.
Citera
2014-06-06, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Liberalismen, dvs jag själv, gav mig den rätten. Liberalismen säger ju att det inte finns några objektiva värden, så därför kan jag ju hitta på helt egna värden som är lika mycket värda än någon annans. Mångkultur är ju just mångkultur, jag måste ju få vara svensk till 100% i ett sånt samhälle, så varför ska inte jag kunna omgärda mig med enbart svenskar i mitt lilla instängslade kvarter menar du?

För att det inte existerar instängslade egna kvarter som omfattar någon etnisk gruppering du får tänka själv lite, du som svensk säger du? Du som svensk står som värd för dessa ''mångkulturella'' etniska grupper som kommer och skall bosätta sig i ditt land. Du kan tycka om det eller inte men verkligheten ser ut så, så varför väljer du att hata och skapa osämja när du kan skapa ett samhälle där alla kan dela på det likgiltigt? Det är fred du vill ha eller hur?
Citera
2014-06-06, 16:59
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Eller så anpassar dom sig till landet som tar emot dom?
Om jag hade bosatt mig i Kina, tror du då att jag hade fått gehör om jag ville ha ett badhus med seperata öppettider för män och kvinnor?
Om jag flyttade till Irak, tror du då att jag hade kunnat ställa krav på att jag minsann skulle få griskött på min skola, annars jävlar?
Om jag flyttade till Somalia, skulle jag då kunna ställa krav på att det minsann skulle byggas kyrkor i landet också, och gör dom inte det så börjar jag kasta sten och bränna bilar?

Det är en sak att behålla sin kultur och sina traditioner, en annan sak att inte anpassa sig för 5 öre dit man kommer.

Men är det konstigt att det blir så när vi bor i världens mest självhatande land...
Var det inte idag som man skulle ut och bränna svenska flaggan föresten
Citera
2014-06-06, 17:02
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Varför väljer så många att behålla sin underlägsna kultur om svensk kultur är så fantastisk? Det är något som inte stämmer här.

Det är inte brist på idioti här i världen. Varför existerar ens kulturerna från Mellanöstern? De har ingen som helst plats i en civiliserad värld, eller du tycker stening och kvinnoförtryck är något vi borde anamma i vårt multikulturella lekland?
Citera
2014-06-06, 17:04
Medlem
Det är helt korrekt att Sverige idag är ett mångkulturellt land. Invånarna i Sverige har genom sina valda politiker önskat detta tillstånd, och nu arbetar vi för högtryck att göra Sverige till ett globalt Skansen för att visa upp olika variationer av Homo Sapiens.

Innan vi fortsätter diskussionen så ska jag helt fräckt definiera följande ekvation: mångfald=polarisering=segregation
Alla kulturer och folkslag har vissa gemensamma mänskliga värderingar, och på samma sätt finns också väldigt stora skillnader. T ex gör inflytandet av religion mellan islam och kristendom att stora skillnader finns i människosyn.

Det finns som sagt en hel del gemensamt, där kulturer överlappar och vi kan lära en del av varandra. Å andra sidan finns bland alla människor också en hel del dårar, marginaliserade och frustrerade våldsverkare, "fringe groups". Kort sagt, extremister. Med antalet kulturer vi härbärgerar så kommer dessa bara att öka exponentiellt. Resultatet ser vi idag.

Ja, vi har valt polarisering. Grattis Sverige. Vi ser nu nassar, anarkister och islamister löpa amok på gator och torg. Inte minst ser vi dessa extremister löpa amok i media. Det går tamejfan inte en kvart på TV eller en spaltcentimeter i aftonblaskan utan att man ska få in ett inkvoterat opinionsinlägg från någon som vill sola sig i polariseringens paradis. När ska svensken (oavsett etnicitet) ha tid att utveckla sitt samhälle mot integration och homogenisering i en gemensam svensk kultur?

Tillbaka till frågeställningen om vi ska skapa spelrum för dessa olika kulturer. Ja, vilka är "vi"? Den s.k. majoritetskulturen? Naturligtvis ska vi inte skattefinansiera detta vansinne att bara späda på polariseringen och misstänksamheten. Iofs så utvecklar det sig ändå snabbt åt det hållet. Som sagt, vi vill ha det så. Jag ger det max 10 år innan kollapsen kommer.
Citera
2014-06-06, 17:10
Avslutad
I praktiken är inte Sverige mångkulturellt. De flesta grupper håller sig till sina egna.
Citera
2014-06-06, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Är de också diskriminering när kvinnor och män har olika omklädningsrum?

Fast vi pratar inte om olika avdelningar, utan olika tider. Exakt samma kan appliceras på allt i samhället. Jag har dock inget emot detta, men faktumet kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in