2014-06-06, 16:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Sverige är redan ett eget land. Snurrar en reklam på CNN om att varje land har sin egen historia, sin egen kultur, sina egna traditioner. Är bara här i Sverige som man hör sådan här smörja om att vi ska vara mångkulturella. Om något historien har visat oss genom krig och elände så funkar mångkultur aldrig. Kommer alltid bli motsättningar med sådant som vi ska ha! Nej vi ska ha! Tills det blir konflikter. Sverige ska vara ett eget land med en enda kultur punkt basta!
Citera
2014-06-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde.Geten
Enligt svensk lag är det egentligen diskriminering. Som att kvinnor enbart får handla på mataffären under vissa tider. Men så långt tänker varken svensken eller kalifatmuslimen.

Är de också diskriminering när kvinnor och män har olika omklädningsrum?
Citera
2014-06-06, 16:24
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Är de också diskriminering när kvinnor och män har olika omklädningsrum?
Enligt sveriges mest tolerenta och mångkulturella partier MP och F! så är det ett tecken på diskriminering,intolerans och patriarkatets förtryck.

Paradoxalt nog så är båda dessa partier också extremt vänligt inställda mot isla,en religion som är ökänd för att vara just patriarkal och intolerant mot sexuellt avvikande personer.
Citera
2014-06-06, 16:29
Bannlyst
Det är vi svenskar som är de största invandrarna i Sverige (ungefär som amerikaner i USA).

Tycker vi ska lämna tillbaka landsytan till gutar och götar personligen.
Citera
2014-06-06, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sverige är redan ett eget land. Snurrar en reklam på CNN om att varje land har sin egen historia, sin egen kultur, sina egna traditioner. Är bara här i Sverige som man hör sådan här smörja om att vi ska vara mångkulturella. Om något historien har visat oss genom krig och elände så funkar mångkultur aldrig. Kommer alltid bli motsättningar med sådant som vi ska ha! Nej vi ska ha! Tills det blir konflikter. Sverige ska vara ett eget land med en enda kultur punkt basta!

Och kolla vart dom länderna har tagit dom, kolla på england,frankrike,amerika etc etc hör man inte att det smäller där varannan dag numera? Amerika och England har dessutom fått mottaga ett par terrordåd där deras egna fått sätta livet till, eller Frankrike där folk gör uppror pga diskriminering och där det råder fullständigt kaos. Det vi ser i Sverige idag är ingenting och vi kan inte jämföra oss med andra länder då vi inte har samma problem, visst invandringen har ökat och vi översvämmas av invandrare men vi har inte samma problem som Amerika, England eller Frankrike (som exempel). Vi har haft en enda självmordsbombare och han lyckades enbart spränga sig själv och det är kanske tecken på något? Att Sverige kan skonas från terrordåd? Jag vet att det är för långsökt och abstrakta tänkande men ändå? Vem är du som säger att Sverige inte är till för alla? Jag menar 220 år utan krig betyder ändå att Sverige är ett neutralt land utan konflikter, håller du inte med?
Citera
2014-06-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Det är vi svenskar som är de största invandrarna i Sverige (ungefär som amerikaner i USA).

Tycker vi ska lämna tillbaka landsytan till gutar och götar personligen.

Att jämföra Sverige och USA är bara fånigt. Men du kanske är så gammal att du kommer ihåg när den Svenska konstitutionen skrevs?

Men kanske vore det på sin plats att Sverige ger vika åt olika gruppers extrema kulturyttringar, se hur många det är sen som vill behålla mångkulturen.
Citera
2014-06-06, 16:38
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Sverige åt alla?

Frågeställningar:

Har jag fel?
Räcker Sverige åt alla kulturer?
Ska andra kulturer få ett eget spelrum, och även kunna ta del av samhällets inrättningar på sina villkor? Utveckla.

Jag som svensk kräver separata badtider för blondiner och statsfinansierade allmännyttiga grindsamhällen enbart för etniska svenskar där jag kan bo. Så har jag dragit mitt strå till mångkulturprojektet. Vilka kulturer/yttringar som försiggår utanför mitt etniska taggtrådsstängsel ska jag inte behöva bry mig om som den gode liberalen jag är.
Citera
2014-06-06, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Jag som svensk kräver separata badtider för blondiner och statsfinansierade allmännyttiga grindsamhällen enbart för etniska svenskar där jag kan bo. Så har jag dragit mitt strå till mångkulturprojektet. Vilka kulturer/yttringar som försiggår utanför mitt etniska taggtrådsstängsel ska jag inte behöva bry mig om som den gode liberalen jag är.

Och vem gav dig den rätten att kräva dessa separata badtider? Vill du införa apartheid med? Vill du leva i det förflutna eller vill du leva i framtiden?
Citera
2014-06-06, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att jämföra Sverige och USA är bara fånigt. Men du kanske är så gammal att du kommer ihåg när den Svenska konstitutionen skrevs?

Men kanske vore det på sin plats att Sverige ger vika åt olika gruppers extrema kulturyttringar, se hur många det är sen som vill behålla mångkulturen.

Tidpunkt för konstitution spelar ingen roll.

Vi hör ändå inte hemma på denna landsyta i min mening.
Citera
2014-06-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ominus menar att detta är fel. Jag menar att det mångkulturella Sverige är åt alla, och inte bara för majoritetskulturen. Muslimska kvinnor som vill ha separata badtider ska få ha det, moskéer i muslimdominerande områden ska få ha böneutrop, somalier ska få dansa somalisk folkdans på nationaldagen osv.

TS, problemet är mer komplicerat än så.

Sverige är ett land som främjar jämställdhet, eller åtminstone påstås göra så. I Sverige har vi alltså som mål att män och kvinnor ska vara jämlika. Det ökade stödet för Feministiskt initiativ visar att intresset för detta är större än någonsin. Redan här förstår du säkert konflikten som uppstår när en viss grupp då går rakt emot detta, och vill införa ett slags könsapartheid i våra badhus.

Samtidigt har vi religionsfrihet i Sverige. Det står människor fritt att utöva sina religioner, oavsett hur knäppa de kan framstås som i mångas ögon.

Den typen av frihet vill jag bevara i Sverige. Vi kan inte förbjuda religion.

Vad vi däremot INTE bör tolerera är när religiösa grupper ställer KRAV på förändringar. Kommunens badhus ska inte behöva ändra sina badtider för att en grupp högljudda muslimer KRÄVER separata badtider för män och kvinnor.

Ej heller ska kommunens badhus behöva genomföra detta på grund av andra former av tvång, dåligt samvete, rasistanklagelser, m.m.

Det står muslimer fritt att bygga ett alldeles eget badhus. Det har jag inga som helst problem med.

Det står muslimer fritt att starta egna mataffärer med halalslaktat kött. Det har jag inga som helst problem med.

Vad jag har problem med är när en högljudd grupp muslimer kräver att ICA ska byta ut allt kött mot halalslaktat kött.

TS, du måste lära dig att skilja på att vara emot mångkultur, och att vara emot religiösa fundamentalisters påtryck. Man är inte rasist i något av fallen, men ännu mindre i det sistnämnda.
Citera
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swamp.thing
Tidpunkt för konstitution spelar ingen roll.

Vi hör ändå inte hemma på denna landsyta i min mening.
Var kom svenskarna ifrån då?
Citera
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Varför får vi aldrig se en beslöjad nyhetsankare till exempel?

Varför får vi aldrig se en invandrare dömas för ett hatbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in