Jag tror ölguden ser och älskar mig trots allt! Igår (eller ja, i förrgår) när jag knatade in på mitt lokala systembolag för att hämta upp min senaste beställning stod det ett knippe Pannepot på hyllan och såg vilsna ut, så nu kommer även jag få smaka på den

För övrigt verkar den ha dykt upp i relativt stora mängder i butiker som inte hade en enda tidigare i veckan, så om någon annan missade den den andra men ändå skulle vilja ha ett par flaskor kan det löna sig att kolla en gång till om den finns någonstans i närheten.
Annars har fokus legat på alkoholsvagare öl de senaste dagarna och jag har betat av Dugges Bärliner, Mikkeller Drink in the Sun och Brooklyn 1/2 Ale.
Bärlinern tyckte jag var riktigt jävla bra, fin tydlig hallonsmak men med en trevlig veteölsmak i bakgrunden och kanske det man beskriver som laktos? Den här hoppas jag det bryggs mer av!
Drink in the Sun var även den ruskigt bra med en beska som nästan liknade en IPA lite, tyvärr var kroppen kanske lite väl tunn men i öl med 0,3% vol. kan jag tåla det. Skönt att ha ett bra alternativ till Nanny State!
Brooklyn 1/2 Ale har jag lite svårt att bestämma mig för vad jag tyckte om. Först kändes den nästan lite smaklös, alldeles för hårt kolsyrad och relativt smaklös förutom en rätt skum smak som kanske kan vara Srorachi Ace? (jag kan inte minnas att jag druckit speciellt många öl humlade med den förut så därav frågetecknet) Med en bit mat till, och när den mest aggressiva kolsyran lugnat ner sig lite, blev den däremot riktigt trevlig och förvånansvärt mycket humletoner dök upp. Det här är definitivt en folköl jag kommer dricka mer av även om den inte var i närheten av lika bra som Bärlinern eller Mikkellers alkoholfria.