Då var In Flames nya singel "Rusted Nail" är äntligen släppt!
Lyssnat ett par gånger nu och tycker det är en schysst låt, om än lite annorlunda.
Vad tycker ni om In Flames nya singel?
Svår att greppa sådär på rak arm. Låter inte som jag är van vid att In Flames brukar låta.
Får ge den några genomlyssningar innan jag säger något mer konkret, men första intrycket var blä tyvärr
Förvånansvärt intetsägande för att vara en singel. Tråkiga riff och solon. Inte ens refrängen gav någon speciell känsla. Krävs bättring om det ska bli ett albumköp från mig.
Den tar sig jag har lyssnat 5-6 ggr nu och ser fram emot hela skivan som faan.
Sen som alltid så gnälls det bland vissa fans att det låter för soft men va fan de utvecklas ju också med tiden,"take it or leave it" liksom.
Kan poängtera att inte är en sådan som tycker "allt efter Reroute to Remain är skit", utan majoriteten av det jag gillar mest är från deras nyare skivor. Men det här var bara riktigt tråkigt.
Kandes for mycket "dator". typ lat hela tiden som konstgjort ljud.
Trakig och utan nagon dragig rytm heller... Ingen lat jag skulle lyssna pa tva ganger.
Helt okej låt, tråkig ljudbild men rätt så bra riff. Har aldrig varit ett större fan utav In Flames senare material men jag är ändå där ibland och lyssnar. Melodisk dödsmetal är dock inte det grabbarna är ute efter längre sedan många år tillbaka så jag jämför inte deras album längre.
Det blir mer och mer annorlunda för varje album som släpps.
Njae jag är besviken, känns för "konstgjort", låter inte alls som In Flames. Gillar dock Anders röst men annars så var den inte bra tyvärr. Känns som att dom börjat tröttna lite eller något. Funderar dock på att se dom sen i höst, dom brukar ju vara grymma live iallafall!