Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-31, 05:42
  #1
Medlem
storpungens avatar
Yo!

Är inte ute efter en knarkeffekt och inbillar mig inte att jag kommer få det heller utan jag vill ha ett bra kosttillskott. Har läst att Ashwagandha är lite lugnande och minskar stress. Någon som har testat Ashwagandha?
Citera
2014-06-05, 06:51
  #2
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Tänker beställa den här bl.a och köra nästa gång jag bestämmer mig för uppehåll. Är mest nyfiken på dess sug/absdämpande effekter. vet du nån bra sida man kan beställa från och hur länge är det rekommenderat att man äter?
Citera
2014-06-05, 15:35
  #3
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Tänker beställa den här bl.a och köra nästa gång jag bestämmer mig för uppehåll. Är mest nyfiken på dess sug/absdämpande effekter. vet du nån bra sida man kan beställa från och hur länge är det rekommenderat att man äter?
Jag köpte mitt på iherb.com. Jag vet inte för jag har inte testat men skall göra det snart.
Citera
2014-06-05, 22:33
  #4
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag köpte mitt på iherb.com. Jag vet inte för jag har inte testat men skall göra det snart.

Tänker du vara ren under tiden du testar det?

Har du testat hesperidin förresten, som finns i bl.a citrusfrukter, apelsinjuice, pepparmynta mm och ska binda till opioid-receptorer så där kanske man kan få lindring efter några liter eller en buske!
__________________
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-06-05 kl. 22:36.
Citera
2014-06-05, 23:32
  #5
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Tänker du vara ren under tiden du testar det?

Har du testat hesperidin förresten, som finns i bl.a citrusfrukter, apelsinjuice, pepparmynta mm och ska binda till opioid-receptorer så där kanske man kan få lindring efter några liter eller en buske!
Jag är alltid ren från narkotika och alkohol. Nej, har inte testat det.
Citera
2014-06-05, 23:37
  #6
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag är alltid ren från narkotika och alkohol. Nej, har inte testat det.

Använder du tobak regelbundet? Är själv mest intresserad av om det dämpar och lugnar vid sug. Men även om det är till hjälp vid avslappning och meditation vore det riktigt testvärt.
Citera
2014-06-05, 23:42
  #7
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Använder du tobak regelbundet? Är själv mest intresserad av om det dämpar och lugnar vid sug. Men även om det är till hjälp vid avslappning och meditation vore det riktigt testvärt.
Jepp, jag använder snus. Kan skriva om det även fungerar mot snussuget.
Citera
2014-06-05, 23:45
  #8
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jepp, jag använder snus. Kan skriva om det även fungerar mot snussuget.

I slutet ska du se att det är flashback som löser beroendets gåta och inga läkare eller psykologer.
Ska du använda några andra tillskott eller läkemedel tillsammans med aswagandhan?
Citera
2014-06-05, 23:52
  #9
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
I slutet ska du se att det är flashback som löser beroendets gåta och inga läkare eller psykologer.
Ska du använda några andra tillskott eller läkemedel tillsammans med aswagandhan?
Ja, inte fan är det läkare och speciellt inte psykologer.

Skall äta magnesiumtillskott och vitamintabletter. Tar en del mediciner.
Citera
2014-06-05, 23:59
  #10
Medlem
psychofoxs avatar
Läste på en svenskspråkig hemsida att denna substans boostar effekten hos tex bensodiazepiner? Undrar ifall någon här med lite trovärdighet som ändå har testat bägge ihop och varit hyfsat ren från annat kan uttala sig om ifall det stämmer?
Blev lite intresserad av den här och undrar också ifall det möjligtvis kan vara värt för mig att testa utfrån den aspekten. Finns ju ändå så många som käkar benso både legalt som receptbelagt narkotikum, illegalt dito samt som oklassificerad så kallad forskningssubstans.
Tycker ju om att ta ett glas grapefruktjos framåt kvällen till mina z-analoger, men det är ju dessutom gott och dessutom nyttigt för kroppen av andra orsaker och därmed inget slöseri.
Citera
2014-06-07, 02:25
  #11
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychofox
Läste på en svenskspråkig hemsida att denna substans boostar effekten hos tex bensodiazepiner? Undrar ifall någon här med lite trovärdighet som ändå har testat bägge ihop och varit hyfsat ren från annat kan uttala sig om ifall det stämmer?
Blev lite intresserad av den här och undrar också ifall det möjligtvis kan vara värt för mig att testa utfrån den aspekten. Finns ju ändå så många som käkar benso både legalt som receptbelagt narkotikum, illegalt dito samt som oklassificerad så kallad forskningssubstans.
Tycker ju om att ta ett glas grapefruktjos framåt kvällen till mina z-analoger, men det är ju dessutom gott och dessutom nyttigt för kroppen av andra orsaker och därmed inget slöseri.

Har även hört att den dämpar abstinens från missbruk av benso och andra gaba-droger. Vet nån hur det fungerar när det gäller det?

Jag ser en framtid där ingen längre bara öppnar sitt blister och sköljer ner med ett glas vatten utan det ska vara grapejuice, svartpeppar, magmedicin, antihistaminer, vitaminer, malariamedicin osv först.
Det blir effektivt!

Eftersom ingen verkar käka den förutom sektmedlemmar i olika hälsokost-ordrar så tror jag inte den är något att ha. men vem vet, en gång på tusen så hittar vi ju droger som glömts bort helt och hållet eller äntligen får sin funktion definierad.

Brukar alltid äta olika såna här tillskott när en bestämt sig för att vara nykter eller har at, då märker man tydligare ifall de faktiskt fungerar.

Hinner du inte före, så ska jag köpa nån burk och prova, för att kvitta allt svammel.
Vet du ifall det gäller med alla benso eller bara vissa?
__________________
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-06-07 kl. 02:31.
Citera
2014-06-09, 14:24
  #12
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Har även hört att den dämpar abstinens från missbruk av benso och andra gaba-droger. Vet nån hur det fungerar när det gäller det?

Jag ser en framtid där ingen längre bara öppnar sitt blister och sköljer ner med ett glas vatten utan det ska vara grapejuice, svartpeppar, magmedicin, antihistaminer, vitaminer, malariamedicin osv först.
Det blir effektivt!

Eftersom ingen verkar käka den förutom sektmedlemmar i olika hälsokost-ordrar så tror jag inte den är något att ha. men vem vet, en gång på tusen så hittar vi ju droger som glömts bort helt och hållet eller äntligen får sin funktion definierad.

Brukar alltid äta olika såna här tillskott när en bestämt sig för att vara nykter eller har at, då märker man tydligare ifall de faktiskt fungerar.

Hinner du inte före, så ska jag köpa nån burk och prova, för att kvitta allt svammel.
Vet du ifall det gäller med alla benso eller bara vissa?

Haha! Det är väl du och jag då! Själv har jag testat/använder mig av minst lika många icke-euforiserande läkeörter som jag har testat/använder rusmedel av olika slag.
Tycker dessutom att mycket av de negativa känslor som hjärnan vill lösa genom mera knark visar sig botas betydligt bättre med näring, vätska, vitaminer, mineraler osv. Kör kanske inga antroposofiska hälsokurer mellan varven, men fyller man tex på med näring under centralstimrus så får man ut mer av det än av de där ständiga påfyllningarna. Tycker jag i alla fall.
Har ingen aning om vilka benso den ska funka på. Är väldigt nyfiken på i fall den kan boosta z-analoger, då jag föredrar dem till sömnen.
Finns lite för mycket annat roligt just nu för att jag ska palla köpa den i sommar, men hör jag inget skitdåligt om den så får den väl utvärderas som allt annat inom rimlighetens, för mig ganska breda gränser.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback