Citat:
Ursprungligen postat av
TigerFromSweden
Har tränat styrketräning lite då och då (sisådär 1-2ggr i veckan) sedan jag var 15. Det var tre år sedan, och efter nyår så bytte jag umgängeskrets till en där alla mina polare nu tränar. Började träna seriöst med bra schema, kost, kosttillskott och sömn, och har slaviskt fortsatt med det sedan dess. Det betyder att jag nu har tränat seriöst i ca ett halvår.
Från att ha gått från en sticka på 1,90 och 62kg har jag nu ökat med ungefär 10kg, och fått magrutor, samt mer framträdande muskler över lag. Kan kört två kurer deff, en med Efedrin och en för en månad sedan med Clenbuterol (där maxdosen blev 100mcg).
En utav mina mest erfarna gymkompisar undrade här om dagen om det inte vore dags för mig att börja kura snart med? Jag vill verkligen bli "större", och inte bara i bättre form. Hans förslag var en kur på 8 veckor, med Testo P 150mg eod. Nolva kommer även köpas in från dag ett.
Då kommer frågan till er: bör jag göra det? Känns som ett stort steg, funderar på om ett oralt alternativt kanske hade varit en "enklare" nybörjarkur? T.ex. 10/50 Dbol? Eller bör jag helt avstå från AAS ett tag till? Är risken för biverkningar på tok för stora efter avslutad kur om man bara är 18, eller är detta exakt vad jag hade behövt?
Är f.ö. Helt frisk och mentalt stabil.
Inte för att det angår mig men förstår inte varför i helvete du skulle börja trycka när du ligger på 72kg på din längd ? speciellt när du bara är 18 år!
DU har så mycket mer att hämta naturligt genom att bara ligga i med träningen och bra kost.
om du verkligen vill kura så vänta ett par år tills du känner att du kört fast eller inte märker att du varken blir starkare eller går upp i vikt.
Personligen så ökar jag fortfarande i styrka och vikt och jag är 23år 185cm 94kg och har aldrig tagit aas.