Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-05, 21:43
Medlem
NirvanAs avatar
Varför ordnar inte SvP nån demonstration eller något liknande på nationaldagen? SMR körde ju med "folkets marsch" och dylika saker te.x

Och om man måste prioritera, varför inte nationaldagen istället för första maj?

Någon större händelse borde ju äga rum på nationaldagen tycker man, Nordisk vision är ju inget som uppmärksammas bland vanligt folk utan är ett "stängt läger" för redan övertygade så att säga...
Citera
2014-06-05, 22:06
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och om man måste prioritera, varför inte nationaldagen istället för första maj?

Första maj är viktig av flera skäl; det visar att partiet står på arbetarnas sida och att vi på allvar utmanar vänsterns självpåtagna monopol på att företräda dessa grupper. Dessutom är det få svenskar som på allvar firar nationaldagen och mest ser det som en ledig dag.

Citat:
Någon större händelse borde ju äga rum på nationaldagen tycker man, Nordisk vision är ju inget som uppmärksammas bland vanligt folk utan är ett "stängt läger" för redan övertygade så att säga

Men båda sakerna är viktiga; Första maj av externa skäl och Vision för interna, där likasinnade får möjlighet, att under avslappnade former, mötas och diskutera den kommande valrörelsen. Vi får inte underskatta betydelsen av personliga möten, som fruktbara för partiet.
Citera
2014-06-05, 22:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Varför ordnar inte SvP nån demonstration eller något liknande på nationaldagen? SMR körde ju med "folkets marsch" och dylika saker te.x

Folkets marsch arrangerades av olika organisationer under åren demonstrationen ägde rum.

Citat:
Någon större händelse borde ju äga rum på nationaldagen tycker man, Nordisk vision är ju inget som uppmärksammas bland vanligt folk utan är ett "stängt läger" för redan övertygade så att säga...

Nej, Nordisk Vision är inte ett "stängt läger", det är ett öppet arrangemang för alla som vill delta. Detta innebär att även människor som aldrig deltar på någonting (du exempelvis) är välkomna.
Citera
2014-06-05, 22:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Nej, Nordisk Vision är inte ett "stängt läger", det är ett öppet arrangemang för alla som vill delta. Detta innebär att även människor som aldrig deltar på någonting (du exempelvis) är välkomna.

Det jag menade var givetvis att lägret hålls på hemlig/ej offentlig plats samt utan rapportering från gammelmedia.
Citera
2014-06-07, 01:11
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Det jag menade var givetvis att lägret hålls på hemlig/ej offentlig plats samt utan rapportering från gammelmedia.
Isolerat lägerfirande är nog bättre som ren propaganda betraktat. Att efter massmedias hatande och förnedring av allting svenskt få se några som har det genuint trevligt och bara visar kärlek på nationaldagen.
Citera
2014-06-08, 11:54
Medlem
Finns det något parti man kan rösta på som bara vill att de med genetiskt svenskt ursprung ska ha rätt att bo i Sverige och ha svenskt medborgarskap.

Vad jag förstår så anser Svenskarnas parti att utlänningar som har västerländskt ursprung ska klassas som svenskar, vilket jag tycker är fel.
Citera
2014-06-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matterik
Finns det något parti man kan rösta på som bara vill att de med genetiskt svenskt ursprung ska ha rätt att bo i Sverige och ha svenskt medborgarskap.

Vad jag förstår så anser Svenskarnas parti att utlänningar som har västerländskt ursprung ska klassas som svenskar, vilket jag tycker är fel.

Nej det finns det inte vad jag vet.
Citera
2014-06-08, 18:26
Medlem
Citat:

Det enklaste är väl att gå med i Svenskarnas parti och arbeta för att få dem att ändra åsikt i den här frågan.
Citera
2014-06-08, 20:01
Bannlyst
Citat:
Nej, det tror jag inte finns. Men förklara gärna mer hur du tänker lite mer noggrant och vad det är för gränsvärden du föreslår. Vem är det man ska klustra med? Genomsnittssvensken eller kvarlevor från våra stenåldersförfäder och vad händer om man också har någon anfader från populationer i Norge eller Tyskland exempelvis?

Ja, jag tycker du är lite otydlig helt enkelt, och det är inte riktigt klart exakt hur du menar.
Citera
2014-06-08, 20:03
Medlem
Man kan göra en DNA analys och man kan använda kyrkböcker för att fastställa blodsband, säg 5 generationer tillbaka.
Citera
2014-06-08, 20:12
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Hur var årets Nordisk Vision?
Själv var jag upptagen med jobb.
Citera
2014-06-08, 20:17
Bannlyst
Citat:
Man kan göra en DNA analys och man kan använda kyrkböcker för att fastställa blodsband, säg 5 generationer tillbaka.
Ja, du kan göra en DNA-analys, men vilka är det du vill jämföra med? Och vad händer om det framkommer att någon också har en engelsk eller tysk anfader eller för den delen en dansk eller norsk?

Givetvis går kyrkböckerna att använda bak till 1600-talet i många fall. Men de säger ju ju inget om tidigare förfäder hade norskt, danskt, finskt eller tyskt blod i sig.

Jag förstår liksom fortfarande inte riktigt vad det är du syftar på. Är det personer härstammar från det här landområdet sedan 1700-talet (men som kan ha anfäder från övriga nordiska och germanska länder) eller måste man helt och fullt (och utan andra "inslag") matchas ihop med de stenålderspopulationer som vi har hittat här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in