Citat:
Jodå. Hade 0 svenskpartister varit på ön så hade det inte skrivits flera hundra artiklar om Svenskarnas parti under gårdagen och idag. Vår nästa statsminister Stefan Löfvén hade inte tagit sig tid att fördöma partiet, lika lite som andra högt uppsatta riksdagspolitiker och folkförrädare hade gjort det. Kommunisterna i Svenska kyrkan hade inte i någon slags panik låtit alla kyrkklockor ringa och den antinationalistiska hysterin hade uteblivit, och så vidare.
Målet är naturligtvis att få så mycket fokus och uppmärksamhet som möjligt, men det är också symboliskt viktigt att visa upp ett nationalistiskt alternativ som en motpol i Almedalen, som ju annars är en frizon för folkförrädarna. I min mening var det ett rent snilledrag att dels boka dagen innan den officiella starten, och dels att ha torgmöte och infobord varje dag under hela veckan. Den typen av uppmärksamhet som detta genererar kan inte köpas för pengar helt enkelt.
Att Svenskarnas parti ännu inte påverkar de politiska beslut som fattas i landet har du dock rätt i.
Målet är naturligtvis att få så mycket fokus och uppmärksamhet som möjligt, men det är också symboliskt viktigt att visa upp ett nationalistiskt alternativ som en motpol i Almedalen, som ju annars är en frizon för folkförrädarna. I min mening var det ett rent snilledrag att dels boka dagen innan den officiella starten, och dels att ha torgmöte och infobord varje dag under hela veckan. Den typen av uppmärksamhet som detta genererar kan inte köpas för pengar helt enkelt.
Att Svenskarnas parti ännu inte påverkar de politiska beslut som fattas i landet har du dock rätt i.
Ni förstår exakt vad jag menar. Självklart önskar ni att ni hade ett par tusen som lyssnare. Finns ingen partiledare som vill prata till stolar och träd
Det är till er nackdel att få uppmärksamhet, att svenssons i stugorna ser vilka avarter ni är. Om det skulle finnas flera hundra anhängare som lyssna och applåder ledarens tal får annat folk höja på ögonbrynen och börja lyssna de med, där resultatet skulle bli att några procent av dessa skulle välja att bli medlemmar och stödja partiet. Finns för mycket människor som påverkas av sådant, de dras med av bara farten, och de är inte få.