Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-06-29, 19:38
  #18553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Jodå. Hade 0 svenskpartister varit på ön så hade det inte skrivits flera hundra artiklar om Svenskarnas parti under gårdagen och idag. Vår nästa statsminister Stefan Löfvén hade inte tagit sig tid att fördöma partiet, lika lite som andra högt uppsatta riksdagspolitiker och folkförrädare hade gjort det. Kommunisterna i Svenska kyrkan hade inte i någon slags panik låtit alla kyrkklockor ringa och den antinationalistiska hysterin hade uteblivit, och så vidare.

Målet är naturligtvis att få så mycket fokus och uppmärksamhet som möjligt, men det är också symboliskt viktigt att visa upp ett nationalistiskt alternativ som en motpol i Almedalen, som ju annars är en frizon för folkförrädarna. I min mening var det ett rent snilledrag att dels boka dagen innan den officiella starten, och dels att ha torgmöte och infobord varje dag under hela veckan. Den typen av uppmärksamhet som detta genererar kan inte köpas för pengar helt enkelt.

Att Svenskarnas parti ännu inte påverkar de politiska beslut som fattas i landet har du dock rätt i.

Ni förstår exakt vad jag menar. Självklart önskar ni att ni hade ett par tusen som lyssnare. Finns ingen partiledare som vill prata till stolar och träd Det är till er nackdel att få uppmärksamhet, att svenssons i stugorna ser vilka avarter ni är. Om det skulle finnas flera hundra anhängare som lyssna och applåder ledarens tal får annat folk höja på ögonbrynen och börja lyssna de med, där resultatet skulle bli att några procent av dessa skulle välja att bli medlemmar och stödja partiet. Finns för mycket människor som påverkas av sådant, de dras med av bara farten, och de är inte få.
Citera
2014-06-29, 19:51
  #18554
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Ni förstår exakt vad jag menar. Självklart önskar ni att ni hade ett par tusen som lyssnare.
Jo, det gör nog alla. Nu har visserligen ett par tusen människor lyssnat på talet i direktsändning och i efterhand på nätet. Men det vore ju trevligt om lika många människor var på plats i publiken - såklart. Nu var det ju rätt så många människor som samlades runt Stefans appellmöte ändå, även om det är svårt att avgöra exakt hur många som var nyfikna, och hur många som var där för att visa sin "avsky".

Citat:
Finns ingen partiledare som vill prata till stolar och träd Det är till er nackdel att få uppmärksamhet, att svenssons i stugorna ser vilka avarter ni är.
Det får du förstås gärna intala dig själv om det får dig att må bättre. Själv är jag ganska övertygad om motsatsen och att Svenskarnas parti i princip tjänar på all uppmärksamhet de får så länge det typ inte handlar om något våldsbrott eller liknande.

Citat:
Om det skulle finnas flera hundra anhängare som lyssna och applåder ledarens tal får annat folk höja på ögonbrynen och börja lyssna de med, där resultatet skulle bli att några procent av dessa skulle välja att bli medlemmar och stödja partiet. Finns för mycket människor som påverkas av sådant, de dras med av bara farten, och de är inte få.
Tja kanske, så verkar dock inte partiet ha resonerat. Och jag antar dessutom att det är svårt för många att få ledigt och komma loss i en hel vecka om man inte har semester.

Hur mycket folk har tex Sverigedemokraterna på ön? Menar du att det är 500 SD:are som bara går och dräller i Visby i en dryg vecka? Låter lite konstigt, även om de ju är ett betydligt större parti än Svenskarnas parti som har betydligt fler medlemmar.
__________________
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-06-29 kl. 19:54.
Citera
2014-06-29, 20:37
  #18555
Medlem
White Christmass avatar
Nu när vänsterextremisterna och annat avskrap tjatar om att man måste förbjuda te x SvP.

Tryck på demokratin i propagandan.

T ex

"En röst på Svenskarnas Parti är en röst på demokratin"

"Tystar man oss så tystar man demokratin i Sverige"

"Stå upp för demokratin, rösta på SvP"

Retar gallfeber på vänsterextremisterna om ni gör er som en representant för demokratin i Sverige och det ger även lite röster. Lycka till.
Citera
2014-06-29, 20:43
  #18556
Medlem
TheBurdens avatar
Makthavarna avslöjar sig själva:
Citat:
Riksdagspartierna var inför Svenskarnas partis möte i Almedalen fullt sysselsatta med att bränna halmdockor. Jörgen Kromann resonerar här kring rädslan för att sakpolitiskt bemöta SvP.
https://www.realisten.se/2014/06/29/makthavarna-avslojar-sig-sjalva/
Citera
2014-06-29, 21:12
  #18557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det är väl exakt på det här viset det brukar vara. Äckelmedia vill ha det till att vart än SvP dyker upp så blir ortsbefolkningen alldeles rasande och går ut och visar sin avsky för detta vidriga "nazistparti", men sanningen är att folk inte alls blir särskilt upprörda utan tycker tvärtom att det är ganska intressant. Motdemonstranterna består istället till stor del av kringresande Södermalmsbor, tårtkvinnor, sinnessjuka judegubbar och annat patrask.

Jag tror också att det är media som ligger bakom det hela + ett fåtal människor som tillexempel tårtkvinnor, vänsterjude etc.

Som sagt media ägs ju av utlänningar i sverige så det är ju inte så konstigt alls att de blir upprörda när någon pratar om etniskt svenskt.

http://www.dailystormer.com/jewish-control-of-scandinavian-media/
Citera
2014-06-29, 21:32
  #18558
Medlem
Vikingabalks avatar
Nu har det även kommit upp ett klipp på en diskussionspanel med Stefan Jacobsson och Jonas Lundström, SvP´s kandidat i Stockholm.

https://www.youtube.com/watch?v=nyvmKOG8AHI
Citera
2014-06-29, 22:11
  #18559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Ni förstår exakt vad jag menar. Självklart önskar ni att ni hade ett par tusen som lyssnare. Finns ingen partiledare som vill prata till stolar och träd Det är till er nackdel att få uppmärksamhet, att svenssons i stugorna ser vilka avarter ni är. Om det skulle finnas flera hundra anhängare som lyssna och applåder ledarens tal får annat folk höja på ögonbrynen och börja lyssna de med, där resultatet skulle bli att några procent av dessa skulle välja att bli medlemmar och stödja partiet. Finns för mycket människor som påverkas av sådant, de dras med av bara farten, och de är inte få.

Det är relativt ointressant hur många som tar del av tal, demonstrationer osv live (okej jag kan hålla med om att det ser bättre ut på bild). Det viktiga är hur filmaterialet sedan sprids i sociala medier. Livesändningen (som tyvärr inte funkade helt felfritt) hade ju någonstans runt 2000 tittare under hela sändningen och i skrivande stund har den haft nästan 2800 visningar på Youtube

Om vi gör en liten jämförelse så brukar tex inte SD heller dra speciellt mycket publik eller ens vara speciellt många på plats vid sina evenemang när det vankas motdemonstrationer som kan urarta men ändå har de flera hundratusen väljare i ryggen

En annan viktig aspekt av det hela är alla de artiklar, TV inslag o dyl som pissmedia producerar och sprider angående en sådan här händelse. Oavsett om de alltid är vinklade så är det fin gratisreklam och vissa av de artiklar som producerats på temat SvP och Almedalen har ändå varit rätt hyfsade.
Citera
2014-06-29, 22:36
  #18560
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fast folk är väl dels bekanta med att det inte alltid funkar som det ska med chefer på jobbet (vilket i regel är ett företag), bland annat pga detta http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

Men sen låter det ju som att du är nån företagsälskande marknadskapitalist, är det den bilden SvP vill visa upp? Lockar det folk?


Nej, men det finns inga företag mig veterligt som håller en popularitetstävling i valet av VD och inga andra professionella organisationer för den delen heller. Likaså bygger alla professionella organisationer på hierarkier och delegering av operativt ansvar. Tror du inte människor uppskattar professionalitet? Varför är det viktigt att företag sköts professionellt men inte en nation?
Citera
2014-06-29, 22:52
  #18561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Nej, men det finns inga företag mig veterligt som håller en popularitetstävling i valet av VD och inga andra professionella organisationer för den delen heller. Likaså bygger alla professionella organisationer på hierarkier och delegering av operativt ansvar. Tror du inte människor uppskattar professionalitet? Varför är det viktigt att företag sköts professionellt men inte en nation?


du säger proffsiga organisationer så därför får du rätt, jag ville bara ge en kommentar.

Det finns otaliga exempel från vårdyrket där gruppchefen(avdelningschefen) har fått sina jobb för att de har varit bra på att slicka chefer fötter och sparka neråt. Men som sagt så har dessa inte varit VD och kommuner och andra vårdföretag har bär inte varit kända för att ha varit proffsiga.
Citera
2014-06-29, 23:02
  #18562
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
du säger proffsiga organisationer så därför får du rätt, jag ville bara ge en kommentar.

Det finns otaliga exempel från vårdyrket där gruppchefen(avdelningschefen) har fått sina jobb för att de har varit bra på att slicka chefer fötter och sparka neråt. Men som sagt så har dessa inte varit VD och kommuner och andra vårdföretag har bär inte varit kända för att ha varit proffsiga.


Nej, tyvärr sköts organisationer i den offentliga sektorn ofta inte på ett professionellt sätt vilket är ett resultat av det politiska vanstyret.
Citera
2014-06-30, 00:02
  #18563
Medlem
[/html]
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det är relativt ointressant hur många som tar del av tal, demonstrationer osv live (okej jag kan hålla med om att det ser bättre ut på bild). Det viktiga är hur filmaterialet sedan sprids i sociala medier. Livesändningen (som tyvärr inte funkade helt felfritt) hade ju någonstans runt 2000 tittare under hela sändningen och i skrivande stund har den haft nästan 2800 visningar på Youtube

Om vi gör en liten jämförelse så brukar tex inte SD heller dra speciellt mycket publik eller ens vara speciellt många på plats vid sina evenemang när det vankas motdemonstrationer som kan urarta men ändå har de flera hundratusen väljare i ryggen

En annan viktig aspekt av det hela är alla de artiklar, TV inslag o dyl som pissmedia producerar och sprider angående en sådan här händelse. Oavsett om de alltid är vinklade så är det fin gratisreklam och vissa av de artiklar som producerats på temat SvP och Almedalen har ändå varit rätt hyfsade.

Ni kommer aldrig komma någonstans. Det enda sättet är att ni startar något typ av väpnad konflikt. Skapa ett oroligt samhälle med politiskt våld dagligen. Där man försöker få igång andra grupper i samhället genom återkommande våldsamma attacker med dödlig utgång. På så sätt kan ett småskaligt inbördeskrig vara eran enda chans att få något att säga till om. Lyckas ni trigga igång andra folkgrupper genom attacker mot dem har ni allt i era händer. Eftersom de kommer hämnas och många oskyldiga svenskar kommer drabbas vilket skulle få dem att ansluta sig till nazistiska grupper.
Citera
2014-06-30, 00:17
  #18564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
[/html]
Ni kommer aldrig komma någonstans. Det enda sättet är att ni startar något typ av väpnad konflikt. Skapa ett oroligt samhälle med politiskt våld dagligen. Där man försöker få igång andra grupper i samhället genom återkommande våldsamma attacker med dödlig utgång. På så sätt kan ett småskaligt inbördeskrig vara eran enda chans att få något att säga till om. Lyckas ni trigga igång andra folkgrupper genom attacker mot dem har ni allt i era händer. Eftersom de kommer hämnas och många oskyldiga svenskar kommer drabbas vilket skulle få dem att ansluta sig till nazistiska grupper.
Jag tror att Svp kan ha en funktion politiskt genom att säga det som etablissemanget inte säger. Desto längre den nuvarande politiken i Sverige får fortgå desto mer kommer Sverige att brytas ner och kostnaderna att öka. En smart politiker inser att han måste lyssna på svenskarnas parti. Kanske inte erkänna att han har lyssnat men ändå på något sätt använda sig av denna motpol. För annars så går Sverige under som nation. För det är inte seriösa intressenter som ligger bakom massinvandringen. Det är de som vill söndra Sverige som ligger bakom. De har inte för avsikt att skapa något svenskt land alls utan bara att söndra. Så simpelt är det. Detta kommer så småningom bli övertydligt i svensk politik och då kommer någon smart politiker inom etablissemanget starta någon form av politisk korrekt version av svenskarnas partis idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in