Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-07-21, 17:51
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Nej. Det barnsliga/feminina är att förbjuda saker för att man tror att folk mår bättre av det.

Det är väldigt kvinnligt med förbud hit och dit. Kvinnor (och barn, givetvis) mår nog egentligen ganska bra av förbud och tvång, men det är inget som staten bör implementera.

Visa mig en bildad, framgångsrik (innovativ, ledande) och hälsosam man som parallellt med familjelivet, fysisk träning och akademiska prestationer också knarkar (på en försvarbar nivå) och jag köper ditt resonemang att män i ett framtida rasmedvetet Sverige kan få ha fri tillgång till droger (så får vi ett nytt Sodom och Gomorra förkroppsligat i det svenska folkhemmet).

Citera
2014-07-21, 18:16
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Inte av nödvändighet. Dock så förutsätter nästan ändringar av den ekonomiska modellen att utbytet utav varor sker via medling, varor för varor, snarare än det fria växlingssystemet vi har idag, alternativt att staten reglerar penningvärdet, där främmande stater, företag eller organisationer sedan får köpa utav den svenska kronan, för att kunna agera på den svenska marknaden.

Ja, byteshandel är kanske inte det mest effektiva av alla system och att staten skulle reglera penningvärdet för tankarna till sjuttitalets valutareglering, där svenskar måste be om lov för att föra ut valuta. Måtte dessa DDR tider inte upprepa sig, för regleringar medför lägre investeringar från utlandet, mindre handel och lägre tillväxt.

Citat:
Det fungerar förhållandevis annorlunda mot idag, där alla pengar som växlas växlas om till dollar innan de växlas, och där penningmängden i princip inte regleras alls.

Så är det, och det av nödvändighet, för att det finns många olika valutor i denna världen, som har mycket liten handel med Svenska kronor och därför inte kan skapa en effektiv prissättning på valutan.

Citat:
Nu börjar utläggningen bli lite lång och jag känner att jag bara babblar. Min poäng är att det internationella handeln kommer av nödtvång att se annorlunda ut än idag, av många olika anledningar.

Säkert, och för min del hoppas jag att den blir friare för det tjänar hela världen på. Ett exempel som jag personligen tycker illa om är Unionens jordbrukspolitik, som skapar höga tullar för tredje världen, subventionerar det egna lantbruket och dumpar priserna i tredje världen; och sedan måste vi skicka hjälp för att vi har slagit ut deras egen produktion.

Citat:
Det är inte nödvändigtvis så att nationalismen förespråkar ett "minimum av import", men självklart så måste det svenska ekonomiska systemet och den svenska staten premiera och prioritera det inhemska i första hand, genom att te.x. reglera tullar på utvalda varor som i övrigt redan produceras i Sverige i acceptabel mån eller genom momssystemet punkttaxera (öka eller minska skatten) varor på den egna marknaden för att premiera dess konsumtion eller produktion.

Jag tycker ärligt sagt att det är en feg och kontraproduktiv inställning att ropa efter protektionism, för att tullar mot import skapar tullar mot export och vi kan vara säkra på att andra länder kommer att svara med likadana medel. Världshandeln kommer att minska och alla blir förlorare, särskilt Sverige som är så enormt beroende av utrikeshandel. Stora länder märker inte av det lika mycket, för de har en större inre marknad.

Citat:
Självförsörjning är i det närmaste ett axiom inom nationalismen, men full självförsörjning i en global värld är i det närmaste en omöjlighet.

En tråkig och defensiv inställning av nationalismen i så fall, för det vore att leva under en slags permanent krigssituation, likt första världskrigets isolering. Mitt recept är helt annorlunda, jag tycker att vi ska våga ta upp konkurrensen med andra länder, på lika villkor och ha förtroende för vårt lands kunnande och möjligheter. Vi har en rik industriell historia i vårt land, med många entreprenörer, som byggde ett land i världsklass, och jag tror vi kan göra det igen, utan att behöva tillgripa tullar, självförsörjning eller regleringar. Min nationalism består av ett stort förtroende för vårt folk, även på den ekonomiska arenan, och därför vågar jag möta andra folkslag på lika villkor, för att jag tror att vi vinner den kampen, utan tullar.

Citat:
Principiell merkantilism är ingenting positivt och ingenting vi vill ha. Vi behöver kanske inte våra bananer och apelsiner, men att i principsyfte att minimera importen vägra import utav icke-essentiella varor skulle vara någon form av sjuk, ekonomiskt kontraproduktiv isolationism

Men då är vi ju överens...
Citera
2014-07-21, 18:21
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Tror du det är en slump att många haschpundare snurrar in sig i konspirationer om Illuminati/NWO? Jämför med den annars försupne svensken vars tankar till största del ägnas åt materialism. Vad är bäst för kampen? Har man väl börjat förstå en bit av hur världen fungerar så är det inte långt kvar innan man kopplar ihop det med judarna. Men jag antar att du föredrar skinnskallekulturen där man super och slåss, verkar ju inte bättre när du nu nämnt brännvin, mjöd och testosteron..

Antar att du även missat alla studier om vilken destruktiv inverkan alkohol har på kropp och sinne? För att inte tala om den katastrofala effekt det har i med brottslighet och splittrade familjeförhållanden. Men detta är ju helt okej så länge det "hör den svenska kulturen till".

Den nationella rörelsen behöver inte mer semitisk judeo-kristen konservativ mentalitet, det sköter Sverigedemokraterna så bra på egen hand. "War on drugs" skapar mer lidande för det svenska folket än vad avkriminaliseringen skulle göra då man slösar polisiära resurser och trakasserar fullt samhällsdugliga medborgare istället för att ge vård till de som behöver. Mycket mer svenskfientligt än så blir det inte. Än mer komiskt blir det när så kallade "nationella" väljer att ta del av regimens drogpropaganda istället för att ta del av vetenskapliga studier som visar vilken positiv inverkan droger kan ha i många avseenden. Vissa behöver verkligen ta ett steg framåt och komma med i matchen istället för att stå still och stampa med kängorna.
Senast redigerad av ninjutsu 2014-07-21 kl. 18:25.
Citera
2014-07-21, 18:21
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Visa mig en bildad, framgångsrik (innovativ, ledande) och hälsosam man som parallellt med familjelivet, fysisk träning och akademiska prestationer också knarkar (på en försvarbar nivå) och jag köper ditt resonemang att män i ett framtida rasmedvetet Sverige kan få ha fri tillgång till droger (så får vi ett nytt Sodom och Gomorra förkroppsligat i det svenska folkhemmet).

Men detta har ingen relevans. Jag har inte påstått att narkotika inte är skadligt.

Jag har bara konstaterat (inte påstått; det är inte ens något man kan diskutera) att effekterna av att förbjuda narkotika är betydligt värre än vad bieffekterna av att legalisera det skulle bli.

Fattar du inte att det som gör det möjligt för drogkarteller i Mexico att driva en verksamhet som omsätter miljarder dollar per år, är att droger är olagligt och därför blir dyrt och svåråtkomligt?

Nu är knappast droggangsters i Mexico något som är av relevans för oss, men faktum kvarstår: att förbjuda narkotika försörjer tiotusentals kriminella rasfrämlingar runtom i världen.

Det är bara en sak av många, dessutom.
Citera
2014-07-21, 18:25
Medlem
MrSkargards avatar
Jag förstår inte riktigt vad era privata åsikter om knark har i en tråd om SvP att göra, finns det inte trådar om nationalisters inställning till droger här?
Citera
2014-07-21, 18:29
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
En tråkig och defensiv inställning av nationalismen i så fall, för det vore att leva under en slags permanent krigssituation, likt första världskrigets isolering.
Bra att du tar upp frågan om krigstillstånd. I händelse av krig eller annan omvälvande händelse i vårt närområde kan vi över en natt bli tvungna att bli självförsörjande. Det är en omställning som vi idag skulle stå helt handfallna inför, vi kan inte idag försörja vår egen befolkning med mat och energi. När det gäller sådana fundamentala saker är skillnaden tydlig mellan ett system som sätter folkets bästa först och ett där företagens vinst sätt först.
Citera
2014-07-21, 18:34
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag förstår inte riktigt vad era privata åsikter om knark har i en tråd om SvP att göra, finns det inte trådar om nationalisters inställning till droger här?
Vi diskuterar väl att SvP borde ändra (eller skaffa sig en) sin narkotikapolitik, vilket alla tänkande människor fattar, även om det givetvis inte är en särskilt viktig fråga idag.
Citera
2014-07-21, 18:39
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Den nationella rörelsen behöver inte mer semitisk judeo-kristen konservativ mentalitet, det sköter Sverigedemokraterna så bra på egen hand. "War on drugs" skapar mer lidande för det svenska folket än vad avkriminaliseringen skulle göra då man slösar polisiära resurser och trakasserar fullt samhällsdugliga medborgare istället för att ge vård till de som behöver. Mycket mer svenskfientligt än så blir det inte.

Att kriget mot droger kanske skapar mer lidande, kan du faktiskt ha rätt i. Mycket talar för det.

Citat:
Än mer komiskt blir det när så kallade "nationella" väljer att ta del av regimens drogpropaganda istället för att ta del av vetenskapliga studier som visar vilken positiv inverkan droger kan ha i många avseenden.

Men att påstå att droger skulle medföra något positivt är väl ändå att skönmåla verkligheten. Ta dig en promenad på plattan eller något annat ställe och se med egna ögon vilket förnedring droganvändning medför. Jag själv hatar droger och tror att samhället skulle vara bättre dem förutan.

Citat:
Vissa behöver verkligen ta ett steg framåt och komma med i matchen istället för att stå still och stampa med kängorna

Men vad F..! Jag har ju precis satt på mig kängorna och sitter här och stampar, när jag skriver till dig. Ska jag verkligen behöva ta av mig dem, när det tog sådan tid att knyta dem?
Citera
2014-07-21, 18:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Vi diskuterar väl att SvP borde ändra (eller skaffa sig en) sin narkotikapolitik, vilket alla tänkande människor fattar, även om det givetvis inte är en särskilt viktig fråga idag.

Nej, ni diskuterar droger utifrån era egna, privata åsikter. Jag kan inte riktigt se vad denna diskussionen ger i denna tråden. Tror du att partiet kommer ändra inställning för att drogliberaler och drog-motståndare bråkar här? Det är föga troligt.
Citera
2014-07-21, 18:49
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Tror du det är en slump att många haschpundare snurrar in sig i konspirationer om Illuminati/NWO? Jämför med den annars försupne svensken vars tankar till största del ägnas åt materialism. Vad är bäst för kampen? Har man väl börjat förstå en bit av hur världen fungerar så är det inte långt kvar innan man kopplar ihop det med judarna.

Av de cannabisbrukare jag träffat så har alla (bättre bemedlade och stark vänsterorienterade villabarn) försummat studierna i samband med knarket. Om man börjar ifrågasätta judarna efter några bloss har man en haschpsykos, inte insyn i den oerhört komplexa världsordning där judiska intressegrupper innehar oproportionerligt stort inflytande.

Citat:
Men jag antar att du föredrar skinnskallekulturen där man super och slåss, verkar ju inte bättre när du nu nämnt brännvin, mjöd och testosteron..

Jag föredrar det före egalitärt djungelknark där grannskapets män samlas i någons sunkiga förortstvåa och röker brunt tillsammans, broder till broder. Brännvin och mjöd är gamla rusmedel, väl invävda i den skandinaviska kulturen, naturligt framställda på bl.a säd och honung. Testosteron är ett av de manliga könshormonerna som verkar positivt på muskeltillväxt och kan tillsättas i form av AAS i mindre dos under kontrollerade former med fördelaktigt resultat.

Citat:
Antar att du även missat alla studier om vilken destruktiv inverkan alkohol har på kropp och sinne? För att inte tala om den katastrofala effekt det har i med brottslighet och splittrade familjeförhållanden. Men detta är ju helt okej så länge det "hör den svenska kulturen till".

Lägg gärna mer ord i min mun, det blir en så konstruktiv och intellektuellt hederlig debatt av det.

Citat:
Den nationella rörelsen behöver inte mer semitisk judeo-kristen konservativ mentalitet, det sköter Sverigedemokraterna så bra på egen hand.

Svensk nationalism behöver inte judiskt marknadsfört knark som hjärtefråga, och att ifrågasätta detta (legalisering av knark) är alltså att representera en judisk mentalitet?

Citat:
"War on drugs" skapar mer lidande för det svenska folket än vad avkriminaliseringen skulle göra då man slösar polisiära resurser och trakasserar fullt samhällsdugliga medborgare istället för att ge vård till de som behöver.

Varför inte förespråka fritt sex och rasblandning när vi ändå håller på? Fett skönt med lite thaifitta till den där jointen, brushan?

Citat:
Mycket mer svenskfientligt än så blir det inte.

Och dina genled får man väl dras med i all evighet (bokstavligen) eftersom vi är max 1000 nazister i landet.

Citat:
Än mer komiskt blir det när så kallade "nationella" väljer att ta del av regimens drogpropaganda istället för att ta del av vetenskapliga studier som visar vilken positiv inverkan droger kan ha i många avseenden. Vissa behöver verkligen ta ett steg framåt och komma med i matchen istället för att stå still och stampa med kängorna.

Jag är inte "nationell". Jag är nationalist. Det finns inga studier som indikerar att en hel befolkning skulle gynnas fördelaktigt av legalisering av droger (även om det kan finnas enskilda som bryter den trenden). Jag är pragmatisk - du mfl. i den här tråden är potentiella missbrukare och värdesätter er egna kortsiktiga njutning före vad som är bäst för folket.
Senast redigerad av Skuggvarelse 2014-07-21 kl. 19:46.
Citera
2014-07-21, 18:52
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Men att påstå att droger skulle medföra något positivt är väl ändå att skönmåla verkligheten. Ta dig en promenad på plattan eller något annat ställe och se med egna ögon vilket förnedring droganvändning medför. Jag själv hatar droger och tror att samhället skulle vara bättre dem förutan.
Det vi ser på plattan är ju ett direkt resultat utav förda narkotikapolitik med utslagna människor och langare som utnyttjar dessa för egen profit. Det går väl inte direkt att jämföra med en härlig skogspromenad där man plockar svamp och ställer upp en picknick med goda vänner, eller med den som odlar växter i krukor och rabatt för egen förtäring?
Citat:
Men vad F..! Jag har ju precis satt på mig kängorna och sitter här och stampar, när jag skriver till dig. Ska jag verkligen behöva ta av mig dem, när det tog sådan tid att knyta dem?
Glöm inte raka skallen också och tagga upp med lite schysst musik
http://grooveshark.com/s/Den+Sista+Slakten/3Qfgz6?src=5
Citera
2014-07-21, 18:57
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Bra att du tar upp frågan om krigstillstånd. I händelse av krig eller annan omvälvande händelse i vårt närområde kan vi över en natt bli tvungna att bli självförsörjande. Det är en omställning som vi idag skulle stå helt handfallna inför, vi kan inte idag försörja vår egen befolkning med mat och energi. När det gäller sådana fundamentala saker är skillnaden tydlig mellan ett system som sätter folkets bästa först och ett där företagens vinst sätt först.

Så vad rekommenderar du? Fullskalig protektionism och subventionering för lantbruket? Borrning efter olja i Östersjön? Blir det krig så kommer vi att klara det, för vi har gjort det förr, fastän vi stod helt oförberedda under första världskriget. Nuförtiden har vi en helt annan teknologi än när det begav sig. I energifrågan står vi rustade, när vi till och med exporterar energi från alla kärnkraftverk. Vad gäller olja, så går det väl att ha stora lager, om det nu är nödvändigt. Mat kan produceras mycket mer effektivt idag och vi har mycket mark i träda, redo att tas i bruk. Och hur stor chans är det att ett internationellt krig i Sverige står för dörren? Jag tror mer på ett inbördeskrig i så fall, det verkar mer troligt.

Nej, jag tror att du är en pessimist, som inte ser möjligheterna.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-07-21 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in