För att fortsätta på temat dumjävlar, så verkar mitt inlägg från igår ha försvunnit. Men vilken jävla tur att jag sparade det.
Avslutades med ett kort svar till zach som jag dock inte sparade.
Tydligens Novellinos födelsedag imorgon den 4:e juni (idag min ändring).
Och medan Bari trotsar alla jävla naturlagar, och därmed har mitt stöd trots att de numera frontas av den något nedsmutsade Paparesta. Vafan i helvete, de har en arena som tar 58.000!
Cagliaris tar 5.000 men ska fuskrenoveras så att den tar 16.000 nästa säsong. Man måste ha ett gigantiskt jävla plaströr in till dessa nya platser eftersom rasrisken från den riktiga arenan är överhängande. Ingen av klubbarna äger såklart inte sina arenor. Man gör ju inte det i Italien. Förutom Juventus… Vafan. Men det visar på storlek på klubbarna.
Bari kostade Paparesta & co 4 miljoner euro, medan Silvestrone & co betalade 80 miljoner för Cagliari.
Varför det har betydelse? För att uppköpen såklart är grundade i lån som klubben måste betala ränta på. Plus avkastning till ägareren. Plus löner till alla konsulter som ska styra upp skitet. Och bonus till ledningen om det verkligen skulle hända.
Ett högt uppköpspris är alltså inget positivt.
Jag håller precis som zach också på Bari, och jag skulle vilja se Cassano ta en säsong där innan han blir usel. Tänk Miccoli fast två säsonger tidigare till Lecce. För han kan inte se fram emot en lika lång karriär som Totti. Eller Conti… Även om han har talang nog att hålla på tills han är 50 i de lägre divisionerna.