2014-06-03, 22:26
Medlem
Intensitet och inställning. Grinta! En känsla av viktighet, och publiken var med på noterna. Inget skönspel, men båda lagen skulle vinna. Direkt utslagning, Och vinnaren går till semifinal mot Cesena.

Modena vann rättvist. Novellino verkade ha hyfsat bra koll på läget. Tog ut anfallaren Babacar och satte in mittfältaren Signori. Som mycket riktigt gjorde mål strax efter. Granoche är så jävla nyttig. Alltid spelat strax under de stora.

Bari, Latina, Modena och Cesena kämpar om en Serie A-plats. Finalen spelas 18:e juni! En enorm ekonomisk skillnad att spela i Serie A. Viktigt!

Angående utmanare till Juventus ska man inte bortse från Milan. Verkar äntligen bli en förstärkning i försvaret, Alex. Sedan är det väl klart med Menez. Skulle El Shaarawy komma tillbaka så kan han nästan ses som ett nyförvärv. Poli och Saponara kan göra en skillnad, och de har några talanger som dock ännu inte är riktigt redo. Montolivos skada är dock ett avbräck. Och man behöver ytterligare förstärkningar samt sålla bort dödkött.

Oavsett hur Milans mercato utvecklar sig så tror jag att man kommer att ha ett slagkraftigt och hungrigt lag som bara har Serie A att koncentrera sig på. Men vafan vet jag? Jag dillade på ett liknande vis förra året, med den reservationen att försvaret såg för svagt ut.
Citera
2014-06-03, 23:35
Medlem
Jag vet inte hur den ekonomiska situationen ser ut i Bari nu, men för några månader sedan var den minst sagt tuff. Ansökan om konkurs, men någon ängel kom in och räddade dem? Precis som du säger, Brille, är det mycket pengar som står på spel för lagen som kvalar till Serie A. Pengar som antagligen skulle rädda Bari. Missar man att kvalificera sig är det oklart vad som händer med klubben.

Har läst att Giorgio Armani är intresserad av att ta över klubben, det kanske hade varit något? Blir det verklighet är det nog inte orimligt att Bari Calcio kommer spela i de mest exklusiva tröjorna. Fuck off Nike och Adidas, här är det haute couture från Armani som gäller. Vi kan nog lita på att Giorgio Armani är kreativ, kanske kan han integrera tuppen i designen på något fyndigt sätt. Forcera tuppkam på hela laget kanske är ett första steg?

När vi ändå är inne på modeskapare som potentiella presidenter för fotbollsklubbar, kanske kan Donatella Versace ge sig in i Calcions värld? Jag googlar och ser att hon är från Reggio di Calabria, så kanske när Pasquale Foti känner att han har gjort sitt i Reggina kan Donatella ta över stafettpinnen.

Stivali brukar ju tala sig varm för kvinnliga presidenter i den italienska fotbollen. Då måste så klart Donatella Versace vara ett välkommet tillskott? Eller vad tycks? http://resources0.news.com.au/images/2014/05/06/1226907/158188-b9a42d00-d4b0-11e3-a788-f9855f7e436a.jpg
Senast redigerad av Pellebelle 2014-06-03 kl. 23:50.
Citera
2014-06-04, 00:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Inlägg raderade. Har ni synpunkter på modåtgärder så tas det i PM.

Citat:
0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

https://www.flashback.org/regler

/MOD
Citera
2014-06-04, 00:19
Medlem
Åh fyfan för dumjävlar! Cellino tvingas bort. Myndigheterna viker sig inte en tum. Jag har inte hans sångtalanger men vaffanculo:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmMyP6VQbsuHkYod6T1hmHUBxv5VBEJ B_9UxlLaaEsJLK-E-dqFg

Han tog konsekvenserna, sålde Cagliari och sökte sig vidare. Får man respektera.

Cagliari ska få en ny arena. Men då är det viktigt att tänka på Ultras som alltid varit med. Som alltid stöttat laget och gjort det till vad det är. Inte glömma bort dem i det nya bygget.

Ja om Cagliari Calcio då alltså.

Puckon!
Citera
2014-06-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Såhär kommer Italien starta imorn mot Luxemburg enligt footballitalia:
Buffon, Abate, Barzagli, Chiellini, De Sciglio, De Rossi, Pirlo, Verratti, Candreva, Marchisio, Balotelli

Ska man anta att det även blir startelvan mot England? Varför möter man Luxemburg av alla lag i sista träningsmatchen inför VM?

Som väntat får Candreva starta. Förmodligen blir det Candreva, Marchisio och Cerci som konkurrerar om de två offensivare platserna bakom Balotelli. Kanske även Immobile. Insigne får nog inte så mycket speltid.

Jag gillar backlinjen, Abate har inte stått för någon vidare säsong, men det är en bra högerback.
Instämmer vad gäller backlinjen. Dock har jag svårt för Abate och tycker i sådana fall att Darmian lika gärna kan starta. Men det vet så klart Prandelli mycket bättre. Sedan tror jag nog Cassano är aktuell för en startplats bredvid Candreva, eller kanske får defensiven lida lite för mycket då?
Citera
2014-06-04, 14:54
Medlem
snillet_1s avatar
Udinese verkar välja Stramaccioni till ny tränare. Man blir lite skeptisk med tanke på farsen i Inter, där han aldrig fick någon struktur på grejerna under den andra säsongen. Någon som vet vad han har gjort under det gångna året?

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/stramaccioni-will-sign-a-two-year-contract-with-udinese-after-rescinding-with-inter/
Citera
2014-06-04, 15:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Instämmer vad gäller backlinjen. Dock har jag svårt för Abate och tycker i sådana fall att Darmian lika gärna kan starta. Men det vet så klart Prandelli mycket bättre. Sedan tror jag nog Cassano är aktuell för en startplats bredvid Candreva, eller kanske får defensiven lida lite för mycket då?
Är det inte på tok för defensivt nu med Candreva och Marchisio? Jag tycker Cerci bör starta, gärna istället för Marchisio
Citera
2014-06-04, 19:41
Medlem
Dumjävlar som sprätter omkring. Och förstör.

VM närmar sig med stormsteg. Och vi snickesnackade i den stora Calciotråden om VM 2002. Någon som tyckte att gli Azzurri inte gjorde så många mål. Vilket är en sanning med modifikation. Ca hälften av alla mål dömdes bort.

https://www.youtube.com/watch?v=2Pm4jD5kU4U

Och framförallt kan man inte komma runt Byron Moreno.

Kort sammanfattning; mutad i VM, sedan avstängd som domare för fusk i Ecuador två gånger, innan han åkte fast i JFK med 6 kg heroin i kalsongerna.

Men det är det som är det fina med Calcio och Dumjävlar. De glöms inte bort. De lyfts fan fram. En fin tradition.

Redan 2003 bjöd Rai in honom till en av sina korkade TV-shower Stupido Hotel där han var med om diverse mer eller mindre förnedrande upptåg.

http://www.repubblica.it/gallerie/online/spettacoli_e_cultura/moreno/index.html

Och han fick lyssna på en sång:

http://www.youtube.com/watch?v=aY6n8hbH3ec

Som i princip handlar om olika sätt han borde dö, och allt avslutades med att han fick en hink med vatten över sig:

http://www.repubblica.it/gallerie/online/spettacoli_e_cultura/moreno/10.html

Kultur mina vänner. Dumjävlar och Calcio.

Moreno är sedan ca 1,5 år en fri man…
Citera
2014-06-04, 20:00
Medlem
För att fortsätta på temat dumjävlar, så verkar mitt inlägg från igår ha försvunnit. Men vilken jävla tur att jag sparade det.

Avslutades med ett kort svar till zach som jag dock inte sparade.

Tydligens Novellinos födelsedag imorgon den 4:e juni (idag min ändring).

Och medan Bari trotsar alla jävla naturlagar, och därmed har mitt stöd trots att de numera frontas av den något nedsmutsade Paparesta. Vafan i helvete, de har en arena som tar 58.000!

Cagliaris tar 5.000 men ska fuskrenoveras så att den tar 16.000 nästa säsong. Man måste ha ett gigantiskt jävla plaströr in till dessa nya platser eftersom rasrisken från den riktiga arenan är överhängande. Ingen av klubbarna äger såklart inte sina arenor. Man gör ju inte det i Italien. Förutom Juventus… Vafan. Men det visar på storlek på klubbarna.

Bari kostade Paparesta & co 4 miljoner euro, medan Silvestrone & co betalade 80 miljoner för Cagliari.

Varför det har betydelse? För att uppköpen såklart är grundade i lån som klubben måste betala ränta på. Plus avkastning till ägareren. Plus löner till alla konsulter som ska styra upp skitet. Och bonus till ledningen om det verkligen skulle hända.

Ett högt uppköpspris är alltså inget positivt.

Jag håller precis som zach också på Bari, och jag skulle vilja se Cassano ta en säsong där innan han blir usel. Tänk Miccoli fast två säsonger tidigare till Lecce. För han kan inte se fram emot en lika lång karriär som Totti. Eller Conti… Även om han har talang nog att hålla på tills han är 50 i de lägre divisionerna.
Citera
2014-06-04, 22:47
Medlem
Dags att fylla på statistiken över gli Azzurris vänskapsmatcher, efter dagens hemmamatch mot Luxemburg.

1-1 Luxemburg
0-0 Irland
0-1 Spanien
2-2 Tyskland
1-1 Nigeria
1-2 Argentina
1-1 Haiti
4-0 San Marino
2-2 Brasilien
1-1 Holland
1-2 Frankrike
1-2 England
0-3 Ryssland
0-1 USA
0-1 Uruguay

15 vänskapsmatcher. 1 vinst. Mot San Marino.

Balotelli spelar med sån skön klass, men han måste göra mål. Hoppas att det lossnar i Brasilien för han är jävligt viktig. I övrigt smånätt spel utan någon skärpa. Ganska bra inhopp av Cassano.
Citera
2014-06-04, 22:51
Avslutad
Ähh. Inför VM 2006 spelade man 0-0 mot Ukraina och 1-1 mot Schweiz. Luxemburg är förvisso ett av världens sämsta landslag, men ändå. Till slut så gick det ganska bra ändå för Gli Azzurri i VM 2006.
Citera
2014-06-04, 23:40
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
VM närmar sig med stormsteg. Och vi snickesnackade i den stora Calciotråden om VM 2002. Någon som tyckte att gli Azzurri inte gjorde så många mål. Vilket är en sanning med modifikation. Ca hälften av alla mål dömdes bort.
Jag tog nyligen upp det avsaknad av målhunger i förra tråden och fick mothugg. Du verkar dock specifikt tänka på VM 2002 så det är väl en annan diskussion.
I vilket fall så har man uppmärksammat det här med dålig målfarlighet och -produktion på en nivå lite ovanför oss här på FB.
I eftersnacket (luxemburgmatchen) tog man upp det med De Sciglio och det lät på honom som om man är medvetna om det.

Italien är inte ett lag som går för många mål (så länge det inte behövs) och sånt tror jag kan straffa sig. Anledningen till mitt inlägg i förra tråden var att nån berörde det faktum att italienarna inte verkar vilja förnedra motståndarna med att ösa på med mål, och det har jag hört sägas i andra sammanhang än här.

Dagens match mot Luxemburg skulle man ha vunnit även om man experimenterade en del. Tror att Montolivos skada har rört till det en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in