Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tycker snarare synd om Moreno. Det är uppenbart att han har hamnat i händerna på några ytterst mäktiga och skräckinjagande personer. Det är inget kriminellt geni som stoppar sex kilo heroin i fillingarna och försöker ta sig igenom en av världens hårdast bevakade gränser. Ett högriskuppdrag som snarare kanske bör ses som ett straff utdelat av de som drar i trådarna. Då återstår naturligtvis frågorna rörande vilka dessa mörkermän är och vad Moreno gjorde för att hamna i den sits han är i idag.
Pfff… det är verklighetens Keyser Söze vi talar om!
Låt oss gå igenom hans digra register:
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Domaren i matchen mot Italien, Byron Moreono, utreddes för korruption och stängdes av i 20 matcher av Equadors fotbollsförbund när sex minuters övertid lyckades bli tretton minuter i en match han dömde. I hans tredje match efter avstängningen delade han ut tre röda kort till ett av lagen och fick en matchs avstängning. Efter detta pensionerade han sig som fotbollsdomare. 2010 greps han på JFK med sex kg heroin i kalsongerna.
Efter VM, där han inte fick något straff alls växte hans ego till oanade höjder. Han hade upptäckt sin superkraft dvs att han var en teflonskurk. Naturligtvis valde han att utnyttja detta genom att ge sig in i politiken. Och jag inbillar mig här att politiker i Ecuador kanske rent av är ännu värre än de vi har här. Mycket riktigt använde TeflonByron det i sitt försvar, dvs att han bara ville ge framgång till klubben och människorna i regionen där han ställde upp i val.
Och en gång om året åkte han till USA. Någon som tror att han haft rena kalsonger på sig då?
Men har man övat tillräckligt länge framför spegeln, och lyckas se ut så här under hård press:
http://1.bp.blogspot.com/-vtIyYIe-yBk/T_izrQzUeNI/AAAAAAAACVQ/curyx9spLgA/s1600/ng1085926.jpg
Samt levererar några floskler om att han ville bara människor väl och att han gråter sig till sömns, så kan man komma undan med allt.
Ett bevis för min tes är naturligtvis Mats Alm, som måste ha specialstuderat TeflonByron. Tillräckligt dum uppsyn, så behöver du fan inte bry dig om att bli avslöjad. Skit samma att brottet genomförs klumpigt, att du åker fast, att planeringen var obefintlig och att alla ”vet” att du är skyldig.
På så vis så tycker jag att vi slutar jaga gamla förbrytare typ nazistiska tortyrgubbar, Pol Pot-kamrater, Kadaffis kompisar osv o ger de resurserna till att jaga TeflonByron istället. Han riskerar annars bli en förebild för en arme av Mats Almar runt om i världen…
*
Tillägg: Mats Alm dömdes för griftefridsbrott och jag har inte specialstuderat TeflonByrons dom, men 2,5 år för sex kilo heroin? Tror att de 2,5 åren kan vara för smutsiga kalsonger eller för otillåtet användande av underkläder…