2012-10-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Du var också lite inne på det i tidigare inlägg. Formen och ålder på de italienska spelarna var otroligt 2002, Totti var som bäst då. Gled förbi spelarna och var fortfarande lika kreativ med sina passar och chippar. För att inte tala om försvaret, Maldini som aldrig blev dålig(Må vara naiv) Cannavaro vann Ballon d'Or VM:et därpå. Zambrotta var världens bästa ytterback på den tiden. Nesta behöver man knappt nämna. Mästarbacken. Sen spelade favoriten Di Livio i laget under 2002, blev det tillsammans med Ängeln från Argentina under Viola-tiden.
Precis så, den enda pjäsen som egentligen blev bättre 2006 var mittfältet där framförallt Pirlo tog plats.
Citera
2012-10-12, 00:28
Bannlyst
Om nu spaggar är så mycket för fair play, varför inte ge tillbaka VM guldet de tog på 30-talet som var en mutfest av Mussolini från början till slutet?

Inte? Tänkte väl det...Hehehe.
Citera
2012-10-12, 02:28
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobunagaOda
Om nu spaggar är så mycket för fair play, varför inte ge tillbaka VM guldet de tog på 30-talet som var en mutfest av Mussolini från början till slutet?

Kan tänka mig att det skulle dra igång ett smärre gräl mellan Tjeckien och Slovakien.
Citera
2012-10-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobunagaOda

Du var mig en lustig filur.

Nu råkar denna tråd heta "Sydkoreas mutade domare vm 2002?", men inget hindrar dig från att starta motsvarande tråd om den korrupta domaren i VM 1934.
Citera
2012-10-12, 11:08
Medlem
I väntan på att NobunagaOda ska nagelfara den mutade domaren i VM 1934 i sin nya tråd, så vältrar vi oss här i Morenos olycka.

Relativt nyskrivet från Offside som försökt komma i kontakt med honom. Ger en bra bakgrund till hela historien även om det naturligtvis fortfarande finns en mängd frågor som väntar på svar. Inte minst vem det var som låg bakom. Spelsyndikat vars agenda bara råkade sammanfalla med nationalismen i hemmanationen?

Nå, jag gottar mig åt hans försvarsadvokats ord:
"Mr Moreno är en mycket ensam man i fängelset, som ofta gråter sig till sömns".

Samtidigt som jag konstaterar att:
"Om ett halvår släpps Moreno. Han kommer att utvisas till Ecuador omedelbart"

http://www.offside.org/de-tre-redaktorerna/2012/lawman
Citera
2012-10-13, 21:31
Medlem
För att hålla tråden vid liv, och ge NobunagaOda en chans att starta sin tråd, så kan jag nämna att minnet av Byron Moreno är högst levande i Italien. När en domare är kriminellt usel, så liknas det med just Byron Moreno.

Och för att vara säker på att det är ”rätt” Byron Moreno vid sökning på t ex youtube och det dyker upp en beskrivning på ett märkligt språk, så kan man alltid kvalitetssäkra genom att kolla på några av de senaste kommentarerna. Står där ”vaffanculo!” så är det den riktiga Byron Moreno…
Citera
2012-10-13, 23:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
Trevligt att se Brille i högform i tråden. Du kanske kan posta något om Armenien-matchen i Calcio-tråden i samma frejdiga anda?

Sydkorea-skandalen har på något vis "accepterats" fastän det var ganska nyligen och riktigt klockrent fusk. Men som Brille sa, rättvisa skipades 2006 och 2010. Karma is a bitch, men reverse karma is a princess.
Citera
2012-10-13, 23:35
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nå, jag gottar mig åt hans försvarsadvokats ord:
"Mr Moreno är en mycket ensam man i fängelset, som ofta gråter sig till sömns".
Tycker snarare synd om Moreno. Det är uppenbart att han har hamnat i händerna på några ytterst mäktiga och skräckinjagande personer. Det är inget kriminellt geni som stoppar sex kilo heroin i fillingarna och försöker ta sig igenom en av världens hårdast bevakade gränser. Ett högriskuppdrag som snarare kanske bör ses som ett straff utdelat av de som drar i trådarna. Då återstår naturligtvis frågorna rörande vilka dessa mörkermän är och vad Moreno gjorde för att hamna i den sits han är i idag.
Citera
2012-10-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Heroin var det. Han avtjänar sedan ett år tillbaks ett 2,5-årigt fängelsestraff.

2,5 år för 6 kilo heroin i kallingarna på jkf?
och så hade man fått för sig att usa hade hårda straff.
Citera
2012-10-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tycker snarare synd om Moreno. Det är uppenbart att han har hamnat i händerna på några ytterst mäktiga och skräckinjagande personer. Det är inget kriminellt geni som stoppar sex kilo heroin i fillingarna och försöker ta sig igenom en av världens hårdast bevakade gränser. Ett högriskuppdrag som snarare kanske bör ses som ett straff utdelat av de som drar i trådarna. Då återstår naturligtvis frågorna rörande vilka dessa mörkermän är och vad Moreno gjorde för att hamna i den sits han är i idag.
Pfff… det är verklighetens Keyser Söze vi talar om!

Låt oss gå igenom hans digra register:
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Domaren i matchen mot Italien, Byron Moreono, utreddes för korruption och stängdes av i 20 matcher av Equadors fotbollsförbund när sex minuters övertid lyckades bli tretton minuter i en match han dömde. I hans tredje match efter avstängningen delade han ut tre röda kort till ett av lagen och fick en matchs avstängning. Efter detta pensionerade han sig som fotbollsdomare. 2010 greps han på JFK med sex kg heroin i kalsongerna.
Efter VM, där han inte fick något straff alls växte hans ego till oanade höjder. Han hade upptäckt sin superkraft dvs att han var en teflonskurk. Naturligtvis valde han att utnyttja detta genom att ge sig in i politiken. Och jag inbillar mig här att politiker i Ecuador kanske rent av är ännu värre än de vi har här. Mycket riktigt använde TeflonByron det i sitt försvar, dvs att han bara ville ge framgång till klubben och människorna i regionen där han ställde upp i val.

Och en gång om året åkte han till USA. Någon som tror att han haft rena kalsonger på sig då?

Men har man övat tillräckligt länge framför spegeln, och lyckas se ut så här under hård press:
http://1.bp.blogspot.com/-vtIyYIe-yBk/T_izrQzUeNI/AAAAAAAACVQ/curyx9spLgA/s1600/ng1085926.jpg
Samt levererar några floskler om att han ville bara människor väl och att han gråter sig till sömns, så kan man komma undan med allt.

Ett bevis för min tes är naturligtvis Mats Alm, som måste ha specialstuderat TeflonByron. Tillräckligt dum uppsyn, så behöver du fan inte bry dig om att bli avslöjad. Skit samma att brottet genomförs klumpigt, att du åker fast, att planeringen var obefintlig och att alla ”vet” att du är skyldig.

På så vis så tycker jag att vi slutar jaga gamla förbrytare typ nazistiska tortyrgubbar, Pol Pot-kamrater, Kadaffis kompisar osv o ger de resurserna till att jaga TeflonByron istället. Han riskerar annars bli en förebild för en arme av Mats Almar runt om i världen…

* Tillägg: Mats Alm dömdes för griftefridsbrott och jag har inte specialstuderat TeflonByrons dom, men 2,5 år för sex kilo heroin? Tror att de 2,5 åren kan vara för smutsiga kalsonger eller för otillåtet användande av underkläder…
Senast redigerad av Brille68 2012-10-14 kl. 10:30. Anledning: Juridiskt tillägg...
Citera
2012-10-14, 12:33
Medlem
Det är bara synd att aset inte försökte smuggla den mängden till Sverige för då hade vi börjat tala om ett två-siffrigt straff för han. Finns det någon som trovärdigt kan försvara honom idag? Givetvis var han mutad.
Citera
2012-11-22, 04:39
Medlem
iPlankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Det är bara synd att aset inte försökte smuggla den mängden till Sverige för då hade vi börjat tala om ett två-siffrigt straff för han. Finns det någon som trovärdigt kan försvara honom idag? Givetvis var han mutad.

Han hade säkert kunnat säga "X tvingade och hotade mig till att göra det" där domen hade blivit villkorlig dom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in