2014-06-02, 20:00
Medlem
B-Dawks avatar
När Ola Toivonen säger att han vill ha enklare motstånd i träningsmatcher då säger det en del om mentaliteten.

Att spela mot sämre lag kanske gör det enklare för dem att spela ihop sig, men vad spelar det för roll när de senare möter bättre landslag och ändå inte klarar av att spela det man spelat ihop.

Att söka sig neråt de sämre lagen är bara dåligt och inget som kommer gynna Sverige på sikt.
Citera
2014-06-02, 20:10
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zengin var i alla fall pigg och teknisk mot Belgien och vågade utmana.
Citera
2014-06-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
När Ola Toivonen säger att han vill ha enklare motstånd i träningsmatcher då säger det en del om mentaliteten.

Att spela mot sämre lag kanske gör det enklare för dem att spela ihop sig, men vad spelar det för roll när de senare möter bättre landslag och ändå inte klarar av att spela det man spelat ihop.

Att söka sig neråt de sämre lagen är bara dåligt och inget som kommer gynna Sverige på sikt.

Det är väl enda chansen att folk inte ska se hur jävla dålig Toivonen är.
Och att ens uttala sig som sopan gör säger allt om mentaliteten.

Och Hamren då. Frågade spelarna i halvtid vad i Danmarksmatchen om vad spelarna tyckte om att spelsystemet!

Det är väl för fan Hamren som bestämmer. Eller?
Citera
2014-06-03, 13:57
Medlem
Förtroendet för Hamrén sjunker för varje match.
Om han misslyckas med EM vem vill vi se ta över?
Jag ser gärna en som satsar mer ungt och lyfter fram unga spelare, Henke Larsson någon?
Citera
2014-06-03, 18:13
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Förtroendet för Hamrén sjunker för varje match.
Om han misslyckas med EM vem vill vi se ta över?
Jag ser gärna en som satsar mer ungt och lyfter fram unga spelare, Henke Larsson någon?
Helt otroligt, jag tänkte på samma sak idag efter att jag hade kollat igenom matchen (kunde inte se den i söndags). Hamrén är ju en skam.. Då tänkte jag att man skulle dra in Henke Larsson.
Citera
2014-06-03, 18:32
Medlem
bagarn29s avatar
Man bör tänka på att det en ganska stor skillnad på att vara förbundskapten och vara klubbtränare.En klubbtränare lever med sina mer eller mindre året runt med spelarna medan en förbundskapten träffar spelarna ca 3-4 veckor om året.
Så är det säkert att en bra klubbtränare blir en bra förbundskapten?
Citera
2014-06-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Man bör tänka på att det en ganska stor skillnad på att vara förbundskapten och vara klubbtränare.En klubbtränare lever med sina mer eller mindre året runt med spelarna medan en förbundskapten träffar spelarna ca 3-4 veckor om året.
Så är det säkert att en bra klubbtränare blir en bra förbundskapten?

Svar nej, men vem ser du tar över då som inte har lett klubblag?
Citera
2014-06-04, 04:23
Medlem
Zluskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Toivonen är en riktig sopa. Hoppas han slutar omgående i landslaget.
Citera
2014-06-04, 08:17
Medlem
Det måste nog till en mix av erfarenhet och nya ledare. Svennis och eller Lagerbäck mixat med Henke Larsson och sedan en stab med ledare som Tord Grip och Hasse Backe som alla har en otrolig erfarenhet och fingertoppskänsla för spelare.
Citera
2014-06-04, 10:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Svar nej, men vem ser du tar över då som inte har lett klubblag?
Givetvis måste personen som tar över ha erfarenhet av att träna ett klubblag, det säger sig själv. Personen måste vara enastående på psykologi och personkännedom. Under några få dagar ska han kunna få ut det allra bästa av en samling individer som alla är olika.
Jag har ingen kandidat till posten.
Citera
2014-06-04, 11:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Givetvis måste personen som tar över ha erfarenhet av att träna ett klubblag, det säger sig själv. Personen måste vara enastående på psykologi och personkännedom. Under några få dagar ska han kunna få ut det allra bästa av en samling individer som alla är olika.
Jag har ingen kandidat till posten.
Per-Mathias Högmo tänker man spontant på vid den beskrivningen.
Citera
2014-06-04, 11:35
Medlem
Oddsarens avatar
Isaksson
Lustig-Granqvist-Antonsson-Olsson
Larsson-Elm-Ekdal
Durmaz-Ibra-Zengin

bänk Nordfeldt, P.Bengtsson, R.Bengtsson, Johansson, Simon Gustaffson, Wernbloom, Quaison, BahouI, Guidetti och Berg

Källström och Elmander petas då båda är helt slut som fotbollsspelare. Även kacaniklic petas då jag tycker han är riktigt överskattad och lyckades inte ens ta plats i bottenlaget Fulham.

Man har en väldigt ung bänk med spelare från allsvenskan som sakta kan slussas in i laget, även Guidetti som förtjänade spela mer i Stoke synd bara att han bara konkurrerade med crouch som gick skadefri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in