2014-06-03, 16:49
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Alla dessa utredningar hit och dit gör att vi förflyttar fokus från det aktuella brottet: Vem dödade lilla Y och vilket var motivet?
Jo det är ju det man vill veta. Tydligen var inte Expressen nått o lita på i mitt tidigare inlägg.
Tycker myndigheten gör allt för o tysta ner vem det var
Citera
2014-06-03, 16:58
Medlem
felstavadds avatar
Om länken till utredningen via BLT försvinner så ligger lex Sarah-utredningen här:
http://www.karlskrona.se/Global/Karlskrona%20kommun/Dokument/Medieservice/Lex-Sarahutredningen140603.pdf
Citera
2014-06-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi vet redan vilka som misstänks - mamman har däremot tydligen inte informerat om det.

Fast det där kan inte stämma att frun inte vet. Det skrevs på familjens sidor på arabiska. Släkten berättade glatt för alla att det är Madi som är misstänkt. Köper inte alls att frun inte vet om.
Tidningarna där nere har också skrivit att familjen hon bodde hos är misstänkta.
Citera
2014-06-03, 17:48
Medlem
Citat:
Jag är inte särkilt känslokall bara för att jag föreslår ett billigare alternativ. Jag har inte påstått att det är mina pengar. Men de är nog mer mina än dina. Jag har säkerligen betalat mer skatt till Karlskrona kommun än vad du har gjort. Men vad får vi gamlingar i återbäring från kommunen. Jo högre skatter och avgifter. Och sämre och sämre service. Jag kanske har rätt att gråta över några tusenlappar. Jag skall gå till tandläkaren i morgon. Tror du att det är lönt att gå till socialen med den räkningen.

Vi har inte sett sluträkningen ännu.
Om inte känslokall, isåfall jäkligt bitter och snål. Hur kan du ens värdera detta tragiska öde i pengar? Kan du inte unna en medmänniska att få ta farväl av sin döda dotter? Som sagt hoppas att du är okej med att dina kommunpolitiker super upp dina skattepengar på julbord och på solkusten.
Citera
2014-06-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast det där kan inte stämma att frun inte vet. Det skrevs på familjens sidor på arabiska. Släkten berättade glatt för alla att det är Madi som är misstänkt. Köper inte alls att frun inte vet om.
Tidningarna där nere har också skrivit att familjen hon bodde hos är misstänkta.
Källa på det?
Citera
2014-06-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Källa på det?

Kolla tidigare i tråden. Folk har hittar både tidningar och inlägg på facebook.
Tänker inte söka åt dig. Hade du varit med från början hade du kommit ihåg diskussionen om varför släkten där nere säger att det är "the wife" som är GM.
Citera
2014-06-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är dig det är fel på och du väljer att se mellan fingrarna på vad dessa människor har gjort.

Är det för att det finns en palestinsk agenda med i leken? Vi ser personer som åker fritt mellan olika länder, och inte är rörelse begränsade av underjordiska tunnlar. Den välvilja du visar är inget annat än dumdristighet.

Är det inte rimligt att det tar tid för honom att besöka svenska ambassaden?

Det är bara vi i Sverige som ger asyl till folk som är kriminella eller saknar asylskäl. De flesta länder släpper inte ens in detta drägg i det egna landet. Det handlar om folk som använder barn som vapen för att uppnå olika mål.

Barn kläs in i bomber för att föra krig mot random civila mål på bussar och allmänna platser. Pojkar luras till att tro att de ska få 72 jungruar och flickorna beordras in i döden.

Så varför tycker inte du, att det ska vara krångligt när han som jobbar för Hamas är ute och reser?
Jobbat han för Hamas? Källa på det tack! Och va FAN har det med saken att göra? Du är ju bara full av skit. De har ingen jävla agenda. Deras enda agenda isåfall var att få ett bättre och friare liv, jamen guuuud så hemska det är. Det skulle vara intressant och veta vad du hade gjort om du själv levt i ett krigshärjat land med en konflikt som pågått i ca 70 år. Jag undrar om inte du oxå hade gjort allt för att ta familj och barn därifrån?
Citera
2014-06-03, 18:05
Medlem
Citat:
De är naturligtvis inte obefintliga. Hur många timmmar tror du målsägarbträdet har lagt ned på att få fadern hit till Sverige och Karlskrona. Det handlar om en hel del tusenlappar som har bränts. Visserligen skapar hon arbetstillfällen. Men det är inte den typ av arbetstillfällen vi behöver här i stan.

Ska du hålla på med personanrepp som "du har så liten hjärna med så begränsade hjärnceller" tycker jag du ska släppa den här diskussionen. Den typen av argument imponerar inte på mig och knappast någon annan heller.

Är det där skon klämmer? Så allt detta handlar om att pappan är utländsk/arab. Hade det handlat om en etnisk svensk så hade man i princip lägga hur mycket som helst utan att det skulle kännas jobbigt för dig?
Ja du är ju en fin människa du!
Citera
2014-06-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jobbat han för Hamas? Källa på det tack! Och va FAN har det med saken att göra? Du är ju bara full av skit. De har ingen jävla agenda. Deras enda agenda isåfall var att få ett bättre och friare liv, jamen guuuud så hemska det är. Det skulle vara intressant och veta vad du hade gjort om du själv levt i ett krigshärjat land med en konflikt som pågått i ca 70 år. Jag undrar om inte du oxå hade gjort allt för att ta familj och barn därifrån?

Han sa själv i någon av de första intervjuerna, att han arbetar för/på den palestinska myndigheten, inte att han arbetar för Hamas.
Citera
2014-06-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Han sa själv i någon av de första intervjuerna, att han arbetar för/på den palestinska myndigheten, inte att han arbetar för Hamas.
Jo det har jag läst men inte att han jobbar för Hamas som Vresrosen påstår.
Citera
2014-06-03, 18:33
Medlem
Ännu ett citat från dagens Expressen

"– De idkade utpressning mot oss. Om vi skulle ta tillbaka vår gamla ansökan om uppehållstillstånd skulle båda få åka. Men min fru vägrade skriva på ett sådant papper – därför kommer jag ensam, säger Mohammed Alnajjar."

I själva verket är det så att INGEN blir beviljad besöksvisum medan en ansökan redan är under handläggning på Migrationsverket. Det är en regel, helt enkelt, och han framställer det som utpressning. Att frun inte tog tillbaka sin ansökan gjorde det omöjligt att ge henne besöksvisum. Han vet detta, naturligtvis, det får alla asylsökande veta, som söker på anknytning vare sig de ska anknyta till ett ankarbarn, eller gifta sig med en svensk, eller ta hit gamla sjuka mamma.
Genom att göra som Alnajjars har gjort så finns fruns ansökan kvar i systemet, det kan vara ett medvetet val. Ondska från svensk myndighet är det inte.

Men han får oemotsagd påstå detta i Expressen, framställer det som om det drabbat bara honom, och journalisten bryr sig inte om att kolla fakta.
Citera
2014-06-03, 18:44
Medlem
Nytt på Lina Najjars facebook
https://www.facebook.com/d*ylenla.n*jj?fref=pb&hc_location=friends_tab
*=a
Bing översätter som vanligt knäppt, men det går att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in