2014-06-03, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Jag har lite bekanta som jobbar i Gbg-trakten så jag har lite insyn. Det stora antalet vapen beror på den enorma mängden bosnier som PK-folket hämtade hit på 90-talet. Det är en myrstig ned till bosnien med framförallt biltrafik och det kommer in vapen varje dag. Man kan fixa en puffra i Gbg. för nån tusenlapp och uppåt idag.

För någon tusenlapp? Varför uttala sig när man inte vet ett skvatt?

Sen att bosnier tar in flest vapen till GBG är mer skitsnack som du inte kan backa upp.
Citera
2014-06-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Detta är alltså den skjutne?

http://badoo.com/sv/jerry.wiberg/

En snabb koll visar att han förut hette *eppanainen, *erry *arlos *= T J C
och härstammar från Tuve i Göteborg.
Stämmer med födelsedatum. Skriven i Hisings-Kärra 1980. Edit: Om det nu är vår GM
Citera
2014-06-03, 16:57
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Detta är alltså den skjutne?

http://badoo.com/sv/jerry.wiberg/

En snabb koll visar att han förut hette *eppanainen, *erry *arlos *= T J C
och härstammar från Tuve i Göteborg.

Jag tror att han som vuxen var boende i Kortedala.
Citera
2014-06-03, 16:59
Medlem
bastard666s avatar
Det är nån del av historien som inte stämmer,kan det vara så att Jerry och Jonas blivit föremål för skottlossning tidigare under kvällen ,och kommit undan,för att sedan konfrontera sheriffen med känt resultat?
För tidigt imorse sökte polisen en vit BMW enligt Alekuriren,vet inte om den uppgiften finns kvar,kan det ha varit en affärsuppgörelse som gick åt helvete,eller nåt annat?
För mig veterligen har det inte hittats några skjutjärn på plats.
Citera
2014-06-03, 17:01
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
För någon tusenlapp? Varför uttala sig när man inte vet ett skvatt?

Sen att bosnier tar in flest vapen till GBG är mer skitsnack som du inte kan backa upp.
Har man lite kontakter och spelar sina kort rätt så kan man skaka fram en het picka jävligt billigt. Och jodå, det är Balkanfolk som står för huvuddelen av smugglingen, vare sig herrn gillar det eller inte.
Citera
2014-06-03, 17:12
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Mycket skurkar på hans bilder, lutar åt koksdealare

Patrik Sjöberg och Magnus Eriksson är kända kolatorskar

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

Sen har vi han mäklaren som dog i en överdos kokain förra månaden, han gillar hans företag Göteborgsmäklarna
Riktigt trevligt, bör upp i Sjöbergs skvallertråd.
Citera
2014-06-03, 17:16
Medlem
Bryggeriet hyser ett boende för ensamkommande skäggbarn! (om det inte framkommit tidigare, har lite bråttom så hinner inte läsa igenom allt)
Citera
2014-06-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns inga uppgifter om det ännu, men det var nån timme mellan skjutandet i början och tills polisen äntligen kom på plats. Dvs poliserna sköt inte i direkt anslutning till skottlossningarna i början.

Av vittnesmål att döma så verkar skottlossningen i början varit utdragen ungefär som man när övningsskjuter mot något. Det kan tyda på att de två gossarna bara var ute och sköt prick i fyllan.
Precis vad jag hade som teori innan i tråden, men då blev jag idiotförklarad av lokalbefolkningen med motiveringen att jag kan inte ha rätt om jag inte har lokalkännedom.
Svårt för att förklara skottlossningen innan om det inte är så att dom haft någon typ av testskjutningar innan. Om nu dessa gossar skulle varit beskjutna tidigare under kvällen så borde det finnas spår av detta någonstans, som någon annan påpekat, varför fanns det inget vapen i närheten? I varje fall ingen info som kommit ut än.
Citera
2014-06-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Varför får vi aldrig se några nyheter där någon skjutit en snut hora? Det hade gjort min dag. Jag vill inte ta konsekvenserna själv. Hade annars gjort det sedan länge.

Uppmaning till er där ute utan konsekvens tänk, kniva och skjut lite poliser vettja. De ska få känna att de inte har monopol på våld.
Detta är en fin omformulering för "Jag är en feg liten fitta som bara är tuff framför ett tangentbord. Annars ligger jag i fosterställning och suger på mammas bröstvårta".
Om du nu inte har full koll på svea rikes lag så är det faktiskt så att det enbart är polisen som har våldsmonopol i detta land. Vilket vi ska vara tacksamma för, detta är vad som skiljer en rättsstat från anarki.
Citera
2014-06-03, 17:24
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Fast nu är ju Ale-trakten fylld av WT.... Åker man igenom ser man ju enbart gamla Volvos och epa-traktorer...

Skulle på lokalfest i Ale en gång för ett par år sedan, möttes av tjejer i mysbyxor, adidasbyxor och just volvos och epas.... Vände ganska snabbt.

Precis som alla kranskommuner så bor det skräp, men dom finns i Bohus, Nödinge och Nol för det mesta. Visst ute på vishan är det mycket EPA och såntdär. Men exakt som du beskriver det så upplevde jag både Partille, Lerum, Landvetter, Torslanda liksom.

Bara för att du åkt dit en gång så har du ju inte insyn i kommunen.
Citera
2014-06-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Lexbase indexerar ju även brottsoffer och nedlagda mål så det säger egentligen inte så mycket.

Nej, Lexbase indexerar inte brottsoffer.

Ab skriver dessutom att de två förekom i belastningsregistret.

Jerry - trafikförseelser

Jonas - trafikförseelser och narkotikabrott.
Citera
2014-06-03, 17:56
Bannlyst
Man undrar ju hur korkad Jerry varit och vad han gjort eftersom han fick lite bly i sig från polisen med dödlig utgång. Vad gjorde hans kumpan varför sköts inte han? Mycket man vill ha svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in