2014-06-03, 13:25
  #9481
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
ITAR-TASS är det ingen mening att du citerar. Du kan inte veta om något överhuvudtaget är sant. Rysk media har ingen trovärdighet ens i små nyheter. De har helt slutat att faktakolla eller ens ta reda på fakta. När det gäller Ukraina så hittar de bara på rakt av.

OM pro-ryssar vägrar tala kan du förstå varför. De var beväpnade och var dom som hade molotov, gjorde väpnat uppror mot staten samt befann sig i ockuperad byggnad.
Bättre än inget alls. Uppror mot staten? dom på eromaidan då?
2014-06-03, 13:30
  #9482
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Demokrati av västerländsk modell är den enda demokrati som sätter människan i centrum och utvecklar ett samhälle för alla, även hysteriska nationalister som hyllar Putin och hans rövargäng. Den demokratin kommer Ukraina så sakta att anamma så att landet går mot väst och därmed stabilitet och så småningom ett välstånd Ryssland bara kan drömma om. bara buset som härjar i öster blir oskadliggjort innan dom orsakar alltför mycket lidande för lokalbefolkningen. Ukrainska armen har kanske fått goda råd från väst hur man skall gå tillväga för att ena landet igen, för det är ju det Ukrainska folket vill i första hand, även proryssar med sunda åsikter.


Parlamentarisk demokrati är det vi har i västvärlden och den garanterar inte vare sig folkets eller medborgarnas fri-och rättigheter. Det visste de som grundade USA som en konstitutionell republik en gång i tiden och historiskt har demokratin av det slag vi har idag alltid gått under, den har en begränsad livslängd helt enkelt.

Med ovan sagda så fanns en demokratiskt vald regering i Ukraina som kuppades bort och den nuvarande regeringen i Kiev är inte folkvald. Det var den folkvalda regeringen i Ukraina som tackade nej till ett handelsavtal med EU den 21 november förra året och ville istället gå med i Eurasian union. Det är ju vad allt egentligen handlar om, ekonomisk kontroll, resten är rök och speglar.
2014-06-03, 13:32
  #9483
Medlem
bernad_laws avatar
Svamlet och den låtades indignationen här vet tydligen inga gränser. Det kan mycket väl vara ett flygangrepp, men inget är säkert än, inte med tanke på hur notoriskt lögnaktig ryssmedia hittills varit. Vad jag dock inte förstår är varför just dessa döda är så speciella jämfört med resten banditerna i öst har slaktat? Då hör man inget gnäll, män när ett fåtal människor dör av något som eventuellt är ett flygangrepprör det sig om "folkrättsbrott".

Herregud, det är inbördeskrig och man har tagit upp vapen mot den legitima staten, vad väntar man sig?
2014-06-03, 13:36
  #9484
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Svamlet och den låtades indignationen här vet tydligen inga gränser. Det kan mycket väl vara ett flygangrepp, men inget är säkert än, inte med tanke på hur notoriskt lögnaktig ryssmedia hittills varit. Vad jag dock inte förstår är varför just dessa döda är så speciella jämfört med resten banditerna i öst har slaktat? Då hör man inget gnäll, män när ett fåtal människor dör av något som eventuellt är ett flygangrepprör det sig om "folkrättsbrott".

Herregud, det är inbördeskrig och man har tagit upp vapen mot den legitima staten, vad väntar man sig?

Att ta upp vapen mot den legitima staten var ju precis så de kom till makten finansierade av usa. Blir kupper mer legitima när de finansieras av amerikanska ud eller wall street banker?
2014-06-03, 13:37
  #9485
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Hårda strider pågår i Sloviansk. Uppgifter gör gällande att även ett av Ukrainas attackflygplan har plockats ned – om jag fattar det rätt, skulle det vara det första flygplan som skjutits ned, om det nu stämmer, en Su-25.

http://en.itar-tass.com/world/734484
2014-06-03, 13:38
  #9486
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Svamlet och den låtades indignationen här vet tydligen inga gränser. Det kan mycket väl vara ett flygangrepp, men inget är säkert än, inte med tanke på hur notoriskt lögnaktig ryssmedia hittills varit. Vad jag dock inte förstår är varför just dessa döda är så speciella jämfört med resten banditerna i öst har slaktat? Då hör man inget gnäll, män när ett fåtal människor dör av något som eventuellt är ett flygangrepprör det sig om "folkrättsbrott".

Herregud, det är inbördeskrig och man har tagit upp vapen mot den legitima staten, vad väntar man sig?


Jag har kanske missat något, men när valdes den nuvarande regeringen i Kiev av folket? För jag har nämligen ett bestämt minne av att det var den förra regeringen som var folkvald, den som kuppades bort av nuvarande Kiev-administration. Eller har du någon alternativ definition av en "legitim stat"?
2014-06-03, 13:39
  #9487
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Vänner av Maidan, var det värt priset att störta demokratin i februari?

Det var värt priset att störta den president (Janukovytj) som grovt misskötte sitt uppdrag och som nu är efterlyst av Interpol för mord, grovt bedrägeri m.m. och som din kamrat Putin har satt under beskydd.

Vad gäller terrorn och annekteringen av Krim (som omvärlden inte erkänner) så kan du ju tacka din kamrat Putin igen för detta.

Putin gjorde ett stort magplask när han valde att angripa Ukraina efter Maidan-revolutionen, inse detta.
2014-06-03, 13:42
  #9488
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Demokrati av västerländsk modell är den enda demokrati som sätter människan i centrum och utvecklar ett samhälle för alla, även hysteriska nationalister som hyllar Putin och hans rövargäng. Den demokratin kommer Ukraina så sakta att anamma så att landet går mot väst och därmed stabilitet och så småningom ett välstånd Ryssland bara kan drömma om. bara buset som härjar i öster blir oskadliggjort innan dom orsakar alltför mycket lidande för lokalbefolkningen. Ukrainska armen har kanske fått goda råd från väst hur man skall gå tillväga för att ena landet igen, för det är ju det Ukrainska folket vill i första hand, även proryssar med sunda åsikter.
Demokrati av västerländsk modell hade dom förra året med en folkvald president som tillät demonstrationer och olika partier att verka. Visst var han korrupt och Rysslandvänlig men han blev trots det vald av folket under normala förhållanden. Demokrati verkar inte fungera för vissa Ukrainare. Goda råd för att ena landet? Du menar av USA som i Afganistan och Irak? för EU fanns ju förra året och även nu om dom vill ha råd och hjälp.
2014-06-03, 13:44
  #9489
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det var värt priset att störta den president (Janukovytj) som grovt misskötte sitt uppdrag och som nu är efterlyst av Interpol för mord, grovt bedrägeri m.m. och som din kamrat Putin har satt under beskydd.

Vad gäller terrorn och annekteringen av Krim (som omvärlden inte erkänner) så kan du ju tacka din kamrat Putin igen för detta.

Putin gjorde ett stort magplask när han valde att angripa Ukraina efter Maidan-revolutionen, inse detta.

USA har inga problem att backa mördare, kriminella eller tyranner så länge de är ägda av USA. Men de får inte gå emot amerikanska intressen:

Efter att Janukovytj i november 2013 valde att pausa förhandlingarna om ett samarbets- och frihandelsavtal med EU organiserade oppositionen massdemonstrationer, främst i Kiev och i de västra delarna av landet.

frihandel = amerikansk hegemoni
2014-06-03, 13:48
  #9490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det var värt priset att störta den president (Janukovytj) som grovt misskötte sitt uppdrag och som nu är efterlyst av Interpol för mord, grovt bedrägeri m.m. och som din kamrat Putin har satt under beskydd.

Vad gäller terrorn och annekteringen av Krim (som omvärlden inte erkänner) så kan du ju tacka din kamrat Putin igen för detta.

Putin gjorde ett stort magplask när han valde att angripa Ukraina efter Maidan-revolutionen, inse detta.

Putin hade ingenting med pro-EU demonstrationerna och Euromaidan att göra. Det finns inga reguljära ryska trupper i Ukraine, sedan Krim. Hela revolutionen är ett maktspel från neokonservativa i USA...som nu Ryssland förstås blivit delaktig i. Snart har vi halva Europa i brinnande krig igen p.g.a. det här geopolitiska spelet.

Citat:
A recent leaked telephone conversation between two senior government officials made it clear that not only was the US involved in the Ukrainian unrest, the US was actually seeking to determine who should make up the next Ukrainian government!

Senator John McCain, who has made several trips to Ukraine recently to meet with the opposition, wrote last week that the US must stand up to support the territorial integrity of Ukraine, including Crimea.

Why are US government officials so eager to tell the Ukrainians what they should do? Has anyone bothered to ask the Ukrainians? What if might help alleviate the ongoing violence and bloodshed, if the Ukrainians decided to re-make the country as a looser confederation of regions rather than one tightly controlled by a central government? Perhaps Ukraine engaged in peaceful trade with countries both to the west and east would benefit all sides. But outside powers seem to be fighting a proxy war, with Ukraine suffering the most because of it.

http://www.lewrockwell.com/2014/02/ron-paul/neocons-keep-your-sticky-fingers-off-ukraine/
2014-06-03, 13:50
  #9491
Medlem
fitz-humes avatar
Ett litet tips till er som vill följa upp krisen i Ukraina. Kyev Post har nyheter på engelska och deras team av journalister finns på plats där det händer: http://www.kyivpost.com/

Det kostar $50 för 1 års tillgång till alla deras nyhetsartiklar och deras utmärkta dagliga reportage över den pågående krisen i Ukraina. De är ofta först med att rapportera vissa nyheter.
2014-06-03, 13:52
  #9492
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Putin hade ingenting med pro-EU demonstrationerna och Euromaidan att göra. Det finns inga reguljära ryska trupper i Ukraine, sedan Krim. Hela revolutionen är ett maktspel från neokonservativa i USA...som nu Ryssland förstås blivit delaktig i. Snart har vi halva Europa i brinnande krig igen p.g.a. det här geopolitiska spelet.

= Lögner direkt från ryska propagandahögkvarteret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in