2014-06-03, 07:51
  #9469
Avstängd
Det verkar som dom jobbar på massakern i Oddessa och det är alldeles för tyst i väst om detta.
Enligt polisen är 40 människor i husarrest och 13 häktade så man får väl hoppas att någon blir åtalad då. En del offer som misshandlades vägrar tydligen vittna, dom verkar rädda eller hotade.

ITAR-TASS, June 03
Odessa massacre probe cannot be finished by mid-June — commission
http://en.itar-tass.com/world/734441
2014-06-03, 08:20
  #9470
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det verkar som dom jobbar på massakern i Oddessa och det är alldeles för tyst i väst om detta.
Enligt polisen är 40 människor i husarrest och 13 häktade så man får väl hoppas att någon blir åtalad då. En del offer som misshandlades vägrar tydligen vittna, dom verkar rädda eller hotade.

ITAR-TASS, June 03
Odessa massacre probe cannot be finished by mid-June — commission
http://en.itar-tass.com/world/734441

ITAR-TASS är det ingen mening att du citerar. Du kan inte veta om något överhuvudtaget är sant. Rysk media har ingen trovärdighet ens i små nyheter. De har helt slutat att faktakolla eller ens ta reda på fakta. När det gäller Ukraina så hittar de bara på rakt av.

OM pro-ryssar vägrar tala kan du förstå varför. De var beväpnade och var dom som hade molotov, gjorde väpnat uppror mot staten samt befann sig i ockuperad byggnad.
2014-06-03, 09:19
  #9471
Medlem
fitz-humes avatar
Som väntat är FN:s säkerhetsråd negativa till Rysslands skrattretande förslag om "humanitär korridor".

In Washington, the U.S. State Department said Moscow's move was hypocritical since Russia was doing nothing to stop Russian-backed separatists from attacking new targets and holding international monitors from the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) hostage.

Ukrainian UN envoy Yuriy Sergeyev accused Russia of sponsoring terrorism, and he added, "The very fact that the resolution on Ukraine is tabled by the Russian Federation is cynical and immoral."
2014-06-03, 10:43
  #9472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
ITAR-TASS är det ingen mening att du citerar. Du kan inte veta om något överhuvudtaget är sant. Rysk media har ingen trovärdighet ens i små nyheter. De har helt slutat att faktakolla eller ens ta reda på fakta. När det gäller Ukraina så hittar de bara på rakt av.

OM pro-ryssar vägrar tala kan du förstå varför. De var beväpnade och var dom som hade molotov, gjorde väpnat uppror mot staten samt befann sig i ockuperad byggnad.

Är du fortfarande inne på att det var en manpad som exploderade 7-8 gånger eller har du återfått synen? Törs du svara på detta och bara detta eller kommer du att ignorera helt?
2014-06-03, 11:06
  #9473
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Är du fortfarande inne på att det var en manpad som exploderade 7-8 gånger eller har du återfått synen? Törs du svara på detta och bara detta eller kommer du att ignorera helt?
Egentligen är det av mindre betydelse om några totalt efterblivna driver en helt idiotisk tes på några bloggar och forum. Mycket värre är att SVT kallar ett raketanfall med stridsflyg rakt in i en stadskärna för "en explosion i en byggnad". Det är rent vidrigt att SVT lånar sig till att sprida en sådan mörkläggande propaganda.
2014-06-03, 11:44
  #9474
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Som väntat är FN:s säkerhetsråd negativa till Rysslands skrattretande förslag om "humanitär korridor".

In Washington, the U.S. State Department said Moscow's move was hypocritical since Russia was doing nothing to stop Russian-backed separatists from attacking new targets and holding international monitors from the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) hostage.

Ukrainian UN envoy Yuriy Sergeyev accused Russia of sponsoring terrorism, and he added, "The very fact that the resolution on Ukraine is tabled by the Russian Federation is cynical and immoral."

Cynisk och omoralisk?

The Odessa Massacre - What REALLY Happened
12.May.2014 | SCGSCG
Contrary to what the mainstream media has tried to convince you, it's not at all a mystery how the fire started in Odessa, Ukraine and it's not at all a mystery who started it. We owe it to the victims to expose what really happened.

http://scgnews.com/the-odessa-massacre-what-really-happened
2014-06-03, 12:18
  #9475
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
ITAR-TASS är det ingen mening att du citerar. Du kan inte veta om något överhuvudtaget är sant. Rysk media har ingen trovärdighet ens i små nyheter. De har helt slutat att faktakolla eller ens ta reda på fakta. När det gäller Ukraina så hittar de bara på rakt av.

OM pro-ryssar vägrar tala kan du förstå varför. De var beväpnade och var dom som hade molotov, gjorde väpnat uppror mot staten samt befann sig i ockuperad byggnad.


Du tycker västmedia har en trovärdig rapportering om situationen i Ukraina? Något mer vinklat går ju inte att uppbringa och så har det sett ut länge. Värst är kanske media i Sverige som köper USA-propagandan utan att blinka. Där kan vi nog tala om noll faktakoll.
2014-06-03, 12:29
  #9476
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du tycker västmedia har en trovärdig rapportering om situationen i Ukraina? Något mer vinklat går ju inte att uppbringa och så har det sett ut länge. Värst är kanske media i Sverige som köper USA-propagandan utan att blinka. Där kan vi nog tala om noll faktakoll.

Det är helt tyst eller extremt vinklat så fort någon nyhet som kan öppna ögonen på folk händer, det är helt tyst om Bilderberg som hade Ukraina och EU motståndet bland sina talking points.

Samsom confirmed that the morning meeting had been about what was happening in Ukraine
This is Nato business. US military business. Government business.

http://www.theguardian.com/world/2014/may/31/bilderberg-ukraine-summit

http://www.theguardian.com/world/bilderberg
2014-06-03, 12:37
  #9477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
ITAR-TASS är det ingen mening att du citerar. Du kan inte veta om något överhuvudtaget är sant. Rysk media har ingen trovärdighet ens i små nyheter. De har helt slutat att faktakolla eller ens ta reda på fakta. När det gäller Ukraina så hittar de bara på rakt av.

Detta gäller i stort sett all svensk och västerländsk mainstreammedia. De faktakollar sällan, ljuger och vinklar ofta medvetet och de hittar inte sällan på saker helt och hållet ur tomma luften. Det är ju bara att se hur bisarrt mycket de under flera års tid har ljugit om konflikten i Syrien.

Västerländsk mainstreammedia är i allmänhet ojämförligt mycket sämre och mer lögnaktig, vinklad, manipulativ och propagandistisk än t.ex. RT.


Citat:
De var beväpnade och var dom som hade molotov, gjorde väpnat uppror mot staten samt befann sig i ockuperad byggnad.

Så de kvinnor som våldtogs och mördades av "högra sektorn" var beväpnade ryska rebeller? De kastade alltså in molotovs, mot sig själva? Var det dom som också stod utanför byggnaden och sköt, mot sig själva inne i byggnaden?

För övrigt så gjorde ju huliganerna och avskummet i Kiev väpnat och våldsamt uppror mot den legitima staten tidigare i år. Detta utländskt iscensatta uppror mot staten som ägde rum i Kiev borde kanske också ha krossats med stridsvagnar, artilleri, attackhelikoptrar och attackflygplan? Dessa terrorister i Kiev ockuperade också byggnader. Borde dessa "fredliga demonstranter" också ha våldtagits, strypts med telefonsladdar, misshandlats till döds och bränts levande?
__________________
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-06-03 kl. 12:50.
2014-06-03, 12:40
  #9478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Som väntat är FN:s säkerhetsråd negativa till Rysslands skrattretande förslag om "humanitär korridor".

In Washington, the U.S. State Department said Moscow's move was hypocritical since Russia was doing nothing to stop Russian-backed separatists from attacking new targets and holding international monitors from the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE) hostage.

Ukrainian UN envoy Yuriy Sergeyev accused Russia of sponsoring terrorism, and he added, "The very fact that the resolution on Ukraine is tabled by the Russian Federation is cynical and immoral."

Du anser alltså att amerikanska UD och nån ukrainsk tomte är detsamma som FN:s säkerhetsråd? I stor utsträckning så är ju visserligen USA och NATO det nya FN, men nån måtta på era judiska lögner får det väl ändå vara?
__________________
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-06-03 kl. 12:52.
2014-06-03, 12:54
  #9479
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Fascismen växer i Ukraina efter presidentvalet.

Svobodas ledare vill att parlamentet förbjuder Regionernas Parti samt Kommunistpartiet. Parlamentet har också utfärdat arresteringsorder mot Oleg Tsarov, presidentkandidat (dock tvungen att hoppa av i valkampanjen efter att han förföljts och misshandlas) för Regionernas Parti.

Det som var ett demokratiskt land under 20 år, förvandlas nu till en fascistisk polisstat under ledning av pådrivande nazistiska partier som Svoboda. Landet kastas in i ett inbördeskrig och landet har redan förlorat territorium. Landets ungdom dör på slagfältet. Civila dödas. Ekonomin är i ruiner. IMF kräver hårda åtstramningar vilket får till följd stort lidande.

Summering:
1. Förbud av partier
2. Förföljelse av partirepresentanter
3. Utvecklingen av en fascistisk polisstat
4. Förlust av territorium
5. Ungdomen dör i strider
6. Civila dör
7. Inbördeskrig
8. Ekonomin är i ruiner
9. Hårda åtstramningar och folket lider

Vänner av Maidan, var det värt priset att störta demokratin i februari?
2014-06-03, 13:10
  #9480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jag vet ju att du är en propagandist för "det utvalda folket" men det är ändå ganska fräckt att hävda att ett val där en stor del av befolkningen varken kunde eller ville delta och där kandidater/partier som tidigare haft stöd av en majoritet av den ukrainska befolkningen hindrades från att delta. Fast å andra sidan så är det ju precis så "demokrati" av västerländsk modell fungerar...
Demokrati av västerländsk modell är den enda demokrati som sätter människan i centrum och utvecklar ett samhälle för alla, även hysteriska nationalister som hyllar Putin och hans rövargäng. Den demokratin kommer Ukraina så sakta att anamma så att landet går mot väst och därmed stabilitet och så småningom ett välstånd Ryssland bara kan drömma om. bara buset som härjar i öster blir oskadliggjort innan dom orsakar alltför mycket lidande för lokalbefolkningen. Ukrainska armen har kanske fått goda råd från väst hur man skall gå tillväga för att ena landet igen, för det är ju det Ukrainska folket vill i första hand, även proryssar med sunda åsikter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in