2014-06-03, 13:52
  #9493
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det var värt priset att störta den president (Janukovytj) som grovt misskötte sitt uppdrag och som nu är efterlyst av Interpol för mord, grovt bedrägeri m.m. och som din kamrat Putin har satt under beskydd.

Vad gäller terrorn och annekteringen av Krim (som omvärlden inte erkänner) så kan du ju tacka din kamrat Putin igen för detta.

Putin gjorde ett stort magplask när han valde att angripa Ukraina efter Maidan-revolutionen, inse detta.

I själva verket är Maidan ett typiskt exempel på vad som händer då gatans odemokratiska parlament tillåts råda. Det leder alltid till fascism.

Om oppositionen inte hade låtit sig betalas av USA och kunnat avvisa de nazistiska elementen på Maidan – de som senare ägde kuppen – så hade den inväntat nästkommande presidentval och valt en annan president.

De logiska följderna av Maidan spelas nu upp och det finns bara en förlorare: folket och priset som detta folk skall betalas är absolut i form av död, lidande och desintegration av sitt forna land. Priset kunde knappast ha blivit högre för att vinna ett regimskifte istället för att vänta några månader till nästa presidentval.
2014-06-03, 13:53
  #9494
Medlem
Hundratals döda i "frihetskriget" för EU i östra Ukraina.

Citat:
A total of 181 people, including 59 Ukrainian Armed Forces servicemen, have died as a result of armed clashes in the eastern regions of Ukraine, the country's acting Prosecutor General Oleg Magnitsky said at a press conference on Tuesday. "On the whole, 181 people were killed, including 59 servicemen, and another 293 were injured in the Donetsk and Lugansk regions," he said.

http://voiceofrussia.com/news/2014_06_03/181-killed-in-east-Ukraine-military-operation-acting-prosecutor-general-2521/
2014-06-03, 13:54
  #9495
Medlem
durruttis avatar
Om man är helt obekymrad om fakta och bygger sin världsbild på bankägd MSM och pentagon-sponsrade good vs evil hollywoodfilmer, så blir man väl så här lättmanipulerad och hjärntvättad så man förnekar verkligheten även om man står öga mot öga med den.

Eller så är man bara betald propagandist helt enkelt. Idioter eller agenter, det är frågan
2014-06-03, 13:59
  #9496
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
I själva verket är Maidan ett typiskt exempel på vad som händer då gatans odemokratiska parlament tillåts råda. Det leder alltid till fascism.

Om oppositionen inte hade låtit sig betalas av USA och kunnat avvisa de nazistiska elementen på Maidan – de som senare ägde kuppen – så hade den inväntat nästkommande presidentval och valt en annan president.

De logiska följderna av Maidan spelas nu upp och det finns bara en förlorare: folket och priset som detta folk skall betalas är absolut i form av död, lidande och desintegration av sitt forna land. Priset kunde knappast ha blivit högre för att vinna ett regimskifte istället för att vänta några månader till nästa presidentval.

Lögner och åter lögner. Vi har hört detta förut. Allt som strider mot Putins intressen är fascism och stött av USA enligt ryska propagandan. Ingen idé att ni upprepar detta tjat gång på gång. Ni kommer ingenstans med detta. Ni Putinälskare har er egen förvridna verklighetsbild.
2014-06-03, 14:03
  #9497
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Hundratals döda i "frihetskriget" för EU i östra Ukraina.

http://voiceofrussia.com/news/2014_06_03/181-killed-in-east-Ukraine-military-operation-acting-prosecutor-general-2521/

Det är alltså ukrainska folkets fel att ryssarna har angripit Ukraina och begår terrorhandlingar.
Bara att göra som Putin säger så blir allt bra.
2014-06-03, 14:05
  #9498
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
I detta klipp visas en del yttre skador på den gränsstation om vilken det förekommit hårda strider de senaste dygnen – med flera hundra soldater inblandade - men verkar vara lugnt i dag. Den hålls uppenbarligen av Ukraina då dess flagga fortfarande vajar. Lägg märke i slutet av klippet hur nära bostadshusen finns. Det måste vara hemskt att bo i dessa. Men var skall de flytta? Det lär bli fler hårda strider om denna station.

https://www.youtube.com/watch?v=ncEiOMW2Wis
2014-06-03, 14:10
  #9499
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Svamlet och den låtades indignationen här vet tydligen inga gränser. Det kan mycket väl vara ett flygangrepp, men inget är säkert än, inte med tanke på hur notoriskt lögnaktig ryssmedia hittills varit. Vad jag dock inte förstår är varför just dessa döda är så speciella jämfört med resten banditerna i öst har slaktat? Då hör man inget gnäll, män när ett fåtal människor dör av något som eventuellt är ett flygangrepprör det sig om "folkrättsbrott".

Herregud, det är inbördeskrig och man har tagit upp vapen mot den legitima staten, vad väntar man sig?

Snarare är det väl så att man skyddar sig mot en kupp, en arme färgad av politiska fanatiker, och en statsbildnig som försöker att angripa den ryskaidentiteten, vad vänta sig Kiev egentligen?
2014-06-03, 14:13
  #9500
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Ukrainska flygplan bombar inte mitt i städer där det inte pågår stridigheter med Ukrainska styrkor och ryska förband.

Det är bara Putlers grabbar som sysslar med sådant.

Sluta prata om ryska förband. Upp till bevis om detta istället. Naziregimen från Kiev är beredd att döda så många rysstalande som möjligt, vilket dom visar genom att aggera folkrättsvidrigt i "sitt" land och mot "sitt" folk. Öppna dina arma ögon.
2014-06-03, 14:13
  #9501
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Lögner och åter lögner. Vi har hört detta förut. Allt som strider mot Putins intressen är fascism och stött av USA enligt ryska propagandan. Ingen idé att ni upprepar detta tjat gång på gång. Ni kommer ingenstans med detta. Ni Putinälskare har er egen förvridna verklighetsbild.

Det har inget med putinkärlek att göra lika lite som man älskade saddam under irakinvasionen. USA har blivit en korrupt militant oligarki som är så långt från frihet och demokrati man kan komma.

Till och med amerikanska presidenter har själva varnat för detta vi ser nu:

Eisenhower warns us of the military industrial complex.
https://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY
2014-06-03, 14:14
  #9502
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det du kallar säkerhet är ett verk av desperat propaganda. Var tror du alla raketer som sköts tog vägen? Upplöstes de genom någon slags magisk rit?

Av samtliga filmer framgår flyganfall där flyget släpper raketer, stor rökutveckling, explosioner på olika platser, kratrar, stor och spridd förödelse i både park som på byggnad, obegripligt lidande - dvs vad vi kan förvänta oss av terrorbombning.

Han tror på fanatiker som tydligtvis är synska när det passar. Annars är dom döva och stumma när det begås brott mot delar av det ukrainska folket och folkrepublikerna. Sorgligt.
2014-06-03, 14:14
  #9503
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Glädjande i denna video är att LPR i alla fall delvis lyckades med sin attack mot gränsstationen, vilken sattes i brand och 20 fiender gav upp.

MashAllah. Många stackars ukrainska soldater visar på alla sätt att dom inte vill vara med i nazist armén och utföra brott mot mänskligheten.
2014-06-03, 14:15
  #9504
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Att hon kunde prata utan problem och var vid medvetande tyder på att hon inte hade skador på lungor/bröstkorg och att hon inte heller hade allvarliga skallskador. Det hon dog av var sannolikt blodförlust till följd av skador på benen och kanske även skador i buken/nedre delen av torson. Det tar ofta några minuter att blöda ut och förlora medvetandet. Förmodligen så dog hon men det är möjligt att hon är medvetslös men inte (ännu) död på de senare sekvenserna. Det är omöjligt för oss att avgöra om hon andas och har puls eller inte när hon ligger stilla och medvetslös.

Hon uppvisar en klassisk chockbild. Mycket vanligt vid den här typen av situationer, med plötslig extremvåld som ger just dödliga trauma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in